Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@09:40:17 GMT

آغاز واکسیناسیون معلمان از امروز در سراسر کشور

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۶۵۹۹

آغاز واکسیناسیون معلمان از امروز در سراسر کشور

خبرگزاری ایلنا هشتم مرداد به گفت وگو با "محمد محسن بیگی" مدیر کل دفتر تندرستی وسلامت وزارت آموزش و پرورش پرداخت و آورد: معلمان در اکثر شهرها در مراکز عادی نوبت‌بندی می‌شوند، زیرا ظرفیت شبکه‌های بهداشتی برای تزریق واکسن وجود دارد. وی در توضیح راه اندازی مراکز مورد نیاز برای واکسیناسیون معلمان توضیح داد: در برخی از شهرها به خاطر تراکم بالا ممکن است لازم باشد سالن جدید ایجاد یا مراکز جدید راه اندازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام با هماهنگی که میان آموزش و پرورش منطقه و شبکه‌های بهداشتی انجام می‌شود مشخص می‌کند که آیا سالن جدید نیاز دارند یا خیر.   باید به همکاران فرهنگی برای مراجعه جهت واکسیناسیون حتما اطلاع داده شود، بدون اطلاع نیاز به مراجعه نیست زیرا آموزش و پرورش نوبت‌بندی را انجام می‌دهد. انجام واکسیناسیون معلمان یا بر اساس مدرسه‌ای که معلمان در آن هستند یا بر مبنای لیستی که وزارت بهداشت در اختیار دارد،  اطلاع‌رسانی خواهد شد. برای واکسیناسیون یا با معلمان تماس گرفته می‌شود یا پیامک می‌دهند که به کدام مرکز در چه تاریخی مراجعه کنند. تمام کارها مدیریت شده است و نیازی به مراجعه فرهنگیان در حال حاضر نیست.   توصیه ما این است که معلمان حتما بر اساس زمان‌بندی که به آن‌ها اعلام شده مراجعه کنند.  

 واکسن‌هایی که در شبکه توزیع می‌شود از انواع مختلف بوده و ممکن است در شهرها و پایگاه‌های مختلف واکسن‌ها متفاوت باشد، زیرا نوع ثابت و یکدستی در همه کشور نیست. تقریبا تعداد یک میلیون و دویست هزار نفر لیستی است که در اختیار وزارت بهداشت قرار داده شده و ممکن است تعدادی هم در برنامه‌های بعدی اضافه شود مثل رانندگان سرویس مدارس، نیروی خرید خدمات که جا مانده باشند، نیروهای مدارس غیر دولتی که هنوز در سامانه ثبت نشده باشند، سرباز معلم‌ها و نیروهای استخدامی جدید که قرار است به آموزش و پرورش در مهر اضافه شوند و هنوز تعیین تکلیف نشدند. این افراد در لیست تکمیلی که می‌فرستیم اضافه خواهند شد.  

وی درباره اتمام واکسیناسیون معلمان تا پیش از مهر ماه گفت: وزارت بهداشت قول داده که این کار انجام شود. در اکثر شهرها جمعیت زیاد نیست و جمعیت معلمانی که باید واکسن بزنند هزار تا ۱۵۰۰ نفر است. فقط در برخی مراکز استان‌ها یا شهرهای بزرگ تراکم بیشتری داریم که اینها به بازه زمانی طولانی‌تری نیاز دارند. بنابراین ممکن است که شهرهای کوچک‌تر یکی دو روزه تمام شوند و تا شهریور ادامه پیدا نکند. معلمان قبل از این هم متقاضی بودند تا زودتر بتوانند واکسن بزنند، به نظرم مجموعه معلمان از این قضیه استقبال می‌کنند. تفاوتی ندارد، همه معلمان در این دوره واکسن می‌زنند و فرقی نمی‌کند در کدام منطقه حضور داشته باشند. البته تزریق واکسن در مناطق محروم زودتر انجام می‌شود زیرا تراکم پایین‌تر است و ظرفیت واکسیناسیون آنجا دچار چالش نیست و ممکن است ظرف سه چهار روز واکسینه شوند و تمام شود. ما در این باره صحبت و مذاکره‌ای با وزارت بهداشت داشتیم،  اگر آن‌ها بتوانند برای تزریق واکسن افراد زیر ۱۸ سال تاییدیه‌ها را بگیرند قرار شد اولویت دانش آموزان مدارس استثنایی و دانش آموزانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، باشد ولی بعد از این که بتواند تاییدیه‌ها را بگیرند اعلام می‌کنند.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا) برچسب‌ها ویروس کرونا واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی معلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی معلم واکسیناسیون معلمان آموزش و پرورش وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۶۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  نماینده مرکز پزشکی حج در خراسان رضوی گفت: امسال بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع واکسن مننژیت را دریافت می‌کنند.   دکتر محمد رضا واحدی جو افزود:  واکسیناسیون از  امروز پنجم اردیبهشت ماه آغاز شد و تا یک هفته ادامه دارد و در ابتدا زائران مشهدی و مدینه اول واکسن مننژیت را دریافت می‌کنند.   وی گفت: شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، تربت جام، قوچان، خواف، تایباد سرخس، فریمان، نیشابور، بجستان نمایندگان گروه پزشکی حج واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» برای نوزادان در آبادان
  • آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد