Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@19:26:25 GMT

انتقاد مسئول کمیته فضای مجازی مجلس دهم از طرح صیانت

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۶۶۲۵

انتقاد مسئول کمیته فضای مجازی مجلس دهم از طرح صیانت

به گزارش روز جمعه ایرنا، مصطفی کواکبیان در حساب کاربری خود در توییتر درباره طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی افزود: به عنوان مسئول کمیته فضای مجازی کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم از طراحان طرح به‌ اصطلاح صیانت از حقوق کاربران در مجلس می‌خواهم با طرح‌های غیر شفاف و ضد منافع ملی و قانون اساسی و اشتغالزایی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..خودشان را مقابل ملت قرار نداده و بر آتش خشم آنان بنزین نریزند.

روز چهارشنبه طرح جنجالی صیانت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی در مجلس بررسی شد. در این روز نمایندگان ابتدا در جلسه ای غیر علنی درباره نحوه بررسی این طرح شور کردند و در ادامه در جلسه علنی بررسی آن را بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی به کمیسیونهای تخصصی ارجاع دادند.

 بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانونگذاری را به شخص یا هیاتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود.

طی هفته‌های اخیر بسیاری از کارشناسان نسبت به تبعات و پیامدهای تصویب این طرح بویژه در زمینه محدود کردن فضای کسب و کار هشدار داده بودند. اما در نهایت بررسی این طرح در کمیسیون مشترک با ۱۲۱ رای موافق به تصویب نمایندگان رسید.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی قانون اساسی حزب مردم سالاری مصطفی کواکبیان پروندهٔ خبری طرح مجلس یازدهم برای مدیریت فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی قانون اساسی حزب مردم سالاری مجلس شورای اسلامی قانون اساسی حزب مردم سالاری مصطفی کواکبیان قانون اساسی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۶۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون اساسی برخاسته از نماز + فیلم

صحبت‌های حجت‌الاسلام ماندگاری در برنامه «سمت خدا» در مورد طهارت،  یکی از مهمترین قانون هایی که خداوند به آن در نماز اشاره دارد صحبت می کند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • بررسی واکنش کاربران فضای مجازی به اقدام اسرائیل
  • بررسی واکنش کاربران فضای مجازی به اقدام امروز اسرائیل
  • قانون اساسی برخاسته از نماز + فیلم
  • بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه ۱۴۰۳
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • انتقاد از برخورد دوگانه با مسلمانان آلمان
  • معرفی نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی دانشگاه تهران
  • ارتش مکتبی و قانون اساسی
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • انتقاد علی مطهری از رواج کلمات بیگانه در تلویزیون و تابلوهای شهری /دولت اسلامی فقط مسئول معیشت مردم نیست