Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید ملانوری صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از واحدهای مسکن اقشار کم‌درآمد و مقاوم‌سازی شده استان و کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: تأمین مسکن اصلی‌ترین نیاز مردم است و این اقدام دولت در تأمین مسکن ویژه اقشار کم‌درآمد ایجاد امید را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تشکر از اهتمام رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در تأمین مسکن اقشار کم‌درآمد، گفت: در راستای تفاهم‌نامه‌ای که در جریان سفر دکتر نوبخت به استان به امضا رسید مقرر شد ۱۱ هزار واحد مسکن محرومین و اقشار کم‌درآمد در خراسان‌جنوبی احداث شود.

استاندار خراسان‌جنوبی متذکر شد: در جریان ۲ سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان در دی‌ماه ۹۸ و خردادماه ۹۹ در مجموع ۴ هزار و ۵۰۰ واحد به بهره‌برداری رسید.

ملانوری اضافه کرد: برای برنامه امروز نیز ۳ هزار و ۵۰۰ واحد دیگر آماده شده که افتتاح می‌شوند و کلید یک واحد به نیابت از همه مالکین به همسر شهید «کوشه» تحویل می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳ هزار واحد باقی‌مانده نیز در حال ساخت است و تا ۴ ماه آینده به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد، تبیین کرد: در قالب برنامه ساخت مسکن اقشار کم‌درآمد، احداث ۵ هزار واحد نیز در دستور کار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفته است.

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: از این تعداد طی دو سال اخیر ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تحویل شده و مابقی در حال اجراست و به‌زودی تکمیل شده و تحویل می‌شوند.

ملانوری خواستار تداوم طرح احداث مسکن محرومین با ساخت ۱۰ هزار واحد دیگر در استان شد و گفت: احداث این ۱۰ هزار واحد، کل نیاز استان را پاسخ می‌دهد.

وی از رئیس سازمان برنامه و بودجه خواست به منظور تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز واحدهای احداث شده شامل راه دسترسی و اجرای شبکه‌های آب، برق، گاز و فاضلاب، اعتبارات مورد نیاز را تأمین نمایند.

استاندار خراسان‌جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات ملی ابلاغی به استان نیز می‌تواند راهکار مناسبی در راستای تأمین اعتبار مورد نیاز برای اجرای این زیرساخت‌ها باشد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی بیرجند استانداری خراسان جنوبی ملانوری استاندار خراسان جنوبی مسکن محرومین خانه دار شدن محرومین اقشار کم درآمد اقشار کم درآمد خراسان جنوبی هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۷۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی نزدیک به ۳۵ درصد از خانه‌های روستائیان درآذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علیرضا مقدم در همایش استانی گرامیداشت دهه حساب ۱۰۰امام که در سالن امام خامنه ای مصلی ارومیه برگزار شد افزود: طبق آمار ارائه شده در کل کشور  میزان ۵۵درصد از مساکن روستایی مقاوم سازی شده اند که این آمار در استان زیر ۳۵درصد است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد میکن علاوه بر برنامه های که در حوزه عمران آبادانی روستاها و صدور اسناد مالکیت دارد مهترین و شاخص فعالیتش در حوزه ساخت مسکن محرومین است، تصریح کرد: سهمی که دولت برای سال جاری برای استات برنامه ریزی کرده مقاوم سازی ۲۵۰۰مسکن روستایی باهمکاری ۹بانک عامل است.

مقدم با اشاره به همکاری مطلوب بانک ها با بنیاد مسکن در جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در استان اظهار کرد: باید تلاش شود مسئله مقاوم سازی مسکن روستایی به ویژه در جنوب استان ترویج یابد چرا که در جنوب استان علاوه بر مسئله محرومیت با مسئله فقهی روبرو هستیم که موجب شده مقاوم سازی دراین مناطق کمتر از سایر مناطق استان باشد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: امسال سهمی که دولت برای استان در بخش ساخت مسکن محرومین در حوزه شهری مشخص کرده ۱۶۵۰واحد است که بعداز تامین زمین توسط راه و شهرسازی عملیات ساخت آن احرا می شود.

وی ادامه داد: ۳۵۰واحداز این مسکن محرومین در ارومیه و مابقی در شهرستان های خوی، سلماس، نقده، مهاباد، میاندواب، اشنویه و بوکان ساخته می شود و بسته های حمایتی ویژه وخوبی از جمله ۵۵۰میلیون تومان تسهیلات بانکی، ۳۰۰میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۲درصد و ۱۰۰میلیون تومان تسهیلات بلاعوض از حساب ۱۰۰امام برای این منظور در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در سال های گذشتع ۳۸۲پروژه مسکن محرومین در سطح استان با پیشرفت خوبی  در ماکو، بازرگان، مهاباد، اشنویه و میاندوآب در حال پیگیری است که امسال شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.

مقدم یاد آور شد: با برگزاری این همایش بطور رسمی هییت امنا حساب ۱۰۰امام و انجمن خیرین مسکن در استان راه اندازی می شود تا بدین صورت شاهد افزایش کمک رسانی به محرومین شهری و روستایی در بخش مسکن باشیم.

 

 

دیگر خبرها

  • ۲۴۴۶ واحد مسکونی در شهرک مهرگان مشهد در حال ساخت است
  • احداث ۶ هزار واحد مسکونی از ۸ هزار تعهد استان ایلام
  • مقاوم سازی نزدیک به ۳۵ درصد از خانه‌های روستائیان درآذربایجان غربی
  • ترغیب مردم به مشارکت در ساخت مسکن محرومین
  • تحویل ۱۰۰۰ واحد مسکونی به نیازمندان در کهگیلویه و بویراحمد
  • تأمین مسکن مددجویان یزدی
  • ۱۱۰۰۰ مسکن شهری و روستایی در مازندران احداث شد
  • عملیات احداث طرح‌های مسکن در مهاباد سرعت گرفت
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی حمایتی در استان ویژه محرومین ساخته می‌شود
  • تسریع عملیات احداث طرح‌های مسکن در مهاباد