Web Analytics Made Easy - Statcounter

در کنار مدال‌های المپیک توکیو که از مواد بازیافتی ساخته شده، دسته گل‌هایی که به قهرمانان اهدا می‌شود داستان جالبی را به همراه خود دارد.

به گزارش ایلنا، دسته گل مدال آوران معنای عمیق‌تری از یک قدردانی برای ژاپن دارند. البته، یک مدال المپیک دارای اهمیت بیشتری است اما دسته گل‌هایی که در المپیک توکیو به هر مدال آور اهدا می‌شود، معنای عمیق تری دارند؛ خیلی عمیق‌تر از چیزی که تصور می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گل‌های آفتابگردان و سایر گل‌های این دسته گل که به مدال آوران اهدا می‌شود، در سه استان شمال شرقی ژاپن که در اثر زلزله ۲۰۱۱، سونامی و در نتیجه خرد شدن سه راکتور هسته‌ای ویران شده بود، پرورش داده شدند.

حدود ۱۸۰۰۰ نفر در فاجعه‌ای که در استان‌های ایواته، فوکوشیما و میاگی رخ داد، جان باختند. بهبود و پیشرفت در  این استان ها از آن روز – ۱۱ مارس ۲۰۱۱ – همچنان ادامه دارد. برگزارکنندگان مسابقات امیدوار بودند که المپیک بتواند این منطقه را ارتقا دهد.  اما همه گیری ویروس کرونا، بیشتر آن را تغییر داد و در عوض، معطوف به تعویق انداختن و خاتمه یافتن بازی‌ها در طی یک بحران جهانی بهداشت شد. در واقع، برخی از ساکنان این مناطق شکایت داشتند که عدم برگزاری المپیک باعث صرفه جویی در وقت و منابع بهبودی می‌شود.

در فوکوشیما، به امید بالا بردن روحیه ساکنین این منطقه یک سازمان خصوصی برای پرورش گل ایجاد شد. بسیاری از شکوفه‌ها در زمین‌های کشاورزی خالی از سکنه پرورش یافت که با کاهش شدید فروش میوه و سبزیجات از منطقه متروکه شده بود.

 در میاگی، والدینی که فرزندان خود را در این فاجعه از دست دادند، در تپه‌ای که فرزندانشان برای فرار از سونامی به آن پناه بردند، گل آفتابگردان کاشتند. این عمل برای یادآوری آنچه به شهروندان میاگی گذشته حتی در یک کتاب‌های مخصوص کودکان بازگو شده است.

ایواته به خاطر تولید جنتین‌ها – گل آبی نیلی که همان رنگ سایه‌ای است که در نشان ٫‌های المپیک و پارالمپیک استفاده شده است – مشهور است. ۵۰۰۰ دسته گل توسط شرکت گل نیپون برای هر دو مسابقات المپیک و پارالمپیک ترتیب داده شده است.

حادثه‌های اتمی فوکوشیما  از تاریخ ۱۱ مارس ۲۰۱۱، در پی زلزلهٔ ۹ ریشتری و سونامی، و در اثر از کار افتادن ماشین‌آلات نیروگاه هسته‌ای شماره ۱ فوکوشیما متعلق به شرکت نیروی برق توکیو، یکی پس از دیگری، و نشت مواد رادیواکتیو به وقوع پیوست. متخصصان این حادثه را بعد از حادثه چرنوبیل بزرگ‌ترین فاجعهٔ اتمی می‌دانند و از نظر پیچیدگی آن را در مقام نخست فجایع اتمی جهان قرار می‌دهند چرا که تمام رآکتورهای نیروگاه فوکوشیما در نتیجهٔ این رویداد با مشکل مواجه شد.

اسفندماه سال گذشته، یوشیهیده سوگا، نخست وزیر دولت ژاپن در سخنرانی خود به مناسبت دهمین سالگرد فاجعه سال ۲۰۱۱ اعلام کرد که دولت به حمایت و پشتیبانی خود از مردم این منطقه ادامه خواهد داد. این در حالی است که  حدود ۲۰۰۰ نفر از ساکنان این منطقه همچنان در اماکن موقت زندگی می‌کنند. همچنین دولت ژاپن اعلام کرده بود، روزانه حدود ۴۰۰۰ کارگر در ویرانه‌های برجای مانده از این نیروگاه مشغول کار هستند. بر اساس ارزیابی‌های دولت ژاپن، کار جمع‌آوری ویرانه‌های برجای مانده از فاجعه اتمی فوکوشیما می‌تواند حدود ۴۰ سال ادامه یابد. انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: المپیک المپیک توکیو المپیک المپیک توکیو توکیو ۲۰۲۰ دسته گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۶۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک کمیته ملی المپیک به قهرمانی مقتدرانه فرنگی کاران در آسیا

به گزارش جام جم آنلاین، در متن پیام تبریک کمیته ملی المپیک آمده است: قهرمانی مقتدرانه و ارزشمند تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های قهرمانی آسیا که با کسب ۴ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۲ مدال برنز همراه بوده است و رقابت‌های دلاورانه و جانانه نمایندگان کشورمان برابر حریفان، دل ایرانیان اقصی نقاط جهان را به وجده آورده و مایه خوشحالی و شور شعف ملت بزرگ ایران شد.

ضمن تبریک این قهرمانی به مسئولان زحمتکش فدراسیون، کادر فنی و افتخار آفرینان تیم ملی کشتی فرنگی برای افتخار آفرینان کشتی کشورمان در رقابت‌های پیش رو آرزوی موفقیت داشته و امید است در سایه لطف باریتعالی و دعای خیر مردم و تلاش شما عزیزان نمایندگان کشتی آزاد و فرنگی کشورمان در رقابت‌های المپیک پاریس نیز با درخشش خود همچون گذشته دل مردم را شاد کنند.

دیگر خبرها

  • قایق دو نفره کانوی مردان ایران به سهمیه المپیک نرسید
  • تبریک کمیته ملی المپیک به قهرمانی مقتدرانه فرنگی کاران در آسیا
  • کیفیت میزبانی همدان در تاریخ کاراته کشور بی‌سابقه است
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • استارت خوب کشتی ایران در سال المپیک؛ پیش‌درآمدی برای پاریس
  • قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایرانیان جهان را به وجد آورد
  • مدال‌آوران ۱۰وزن کشتی فرنگی آسیا ۲۰۲۴
  • کشتی فرنگی ایران هم آسیا را فتح کرد؛ دبل ۲۰۰ امتیازی با ۴طلا/ باخت‌های نگران‌کننده به ژاپن در ۲فینال/ ظهور رقیب برای گرایی در راه المپیک
  • رستمی به نقره بسنده کرد
  • با مشعل المپیک پاریس روشن شد