Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@12:24:07 GMT

تأمین کپسول گاز ایرانشهر به کجا رسید؟

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۷۳۳۱

تأمین کپسول گاز ایرانشهر به کجا رسید؟

گروه استان‌ها - چند وقتی است که مشکل کمبود و نبود کپسول گاز در ایرانشهر معضلی برای مردم این شهر شده است، بالاخره مقام مربوطه در شهرستان از دلایل این کمبود پرده برداشت و قول تمام شدن این معضل، از شنبه را به مردم داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایرانشهر، هفته گذشته طی سلسله گزارش‌هایی به بررسی موضوع کمبود کپسول گاز در سیستان و بلوچستان پهناور پرداختیم و به سراغ ایرانشهری رفتیم که کپسول گاز در آن به یک معضل و بحران تبدیل شده است و از قیمت‌های عجیبی گفتیم که از 12 هزار و 500 تومان به 80 هزار تومان رسیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این معضل از آنجایی مهم بود که نزدیک به 12 سال است گاز به ایرانشهر رسیده اما سطح شهر و شهرستان گازکشی چندانی نشده است و دلیل آن نیز توسط مسئولان مربوطه، پراکنده بودن روستاها و محلات این شهرستان اعلام شده و گفتنی است که کپسول گاز این شهرستان نیز توسط سه شرکت اصلی برای شهرستان تأمین می‌شود.

پیگیری تسنیم نتیجه داد/ توزیع حداکثری و عادلانه کپسول‌های گاز در چابهار آغاز شدآیا مشکل کمبود گاز ایرانشهر برطرف شد؟سریال صف‌های طویل با وجود بحران کرونا/ ایرانشهری‌ها از نبود کپسول گاز در شهر گله دارند

یکی از شهروندان ایرانشهری نیز درباره این موضوع به خبرنگار تسنیم در ایرانشهر می‌گوید: سال پیش به ما گفتند بیایید و در سامانه ای که شرکت نفت ترتیب داده است ثبت نام کنید تا هر ماه با سهمیه مشخصی کپسول خود را دم خانه دریافت کنید بیش از یک سال از آن ثبت نام گذشت اما هیچ کپسولی دم خانه ما نیاوردند و از آن طرف هم، حالا کپسولی در سطح شهر یا نیست و یا اگر هم هست دو حالت دارد.

وی ادامه می‌دهد: یا صف آن خیلی شلوغ است و به این راحتی به کپسول گاز دسترسی پیدا نخواهید کرد (آن هم در روزهایی که کرونا در سیستان و بلوچستان بیداد می‌کند) و یا اینکه قیمت‌های فضایی برای هر کپسول می‌گذارند که این کپسول‌ها نیز توسط عاملان غیر مجاز توزیع ارائه می‌شود و حالت اول، به وسیله عاملان مجاز اما کم ارائه می‌شود و به بیشتر افراد نمی‌رسد.

آتش کشیدن خودروی حامل کپسول گاز

بنا بر این گزارش، کار کمبود گاز به جایی رسید که یکشنبه هفته گذشته فیلمی عجیب از سوزاندن یک خودروی حامل کپسول گاز نیز در سطح شهر ایرانشهر دیده شد، متنی که درباره این موضوع منتشر شده بود جالب بود، بر اساس متن مندرج افرادی که از کمبود کپسول گاز عصبانی بودند، خودروی حامل کپسول گازی را به آتش کشیده بودند.

علی شعبانی فرماندار ایرانشهر در همان روز با اشاره به اینکه هشت ایستگاه در سطح شهر ایرانشهر کار توزیع کپسول گاز را برعهده دارند و تلاش‌ها برای رفع کمبود جریان دارد، درباره این موضوع گفته بود: در چند روز گذشته در حمل گاز به ایرانشهر مشکلاتی به علت مبتلا شدن سه نفر از رانندگان به بیماری کرونا به وجود آمده بود که از امروز با پیگیری‌های صورت گرفته برطرف می‌شود.

وی درباره ماجرای آتش زدن خودروی حامل کپسول گاز نیز اظهار کرده بود: امروز سه نفر برای گرفتن کپسول گاز به شرکت مکران گاز مراجعه کردند که به علت ممنوعیت تحویل گاز در مقابل شرکت، پرسنل از تحویل کپسول به این افراد خودداری کردند و اعلام داشتند ماشین حامل کپسول به داخل شهر می‌رود و از آنجا کپسول تحویل بگیرید.

شعبانی افزوده بود: متأسفانه این افراد در مسیر شرکت مکران گاز به شهر ایرانشهر، جلوی خودروی حامل را می‌گیرند و اقدام به آتش زدن آن می‌کنند که در این حادثه ١5 کپسول گاز و خودرو دچار حریق شد اما خوشبختانه به کسی آسیبی وارد نشده است.

علت کمبودها عدم جذب 56 درصد از سهمیه شهرستان بود

در ادامه با وجود قول فرماندار مبنی بر تأمین حداکثری کپسول گاز برای مردم، همچنان کمبودها به دلایلی وجود داشت و بالاخره این بار مقام مربوط یعنی رئیس اداره صمت ایرانشهر با اشاره به کاهش 56 درصدی جذب سهمیه کمبود گاز مایع در این شهرستان، این موضوع را مهمترین علت کمبود گاز در منطقه دانست.

مهرداد طاهری توضیح داد: در تیر ماه متأسفانه شرکت‌های گاز ایرانشهر فقط 44 درصد سهمیه شهرستان را جذب کرده‌اند که این امر موجب کمبود گاز در منطقه شده است و  با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از شنبه (هشتم مرداد 1400) این مشکل به طور کامل برطرف خواهد شد.

وی درباره این موضوع گفت: طی چند روز اخیر دو دستگاه کشنده گاز به سیستم حمل و نقل گاز مایع شهرستان اضافه شده است که با این تفسیر مشکل کمبود برطرف می‌شود و از ٩ دستگاه کشنده گاز در ایرانشهر، متأسفانه پنج دستگاه غیرفعال هستند و صاحبان آنها باید هر چه سریع‌تر نسبت به فعال سازی این خودروها اقدام کنند.

این مقام مسئول شهرستانی ادامه داد: هشت ایستگاه توزیع کپسول گاز مایع در ایرانشهر در محله‌های مختلف کار توزیع را بر عهده دارند و از مردم انتظار داریم از حضور در مقابل شرکت‌های گاز خودداری کنند و گاز را در محل مربوطه عامل توزیع مجاز دریافت کنند.

انتهای پیام / 395/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بحران گرد و غبار در سیستان استانداری سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان شورای اسلامی سیستان و بلوچستان بحران گرد و غبار در سیستان استانداری سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان شورای اسلامی سیستان و بلوچستان خودروی حامل کپسول گاز درباره این موضوع کپسول گاز کمبود گاز سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۷۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین برق پایدار برای آزمون سراسری ۱۲ شهرستان استان مرکزی

معاون توزیع برق استان مرکزی از تأمین برق پایدار برای آزمون سراسری ۱۲ شهرستان استان مرکزی خبر داد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمد مرادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تأمین برق پایدار برای آزمون سراسری 12 شهرستان استان مرکزی اظهار داشت: اقدام لازم برای آمادگی کامل نیروهای عملیاتی برای تأمین برق پایدار در زمان برگزاری کنکور سراسری در استان انجام شده است.

وی بیان کرد: با توجه به حساسیت آزمون کنکور ، نیروهای فنی و اجرایی 12شهرستان استان در حالت آماده باش هستند، تا از بروز هرگونه حادثه احتمالی و قطعی برق جلوگیری کنند.

معاون بهره برداری و امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان این‌که بازدید میدانی از مراکز برگزاری آزمون به عمل آمده است، افزود: با توجه به برگزاری آزمون کنکور سراسری سال 1403 در روزهای 6و 7 اردیبهشت ماه، تمهیدات لازم برای بروز حداقل خاموشی‌ها و تأمین برق پایدار برای حوزه‌های امتحانی اتخاذ شده است.

مرادی همچنین با بیان اینکه چک لیست‌های کنترل و نظارت برای جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی بررسی و تکمیل شده است، عنوان کرد: این شرکت با تمامی امکانات و تجهیزات، تمهیدات لازم را برای ارائه خدمات مطلوب، در زمان برگزاری آزمون کنکور سراسری به‌کار برده است.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر
  • ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟+ فیلم
  • اصلاح ۱۳ کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • تأمین برق پایدار برای آزمون سراسری ۱۲ شهرستان استان مرکزی
  • کاسبی کپسولی
  • اگر سر نترس دارید این کسب و کار پرسود است
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • تصاویری از مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموز در دبیرستان ایرانشهر گرگان
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو