Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، «سیدرضا صالحی‌امیری» ظهر امروز جمعه به وقت محلی در توکیو با «حسین المسلم» رئیس فدراسیون جهانی شنا و معاون فنی شورای المپیک آسیا دیدار و گفت و گو کرد.

در این نشست صالحی امیری ابتدا گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده طی ۳ سال گذشته از سوی کمیته ملی المپیک ارائه داد و یادآور شد: کمیته ملی المپیک در این مدت توجه خوبی به فدراسیون‌های ورزشی داشت و در خصوص نوسازی و تجهیز امکانات ورزشی، تاریخ شفاهی، راه‌اندازی موزه ملی ورزش و تندیس مدال‌آوران و تالار مشاهیر ورزش کشور و رونمایی از سردیس بسیاری از قهرمانان اقدامات خوبی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با حضور «محسن رضوانی» در فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، زحمات بسیاری را برای رشد این رشته شاهد بودیم. البته در رشته‌های دیگر هم اقدامات خوبی انجام شد؛ در قایقرانی شرایط خوب است که برای بازی‌های آسیایی سال بعد برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کرده‌ایم تا مدال‌ها و عناوین بهتری نصیب کاروان ورزشی کشورمان شود، هر چند در رشته‌های دیگری همچون دوومیدانی هم هزینه خوبی صورت گرفته است.

صالحی امیری در پاسخ به سوال مسلم در خصوص دلیل نتایج تیم تکواندوی ایران خاطر نشان کرد: در خصوص تکواندو باید بگویم در المپیک هدف‌گذاری  طلا بود ولی آسیب‌دیدگی ورزشکار ما کار را کمی سخت کرد هر چند همانطور که خودتان می‌دانید المپیک سرشار از این تصاویر و اتفاقات است اما آنچه که اهمیت دارد ما در حال رشد هستیم و بالطبع هم از سوی شورای المپیک آسیا و هم از سوی فدراسیون‌های جهانی نیاز به حمایت داریم.

وی در ادامه افزود: به همین منظور در شنا درخواست مربی خوب خارجی داریم که بتواند سطح شنای ایران را تغییر دهد، چرا که می‌خواهیم با کمک شما، مربیانمان را به روز کنیم و به طور حتم در بازی‌های آسیایی بعد می‌توانیم نتایج قابل قبولی بگیریم چرا که شرایط ما در حال تغییر و رشد است و از فدراسیون جهانی انتظار حمایت داریم.

در ادامه رئیس فدراسیون جهانی شنا ضمن قدردانی از حضور رئیس کمیته ملی المپیک در بازی‌های المپیک و حضور در سالن رقابت‌ها و در کنار ورزشکاران، گفت: متوجه روند و کمبودهای شنا در ایران هستم و می‌دانم که چطور می‌شود تغییر داد همانطور که گفتید مسئله مربیگری مهم است.

وی ادامه داد: کمتر از ۵۰ روز پیش انتخاب شدم اما برنامه‌ای ترتیب دادیم تا از طریق کشورها و فدراسیون‌های ملی ابتدا جایگاه‌ها را بشناسیم و بعد بررسی کنیم اگر ورزشکاری جایگاه لازم را داشت از او حمایت کنیم و بورسیه بدهیم؛ هرچند وضع بورسیه در فدراسیون جهانی تغییر کرده چرا که قبلا فقط تمرین بود ولی الان تمرین، درس و دانشگاه با هم است تا صرفا ورزشکار نباشند و علم و دانش  نیز کسب کنند به همین خاطر با همکاری دولت‌ها و دانشگاها تلاش می‌کنیم دوره طلایی هر ورزشکار را مورد بررسی قرار دهیم.

المسلم تصریح کرد: برای حمایت از شنای شما قول حمایت می‌دهم یک ورزشکار به انتخاب فدراسیون معرفی کنید تا او را بورسیه کنیم  تا بتواند در کنار دیگران تحصیل در رشته‌هایی مثل پزشکی، ارتوپدی، مدیریت و پزشکی ورزشی را دنبال کند. این سیستم را در کازان روسیه برای شنا و شیرجه داریم، کشور شما  هم در شیرجه و هم در شنا این ظرفیت را دارد  اما اگر برای رشد شنا و شیرجه کاری انجام می‌شود باید از سنین بسیار پایین باشد.

وی گفت: در واترپلو نمی‌توانیم بورس کنیم اما می‌توانم برای حمایت از واترپلو، شرایط تمرین و مسابقه با باشگاههای معتبر را فراهم سازیم و همچنین دوره‌های آموزشی ۱۴ روزه‌ای که برای مربیان کشورها می‌گذاریم، برای شما هم انجام دهیم.

رئیس فدراسیون جهانی شنا ادامه داد: در فدراسیون جهانی طرحی تحت عنوان شنا برای همه داریم تا خانواده‌ها از کودکی فرزندانشان را به شنا بیاورند و از او حمایت کنند؛ یعنی پدر و مادرها درگیر فرایند آموزش شنای فرزند خود شوند و در کنار فرزندشان که شنا می‌کنند، آنها هم شنا یاد بگیرند و فرزند خود را  هم برای موفقیت در این مسیر تشویق و ترغیب نمایند. در کویت این کار را انجام دادیم والدین بسیاری آمدند شنا یاد گرفتند و فرزندشان را هم تشویق کردند لذا علاقه‌مندیم با دولت جدید، وزارت ورزش و آموزش و پرورش شما در این زمینه همکاری کنیم. شما شرایط را  فراهم کنید ما حمایت می‌کنیم تا بتوانیم روی سنین پایه ورزشکاران شما کار کنیم بخصوص که دسترسی خوبی به آب در شمال و جنوب کشورتان دارید و می‌توانید در برخی جاها کمپ‌هایی به عنوان پایگاه قهرمانی تاسیس کنید.

معاون فنی شورای المپیک آسیا همچنین ضمن قول همکاری و حمایت از ورزش ایران در خاتمه ابراز داشت: این آغاز یک حرکت بزرک است اما اول از نگاه ورزش همگانی  و بعد قهرمانی؛ در واقع  یک کار تیمی بزرگ از سوی ما، شما، وزارت ورزش، و آموزش و پرورش و فدراسیون یک کار گروهی که قطعا نتیجه می دهد. در خصوص حمایت شورای المپیک از ورزش ایران هم بگویم  ارتباط خوبی بین ما و شما وجود دارد شما  برنامه‌های خود را ارائه دهید و مطمئن باشید همکاری و حمایت خوبی از شما خواهیم داشت.

برچسب‌ها شورای المپیک آسیا فدراسیون شنا کمیته ملی المپیک المپیک توکیو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای المپیک آسیا فدراسیون شنا کمیته ملی المپیک شورای المپیک آسیا فدراسیون شنا کمیته ملی المپیک المپیک توکیو شورای المپیک آسیا کمیته ملی المپیک فدراسیون جهانی صالحی امیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۷۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونگی همکاری مربی پُرمشغله یونانی با تیم ملی بسکتبال بانوان

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون بسکتبال که سال گذشته یک دوره کوتاه اما موفقی را با «النی کاپوجیانی» به عنوان سرمربی تیم ملی بانوان تجربه کرد، در اولین روزهای سال جاری قرار داد همکاری با این مربی یونانی را تمدید کرد.

قرارداد موردنظر تا سال ۲۰۲۵ تمدید شده است درحالیکه این مربی ۵۴ ساله در لیگ یونان هدایت تیم پاناتینایکوس را بر عهده دارد و این روزها هم درگیر تیمش و دیدارهایش است. البته قرار است کاپوجیانی به زودی سفری به ایران داشته باشد تا برای رقابت های دیویژن B آسیا (تیر - چین) کنار تیم نوجوانان قرار بگیرد.

بعد از این مسابقات ، سرمربی یونانی بسکتبال بانوان به کشورش باز می گردد به خصوص که تیم ملی بزرگسالان طی سال جاری رویداد رسمی و مصوبی در پیش ندارد. بنابراین با توجه به مشغله هایی که النی کاپوجیانی در لیگ یونان دارد، این ابهام مطرح است که «همکاری او با بسکتبال بانوان ایران - طبق قرارداد تمدید شده تا سال ۲۰۲۵- به چه صورت است.»

فتانه ملک نایب رییس فدراسیون بسکتبال در امور بانوان در گفت و گو با خبرنگار مهر در این زمینه توضیح داد. وی ابتدا اشاره ای به تمدید قرارداد این مربی یونانی داشت وگفت: النی کاپوجیانی مربی بزرگ و با دانشی در بسکتبال بانوان به حساب می آید که کارنامه پرافتخاری هم دارد. او سال گذشته در یک مقطع کوتاه با فدراسیون ایران همکاری داشت و در همان مقطع عملکرد خوبی از خود نشان داد.

وی با یادآوری اینکه تیم ملی بسکتبال بانوان با هدایت این مربی برای نخستین بار به فینال رقابت های سطح «ب» آسیا صعود کرد، ادامه داد: النی در لیگ یونان مشغله های زیادی دارد. به همین دلیل بعد از یک مقطع کوتاه نتوانستیم با او ادامه همکاری داشته باشیم. البته در آن مقطع رویدادی هم نداشتیم که بخواهیم این مربی را در کنار خود داشته باشیم اما همزمان پیگیر رایزنی ها بودیم تا تکلیف همکاری با او را مشخص کنیم.

نایب رییس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: به خاطر تاثیرگذاری مثبتی که النی در مدت زمان کوتاه حضور در کنار ملی پوشان ایران داشت، رضایتی که ملی پوشان از تمرین زیر نظر او داشتند و در کل ارجحیت نسبت به دیگر گزینه ها، ترجیح دادیم تا کماکان با همین مربی همکاری داشته باشیم. در کل برای مان بهتر بود به جای رایزنی با گزینه های دیگر و اینکه بخواهیم همکاری با یک مربی دیگر را از نو شروع کنیم، با همین مربی ادامه همکاری داشته باشیم.

«با توجه به مشغله های باشگاهی النی کاپوجیانی، همکاری با این مربی به چه صورت دنبال می شود؟»، این پرسشی بود که ملک در پاسخ به آن گفت: فدراسیون بسکتبال با اشراف به این برنامه های فشرده کاری النی کاپوجیانی، اقدام به تمدید قراداد وی کرد. او در باشگاه خود مسئولیت دارد اما تا جاییکه تداخل نداشته باشد و بتوانند، در هر مقطعی و هر سطحی، کنار تیم های ایران خواهد بود.

وی در این زمینه توضیح بیشتری داد و گفت: البته در رابطه با جزییات قرارداد النی کاپوجیانی، رییس فدراسیون در جریان هستند اما در کل اینطور نیست که ۶ ماه یا یک سال متوالی بتوانیم این مربی را در اختیار داشته باشیم. او به صورت مقطعی با ما همکاری خواهد داشت. هر زمان نیاز باشد و او هم فرصت داشته باشد، به ایران سفر می کند تا کنار تیم های ملی قرار بگیرد.

ملک با بیان اینکه النی در آغاز به کار دوباره با بسکتبال بانوان ایران هدایت تیم نوجوانان را در مسابقات دیویژن B آسیا بر عهده خواهد داشت، خاطرنشان کرد: مسابقات تیر در چین برگزار می شود. فکر می کنم حدود یک ماه پیش از این رقابت ها، النی به ایران سفر کند تا تمرینات را زیر نظر داشته باشد. او برای این رقابت ها سرمربی خواهد بود.

نایب رییس فدراسیون بسکتبال در امور بانوان در رابطه با تیم ملی بسکتبال بانوان نیز گفت: این تیم امسال هیچ رویداد رسمی در پیش ندارد مگر اینکه حضور در تورنمنت های دوستانه برای آن تصوب شود. با این حال هر زمان نیاز باشد و النی هم فرصت لازم را داشته باشد، از حضورش بهره مند خواهیم شد.

کد خبر 6084071

دیگر خبرها

  • جمالپور: حق کشتی فرنگی خوزستان داشتن ۲ مربی در المپیک است
  • پائز: قلب بازیکنان را می‌خواهم
  • با این سرمربی خیلی به حضور در المپیک خوش‌بینم
  • ردپای مربی قزوینی در المپیکی شدن الفتی
  • هشدار در انتخاب سرمربی خارجی برای بسکتبال/ قلبی که با ایرانی است
  • تجویز نسخه ایتالیایی برای والیبال بلغارستان
  • پاداش تاریخی برای بلندقامتان ایران در صورت کسب سهمیه المپیک
  • وعده پاداش تاریخی برای صعود تیم ملی والیبال به المپیک
  • الفتی: حمایت فدراسیون و سرمربی تیم ملی از من عالی بود
  • چگونگی همکاری مربی پُرمشغله یونانی با تیم ملی بسکتبال بانوان