Web Analytics Made Easy - Statcounter

 پایگاه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، در مطلب ارسالی خود به سخنان صابر سهرابی در نشست روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه جنوب اشاره کرد و به نقل از وی افزود: کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به عنوان مدیرانی خلاق هستند که با کمترین امکانات و بودجه در انجام امور محوله عاشقانه خدمت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به تنگناهای اقتصادی، سیاسی و بهداشت سلامت جامعه و تأثیرات مستقیم و غیر مستقیم آن بر حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: پیچیدگی و دشواری فعالیت های فرهنگی در این شرایط و توقع بالای جامعه از این حوزه، سختی فعالیت ها را برای مجموعه فرهنگ و هنر دوچندان کرده، اما تلاش های عاشقانه همکارانم در مجموعه اداره کل و شهرستان ها تداوم فعالیت ها را در این شرایط حفظ کرده و علیرغم مشکلات در سایه همدلی و همکاری جمعی شاهد رویداد و دست آوردهای مهمی در شهرستان های استان بوده ایم.
سهرابی گفت: در معاونت های مختلف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همواره تلاش شده است تا امور ادارات شهرستان ها در اولویت قرار گیرد؛بر این باوریم پویایی شهرستان ها پویایی فرهنگ و هنر استان را به دنبال دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار داشت: این ذهنیت که گفته می شود در پایان کار دولت، مدیران انگیزه برای کار ندارند صحیح نیست و انجام وظایف محوله در مجموعه اداره کل و ادارات تابعه با قوت و قدرت ادامه دارد.
در این نشست رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های منطقه جنوب استان فارس همچون لامرد، خنج، گراش، اوز، زرین دشت، مهر و قیروکارزین، گزارشی از عملکرد حوزه مدیریتی ارائه و سپس مشکلات، نیاز و مطالبات شهرستان خود را در بخش های، عمرانی، اداری و بین اداری، فرهنگی هنری، تجهیزات، بودجه، حقوق و مزایا، مسکن و رفاهی مطرح کردند. 
غلامرضا یوسفی نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گزارشی از وضعیت بودجه، اقدامات و مشکلات مربوط به شهرستان های حاضر در جلسه را ارائه و سپس راه کارها و برنامه های پیش رو را مطرح کرد.
همچنین عبدالصمد سلیمانی مسئول امور شهرستان ها در این جلسه، از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها به عنوان شبکه های ارائه دهنده خدمات فرهنگی در سطح استان یاد کرد و گفت:برای تحقق اهداف و اجرای برنامه های حوزه ستادی، امور شهرستان ها به عنوان واحد رابط و بطور اختصاصی در اداره کل امور شهرستان ها را برنامه ریزی و پشتیبانی می کند و در نظر دارد با همکاری روسای ادارات شهرستان ها از این ظرفیت در تسریع و کیفیت بخشی  انجام امور حداکثر بهره برداری انجام گیرد.
رفع مشکلات پروژه های نیمه تمام،تجهیز،تعمیر مراکز اداری،فرهنگی هنری،تامین و کمبود نیرو انسانی،تخصیص عادلانه بودجه فرهنگی به شهرستان ها،طولانی بودن برخی از فرآیندهای اداری در اداره کل،موازی کاری سایر نهاد،سازمان و ادارات در امور فرهنگی و هنری و مشکلات متاثر از آن از موارد مطرح  شده بود.

همچنین جایگاه و وظایف شورای فرهنگ عمومی و دبیر آن در شهرستان ،تبدیل وضعیت استخدامی و ترمیم حقوق کارکنان،حمایت و تقدیر از نویسندگان و فعالان فرهنگی هنری،واگذاری مجتمع های فرهنگی هنری به بخش خصوصی، وضعیت ساماندهی انجمن های فرهنگی هنری در قالب موسسه های فرهنگی، اجرایی  شدن تفاهم نامه های منعقد شده بین صدا و سیما و فنی حرفه ای،رفع محدودیت ها در توسعه مؤسسه ها و مراکز آموزشی فرهنگی و هنری در شهرستان ها،مسکن و رفاهی کارکنان، از جمله موضوعاتی بودند که در این جلسه مطرح شد.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شیراز فارس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شیراز فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۸۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سلماس گفت: ۵۳۶ اثر از داخل و خارج کشور به هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر ترکی آذری ارسال شده که از این تعداد ۳۲ اثر از ۲۴ شاعر متعلق به شهرستان سلماس است.

رامین پورعباس با بیان اینکه ۲۴ شاعر اهل سلماس در این جشنواره شرکت کردند، گفت: جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی با هدف اشاعه، ترویج و انتشار فرهنگ منور رضوی، گسترش و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع) اجرا می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سلماس استفاده از ابزار موثر و زبان گویای شعر در جهت ترویج معارف دینی و رضوی، ایجاد جریان تولید محتوا در حوزه شعر رضوی و حمایت از شاعران آیئنی را از جمه اهداف این جشنواره بین‌المللی عنوان کرد.

پورعباس گفت: در راستای اجرای عدالت فرهنگی امسال ۲۶ اردیبهشت ماه سال‌جاری شهرستان سلماس میزبان این جشنواره خواهد بود.

هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری از سری برنامه‌های جشنواره بین المللی امام رضا (ع) به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان «گروه قرآن و عترت»، بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، فرمانداری شهرستان سلماس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و سایر ادارات این شهرستان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد