Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تولید کننده سیمان با اعلام اینکه در شرایط فعلی قیمت کارخانه از سیمان تا بازار دو و نیم برابر شده است، گفت: مگر می‌شود سیمان از کارخانه ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان خارج اما به دست مصرف کننده به بیش از ۱۰۰ هزار تومان برسد. - اخبار اقتصادی -

ابراهیم غلام زاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه در دی ماه و بهمن ماه سال گذشته صنعت سیمان با قطعی گاز روبرو شده بود،  اظهار داشت: در آن مقطع مشکلات برای کارخانجات به دلیل عدم ذخیره سازی مازوت حجم زیادی پیدا کرد به نحوی که برخی مجبور شدند تعمیرات واحدهای تولیدی را انجام و یا ظرفیت ها را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مشکلات واحدهای تولیدی در بخش سیمان باعث شد تا در بهمن ماه سال گذشته در جلسه‌ای با حضور وزیر افزایش 100 تا 700 درصدی هزینه‌های تولید عنوان شود، گفت: در این جلسه وزیر با مشاهده مستندات تولیدکنندگان اعلام کرد که نگران کاهش ظرفیت تولید واحدهاست و باید تدبیر مناسبی در این رابطه اتخاذ شود به همین منظور گفت من مخالف قیمت های دستوری هستم و باید قیمت سیمان متناسب با حجم هزینه های تمام شده است.

این‌ تولیدکننده سیمان اضافه کرد: در آن مقطع با توجه به صحبت‌های وزیر یک انتظار افزایش قیمت‌ها در بازار سیمان به وجود آمد چراکه وزیر قول داده بود با توجه به هزینه‌های تولید تجدید نظر های لازم را در مورد قیمت مصوب کارخانجات انجام دهد.

وی تصریح کرد: همین انتظار بازار از افزایش قیمت سیمان عاملی شد تا بخشی از مشتریان به خرید هیجانی سیمان اقدام کرده و نسبت به ذخیره سازی آن اقدام کنند. در آن مقطع رفتارهای هیجانی خریداران باعث شد تا تناسب بین تقاضا و عرضه سیمان در بازار از بین برود چراکه از یک طرف عرضه کارخانجات محدود اما تقاضا در بازار رشد قابل توجهی پیدا کرده بود.

غلامزاده با بیان اینکه وعده وزیر در افزایش قیمت ها به اواخر فروردین ماه موکول شد، گفت : دولت در سال جدید افزایش 2 تا 3 برابری قیمت گاز را تصویب کرد و همین موضوع عاملی شد تا تقاضای کارخانجات سیمان برای افزایش قیمت ها مجددا تکرار شود . نکته قابل توجه اینجاست از اوایل فروردین ماه تا پانزدهم فروردین ماه تولیدی در کارخانجات صورت نگرفت و همین امر خلع بازار را افزایش بیشتری داد.

این تولید کننده سیمان تصریح کرد: اوایل سال جاری سیمان با قیمت بالایی به دست مصرف کننده می رسید به نحوی که هر تن سیمان با محاسبه هزینه حمل 220  هزار تومان از کارخانه بیرون اما در نهایت به دست مشتری با قیمت 650 تا 700 هزار تومان می‌رسید

وی افزود: مشکلات واحدهای تولیدی در نهایت عاملی شد تا اواخر فروردین ماه افزایش قیمت ها برای کارخانجات اعمال شود و همین موضوع باعث شد تا در اردیبهشت و خرداد ماه بازار سیمان به ثبات برسد اما بعد از خردادماه راهکار عرضه سیمان در بورس به دلیل فروش منطقی قیمت و حذف واسطه ها عنوان شد و بسیاری از واحدهای تولیدی برای عرضه محصولات خود در بورس اقدام کردند اما متاسفانه در شرایطی که واحدهای تولیدی در تلاش برای عرضه محصولات خود در بورس کالا بودن مشکل اساسی تولیدکنندگان که همان قطعی برق است به وجود آمد.

این تولیدکننده سیمان گفت:  قطعی‌برق عاملی شد تا تولید کاهش قابل توجهی پیدا کند و حجم عرضه به بازار کاهش پیدا نماید . قطعی‌برق تلاطم بین تقاضا و عرضه سیمان را در بازار به وجود آورد اما نکته اینجاست آقایون به جای حل مشکل می گویند خریداران سیمان کمتر از 20 نفر هستند در حالی که بنده به عنوان یک واحد تولیدی با خریداران بسیاری روبه‌رو هستند به صورت کلی خریداران در بازار سیمان بالای 50 هزار نفر هستند و صورت‌های مالی کارخانجات گواه این مطلب است که چرا به جای حل مسئله به موضوعات حاشیه ای می‌پردازید.

غلام زاده تصریح کرد: امروز صنعت سیمان برای تولید نیازمند برق است اما آقایان به جایی رفع موانع تولید موضوعات حاشیه ای را مطرح می کنند ، بنده در واحد تولیدی خود امکان تولید روزانه 4 هزار تن سیمان را دارم اما امروز با توجه به مشکلات برق هزار تن تولید می کنم در شرایط فعلی قیمت کارخانه سیمان تا بازار دو و نیم برابر شده است و این سود بسیار بالا فقط عاید دلالان و واسطه گران می‌شود مگر می‌شود سیمان از کارخانه 35 تا 40 هزار تومان خارج اما به دست مصرف کننده به بیش از 100 هزار تومان برسد مسئولین باید پاسخ دهند که سود این دلال بازی عاید  چه کسانی می شود!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واحدهای تولیدی افزایش قیمت ها کننده سیمان فروردین ماه عاملی شد هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۷۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعدیل نیرو در کارخانه فروآلیاژ ازنا ناشی از افزایش تعرفه برق است

صنایع فروآلیاژ شهرستان ازنا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فروسیلیسیم و یکی از فعال‌ترین کارخانجات استان لرستان محسوب می شود که طی چند روز اخیر حدود ۱۶۰ نفر از نیروهای شرکتی را اخراج کرده است.

کارخانه فروسیلیس ازنا، با داشتن تعداد بسیار زیاد کارمند و کارگر، بزرگترین تولیدکننده فروسیلیسیم در خاورمیانه است، این شرکت سالانه حدود ۶۰ هزار تن فروسیلیسیم و ۲۰ هزار تن پودر میکروسیلیکا تولید می کند.

گفته می شود برخی از این افراد دارای سابقه کاری پنج تا ۱۵ سال در فروآلیاژ هستند و در حال حاضر به دلیل اخراج از کارخانه، در آستانه مشکلات جدی اقتصادی و خانوادگی قرار دارند.

مسوولان این شرکت افزایش تعرفه برق را اصلی ترین دلیل تعدیل نیرو اعلام کرده و عنوان می کنند با این وضع نمی توان کار کرد ُ چراکه قیمت تمام شده بیش از قیمت فروش است، از طرفی به دلیل قطع برق کارخانه از ۲۷ فروردین تاکنون هیچگونه تولیدی صورت نگرفته است.

این سخنان در حالی است که مهران امیری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان گفت: فروآلیاژ ازنا با توجه به دیماند خریداری، مشترک برق منطقه ای باختر است و ارتباط کاری با شرکت توزیع لرستان ندارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز در این خصوص به ایرنا گفت: فروآلیاژ ازنا از بهترین کارخانه های فروسیلیس کشور است و مشکلات اخیر آن در اختیار مدیرعامل و یا استان نیست.

بهمن جعفری می گوید: این واحد از کوره های برقی استفاده می کند و بالغ بر ۳۰ درصد قیمت تمام شده محصول آن مربوط به مصرف برق است.

وی اظهار داشت: طی چند ماه گذشته تعرفه های برق این صنعت ۲ برابر شده و هم اکنون حدود ۳۰ کارخانه فروآلیاژ در کشور خواستار تجدید نظر در این خصوص هستندُ چراکه معتقدند تعرفه برق آنها نباید بر مبنای صنایع فولادی، بلکه بر اساس صنایع معدنی محاسبه شود.

جعفری ادامه داد: در همین راستا نامه ای با پیگیری و امضای فرهاد زیویار استاندار لرستان برای پیگیری و رفع مشکل فروآلیاژ ازنا به عنوان مصوبه ستاد تسهیل تولید تصویب و در ستاد تسهیل ملی مطرح شد و قرار است جلسه ای با حضور نماینده صمت، وزارت نیرو و کارخانه های معترض برگزار شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان نیز در خصوص اخراج کارگران به ایرنا گفت: امکان برقراری بیمه بیکاری برای بخشی از این افراد وجود دارد اما این امر به منزله اخراج است در حالیکه ما به دنبال احیای فرصت های شغلی و بازگشت کارگران هستیم.

سیدفرهاد ناصری نیا افزود: اولویت نخست برای این مساله حل مشکلات مالی و البته تعیین تکلیف شرکت مادر طرف قرارداد کارگران می باشد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • امسال قیمت برق افزایش نمی یابد
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • تولید ماهانه ۲۵ هزار گیاه زینتی در سرای نوآوری کشت‌بافت رفسنجان/ رشد ۵ برابری درآمدها در دو سال
  • قیمت تارا در بازار امروز ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۹۵ هزارتن نهاده دامی در اختیار جامعه عشایر قرار گرفت
  • کاهش مالیات بر تولید؛ چگونه؟/ مالیات غیرمولدها باید افزایش یابد
  • تعدیل نیرو در کارخانه فروآلیاژ ازنا ناشی از افزایش تعرفه برق است
  • خبرهای جدید از کارخانه پرماجرای سیمان خرم‌آباد
  • خبرهای جدید از کارخانه پرماجرای «سیمان خرم‌آباد»
  • فروش فوری ایران خودرو با تحویل ۳ ماهه + جزئیات و جدول