Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@11:19:02 GMT

۵۳ درصد تست‌های روزانه در مبارکه مثبت است

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۷۳۱۴

۵۳ درصد تست‌های روزانه در مبارکه مثبت است

ایسنا/اصفهان فرماندار مبارکه گفت: در پیک پنجم کرونا آمار بستری‌ها و مبتلایان در شهرستان مبارکه روند افزایشی پیدا کرده است.

اصغر هدایت در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت کرونا در شهرستان مبارکه، اظهار کرد: هم اکنون در وضعیت نارنجی قرار داریم و نزدیک به سه ماه است که رنگ‌بندی مبارکه تغییر نکرده است. تمام شهرهای اطراف مبارکه در وضعیت قرمز قرار دارند، اما با اقدامات پیشگیرانه‌ای که انجام دادیم اجازه ندادیم رنگ شهرستان قرمز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته در پیک پنجم کرونا آمار بستری‌ها و مبتلایان در شهرستان مبارکه روند افزایشی پیدا کرده است به طوری که در یک روز تست ۷۰ نفر مثبت اعلام شد. هم‌اکنون در مراکز درمانی شهرستان ۴۷ نفر بیمار کرونایی بستری هستند.

فرماندار مبارکه گفت: تا کنون با کمبود تخت بیمارستانی مواجه نشده‌ایم، اما عادی انگاری مردم، دورهمی‌های خانوادگی، نزدن ماسک و رعایت نکردن فاصله اجتماعی سبب شده که آمار مبتلایان افزایش پیدا کند. بیشتر مبتلایان به کرونا در مبارکه خانوادگی مبتلا می‌شوند که این امر نشان می‌دهد علت ابتلا شکل‌گیری اجتماعات کوچک است.

هدایت تصریح کرد: به طور معمول ۵۳ درصد تست‌های روزانه در مبارکه مثبت است که آمار بالایی است. هم‌اکنون میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مبارکه کمتر از ۵۰ درصد است. البته اصناف همکاری خوبی با دستگاه‌های مختلف در رعایت پروتکل‌ها داشته‌اند و تنها ساده‌انگاری شرایط سبب شده که آمار بستری‌ها و مبتلایان افزایش یابد.

وی ادامه داد: توصیه‌های لازم به صنایع مختلف به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شده است. باید تلاش کنیم تا حساسیت اجتماعی به کرونا افزایش یابد تا مردم این ویروس کشنده را جدی بگیرند. هم‌اکنون روند واکسیناسیون در مبارکه به خوبی پیش می‌رود و بیش از ۹۰۰ نفر در این شهرستان واکسینه شدند و مراجعان به مراکز درمانی برای دریافت واکسن با کمترین معطلی روبرو می‌شوند. سالن‌های ورزشی اداره ورزش و جوانان و بیمارستان را برای واکسیناسیون تجهیز کرده‌ایم.

فرماندار مبارکه افزود: در حال حاضر با توجه به نارنجی بودن شهرستان محدودیت‌های تردد متناسب با رنگ مورد نظر و بیشتر محدودیت تردد شبانه اعمال می‌شود و ورود خودروها از شهرهای قرمز به مبارکه ممنوع است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها تست کرونا مبارکه هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۷۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنفلوانزا سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب می رساند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، این مطالعه، بیمارانی را که به دلیل کووید یا آنفلوانزا در بیمارستان بستری شده بودند، مورد بررسی قرار داد.

محققان دانشگاه میشیگان از سوابق پزشکی برای مقایسه بیش از ۷۷۰۰۰ نفری که به دلیل کووید در بیمارستان بستری شده بودند با همان تعداد افرادی که به دلیل آنفلوانزا در بیمارستان بستری شده بودند، استفاده کردند.

سپس، تعداد افرادی که در طول سال بعد از آن برای هر یک از شایع‌ترین اختلالات عصبی نظیر میگرن، صرع، سکته مغزی، نوروپاتی، اختلالات حرکتی و زوال عقل، تحت درمان قرار گرفته بودند را بررسی کردند.

در اینجا یک نگاه اعدادی به یافته‌ها آمده است:

• در مجموع، ۳.۲٪ از مبتلایان به آنفلوانزا و ۲٪ مبتلایان به کووید به خاطر میگرن تحت درمان قرار گرفتند و ۲.۱٪ از بیماران آنفلوانزا و ۱.۶٪ از بیماران کووید، مراقبت‌های صرع را دریافت کردند.

• علاوه بر این، ۲.۴٪ مبتلایان به آنفلوانزا به خاطر سکته مغزی تحت درمان قرار گرفتند، در مقایسه با ۲٪ از بیماران مبتلا به کووید. ۳.۶٪ از بیماران آنفلوانزا و ۱.۹٪ از بیماران کووید به دلیل نوروپاتی تحت درمان قرار گرفتند. و ۲.۵ درصد از بیماران آنفلوانزا و ۱.۵ درصد از بیماران کووید به دلیل اختلال حرکتی درمان دریافت کردند.

• نرخ زوال عقل برای دو عفونت ویروسی مشابه بود- ۲.۳٪ از بیماران آنفلوانزا و ۲٪ از بیماران کووید مراقبت برای این وضعیت دریافت کردند.

• در مجموع، ۴.۹ درصد از بیماران آنفلوانزا و ۲.۸ درصد از بیماران مبتلا به کووید یک سال پس از بیماری خود دچار یک وضعیت عصبی جدید شدند.

کد خبر 6062491

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • آمار سازمان ملل از گرسنگان در جهان
  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • ریشخند فولاد مبارکه به تحریم‌ها
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • (ویدئو) آمار وحشتناک روزانه سقط در ایران از زبان کارشناس روی آنتن تلویزیون
  • آنفلوانزا سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب می رساند
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۶ فروردین؛ ۳ فوتی و یک هزار ابتلای جدید