Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن پس از پایان دوره انتقال ریاست جمهوری در ایران آماده ازسرگیری مذاکرات وین خواهد بود.

قدس آنلاین: به گزارش ایسنا، کارین جین‌ پیره، معاون سخنگوی کاخ سفید روز پنج‌شنبه در کنفرانسی خبری در پاسخ به سوالی در خصوص زمان برگزاری دور هفتم گفت‌وگوهای وین گفت: همانطور که در جریان هستید، زمان برگزاری دور هفتم مذاکرات اعلام نشده است و ما درخصوص زمان برگزاری آن گمانه‌زنی نخواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما بارها و بارها نشان داده‌ایم که آماده‌ایم در جهت بازگشت به پایبندی دوجانبه به برجام حرکت کنیم. زمانی که پروسه انتقال ریاست جمهوری در ایران پایان یابد آماده‌ایم که به وین بازگردیم تا گفت‌وگوهای‌مان را ادامه دهیم.

معاون سخنگوی کاخ سفید در انتها عنوان کرد: ما مایل هستیم که شاهد بازگشت دوجانبه به پایبندی‌های برجامی باشیم اما همانطور که وزیر خارجه بلینکن بیان کرد این پیشنهاد به طور نامحدود بر روی میز باقی نخواهد ماند.

به گزارش ایسنا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز روز پنج‌شنبه در کویت اظهار کرد که مذاکرات بر سر احیای برجام نمی‌توانند به طور "نامحدود" ادامه یابد اما واشنگتن "کاملا آماده" است تا مذاکرات را ادامه دهد.

بلینکن در این زمینه گفت: ما به دیپلماسی متعهد هستیم اما این پروسه نمی‌تواند به طور نامحدود ادامه یابد. ما می‌خواهیم ببینیم که ایران آماده انجام دادن یا ندادن چه کارهایی است و کاملا آماده‌ایم تا برای ادامه مذاکرات به وین بازگردیم. توپ در زمین ایران باقی است.

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مذاکرات وین کاخ سفید روند مذاکرات وین کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۷۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: اولویت ما همچنان استقرار آتش بس دائمی در غزه است

مذاکرات صلح میان اسراییل و حماس در قاهره با میانجیگری مصر و قطر در حالی به بن بست خورده است که مقامات صهیونیست با مطرح ساختن درخواست‌های غیرمنطقی یکی از دلایل به نتیجه رسیدن مذاکرات هستند. با این حال، تلاش‌ها برای رسیدن طرفین به توافق همچنان در جریان است. 

به گزارش الجزیره، عزت الرشیق، یکی از مقامات ارشد سیاسی حماس امروز (دوشنبه) اعلام کرد استقرار آتش بس دائمی همچنان اولویت نخست و اصلی حماس در مذاکرات است. 

وی در این باره گفت: حقیقت این است که استقرار آتش بس دائمی در غزه تنها ضمانتی است که فلسطینیان می‌توانند در برابر کشتاری که اسراییل در حال انجام آن است بدست آورند. 

این مقام فلسطینی در ادامه خاطر نشان کرد: حماس درباره خواسته‌های خود از جمله خروج کامل نظامیان صهیونیست از غزه و نیز بازگشت بدون مانع آوارگان فلسطینی به خانه‌های خود در شمال غزه سازش نمی‌کند. 

الرشیق با اشاره به هدف اصلی رژیم صهیونیستی در ادامه جنگ، افزود: اشغالگران به دنبال آن هستند که طی یک توافق آتش بس موقت اسرای خود را از غزه خارج کرده و سپس به نسل کشی فلسطینیان ادامه دهند. پس از گذشت بیش از ۶ ماه از جنگ، اسراییل به اهداف خود در این جنگ دست نیافته و دست نخواهد یافت. 

پیش از این مقامات حماس طرح صلح مطرح شده از سوی اسراییل را رد کرده و انجام هر گونه تبادل اسرا را منوط به اجرایی شدن درخواست‌های خود کرده بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • قطر: مذاکرات آتش‌بس غزه در مرحله حساسی است
  • موضع‌گیری تازه پنتاگون درباره جنگ با ایران
  • ازسرگیری پرواز‌های قطر به ایران
  • حماس: اولویت ما همچنان استقرار آتش‌بس دائمی در غزه است
  • حماس: اولویت ما همچنان استقرار آتش بس دائمی در غزه است
  • کاخ سفید: تهران درباره زمان حمله به اسرائیل به ما پیام نداد؛ به دنبال جنگ با ایران نیستیم
  • کاخ سفید: ایران درباره زمان و هدف حمله به اسرائیل به ما پیام نداد
  • تغییر موضع فرانسه در برگزاری افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴
  • ازسرگیری پروازهای قطر به ایران
  • موضع تازه چین نسبت به تنش‌های ایران ـ اسرائیل