Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها_ در مراسمی با حضور استاندار خراسان جنوبی و به یاد رئیس فقید بنیاد مسکن کشور بهره برداری از ۸ هزارمین واحد مسکن محرومین و اقشار کم درآمد و ۴۰ هزار و ششصدمین واحد طرح ویژه مسکن روستایی استان خراسان جنوبی آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند؛ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی  دقایقی پیش در این مراسم با گرامیداشت یاد وخاطره مرحوم تابش رئیس فقید بنیاد مسکن کشور ، تعداد کل سهمیه استان تخصیص داده شده در سال های 1398 و  را 11 هزار واحد اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اصغر آسمانی مقدم گفت: در دو سفر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان در فاز نخست 1500 واحد در دی ماه سال 1398 ودر فاز دوم 3000 واحد در خرداد ماه سال 1399 افتتاح شده است.

وی تعداد واحد قابل افتتاح فعلی را 3500 واحد اعلام کرد وافزود:درمجموع تعداد 8000 واحد با میانگین زیربنای 480 هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر 350 میلیارد تومان تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض بالغ بر 215 میلیارد تومان در بیش از 600روستا و 25 شهر زیر 25 هزار نفر جمعیت  استان به بهره برداری رسیده  است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی به فعالیت حوزه بازسازی و مسکن روستایی اشاره کرد وگفت:تفاهم نامه احداث 11000 واحد مسکونی با سازمان برنامه و بودجه در سال های 98 و 99 با اعتبار تسهیلات 500 میلیارد تومان ( 5000 واحد در سال 98 به ازاء هر واحد 40 میلیون تومان و 6000 واحد در سال 99 به ازاء هر واحد 50 میلیون تومان ) و اعتبار کمک بلاعوض 305 میلیارد تومان ( 5000 واحد در سال 98 به ازاء هر واحد 25 میلیون تومان و 6000 واحد در سال 99 به ازاء هر واحد 30 میلیون تومان ) در دستور کار استان قرار گرفت .

وی بیان کرد: در مجموع تاکنون عملیات اجرایی بالغ بر 8000 واحد اتمام یافته و مابقی واحد ها نیز در سایر مراحل اجرایی است

آسمانی مقدم به تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی  مسکن روستایی در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف کمک به احداث مسکن مقاوم در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت از سال 84 به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می گردد .

بیش از 280 هزار واحد مسکونی در استان کرمان مقاوم‌سازی شدمشکل تازه برای ترخیص محموله بزرگ موز وارداتی/ اگر مجوز ترخیص وجود نداشت، چرا کالا متروکه نشد؟طالبان: از کمک‌های مردمی و نهادهای امدادرسان به سیل‌زدگان نورستان استقبال می‌کنیم

وی با بیان اینکه از سال 84 تاکنون بالغ بر 46 هزار و083 فقره تسهیلات ارزان قیمت طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در سطح استان به واجدان شرایط پرداخت گردیده و بالغ بر 40 هزار و600 واحد نیز به بهره برداری رسیده است تصریح کرد:از آمار مذکور ، 30 هزار و498 واحد آن روستایی است.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به تسهیلات اعطا شده به مسکن روستایی در سال جاری گفت:از محل سهمیه سال 1400 نیز 4500 فقره تسهیلات 1000 میلیون ریالی طرح ویژه با بازپرداخت 20 ساله و نرخ کارمزد 5% به استان اختصاص یافت که در مجموع، تاکنون  2300 فقره به استان ابلاغ گردیده و معرفی متقاضیان در حال انجام است.

انتهای پیام/250/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیارد تومان مسکن روستایی خراسان جنوبی میلیون تومان واحد در سال بنیاد مسکن طرح ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۷۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل قرار گاه استانی نهضت ملی مسکن روستایی در جغتای

 


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   جلسه قرار گاه استانی نهضت ملی مسکن در جغتای با حضور مدیر طرحهای هادی بازنگری و رئیس توسعه طرحهای پایدار منظومه های روستایی خراسان رضوی و دهیاران وروسای شوراهای اسلامی شهرستان جغتای برگزارشد
  رئیس توسعه طرحهای پایدار منظومه های روستایی خراسان رضوی در این مراسم با قدردانی از فرمانداری  و مجموعه بنیاد مسکن شهرستان جغتای که با همت خود در بحث واگذاری توانستند مقام اول واگذاری زمین را  در استان کسب کنند گفت : همه دهیاران  نسبت به ثبت نام افراد بدون مسکن و جوانان ۲۵سال به بالای مجرد برای دریافت زمین اقدام نمایند تا با اجرایی شدن نهضت ملی مسکن دیگر کسی بدون مسکن نباشد .
 مهر افزا گفت : در برخی از روستا که زمین برای ساخت مسکن وجود ندارد ولی در فاصله یک کیلومتری روستا زمین ملی و یا زمین اشخاص وجود داشته باشدمیتوان نسبت به ساخت مسکن اقدام کرد و با این کار در اینده مشکل توسعه روستا وجود نخواهد داشت و بحث مهاجرت وحاشیه نشینی از بین می رود.


در پایان جلسه مهندس مهر افزا مدیر طرحهای هادی بازنگری و رئیس توسعه طرحهای پایدار منظومه های روستایی خراسان رضوی به سوالات دهیاران واعضای شورای اسلامی روستاهای شهرستان جغتای پاسخ داد

دیگر خبرها

  • احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی تا بهمن سال ۱۴۰۳ در شهرک جوانان
  • تشکیل قرار گاه استانی نهضت ملی مسکن روستایی در جغتای
  • دهیاران در روستاها منابع درآمدی ایجاد کنند
  • خراسان جنوبی در طلایی‌ترین دوران اقتدار
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی
  • ۱۰۰ واحد مسکونی برای محرومین خوی ساخته می‌شود
  • تعهد ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی
  • تعهد استان مرکزی برای ساخت واحد مسکونی محقق می شود
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در زنجان 
  • قم در رتبه دوم تامین مسکن کشور قرار گرفت