Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسجد جامع سنندج اقامه شد، اظهار کرد: سلامتی جامعه از دیدگاه اسلام از همه چیزها مهم‌تر است چرا که اگر جامعه سالمی داشته باشیم زمینه توسعه و رونق و عبادت در آن فراهم است.

ماموستا رستمی از سلامتی و امنیت به عنوان دو سرمایه مهم در جامعه نام برد و گفت: امنیت ضامن پیشرفت و توسعه در هر جامعه و کشوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی نگران کننده برخی از افراد جامعه گفت:  از مسئولان انتظار داریم در رسیدگی به وضعیت جامعه به ویژه قشر نیازمند تلاش کنند.

امام جمعه سنندج  تصریح کرد: شرایط اقتصادی امروز به گونه‌ای است که مردم نه تنها قادر به تامین سرپناه برای خود نیستند حتی در تامین برخی ضروریات زندگی دچار چالش هستند.

ماموستا رستمی به گرانی مصالح ساختمانی هم گریزی زد و گفت: وقتی امروز یک کیسه سیمان با 80 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود یک نیازمند چگونه می‌تواند به ساخت سرپناه امیدوار باشد.

مسئولان برای رفع مشکلات مردم چاره‌اندیشی کنند

وی اضافه کرد: امیدواریم مسئولان برای رفع مشکلات مردم به صورت جدی چاره‌اندیشی کنند و با برنامه‌ریزی مناسب زمینه اشتغال و اقتصاد را فراهم سازند.

امام جمعه سنندج ابراز امیدواری کرد، دولت آینده دولتی غمخوار برای مردم باشد و وعده‌هایی که برای رفع مشکلات جامعه داده را عملیاتی کند.

ماموستا رستمی گفت: مسئولان در دوره‌های متمادی از اجرای طرح‌های بزرگی صحبت کرده‌اند که زمینه رونق اشتغال و اقتصاد را به گونه‌ای در منطقه مرزی کردستان فراهم سازد که برای نیروی کار نیاز به بیرون مرزها باشیم، اما کمتر شاهد تحقق این وعده‌ها بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: وضعیت بیکاری جوانان تحصیلکرده ما در استان کردستان نگران کننده است در حوزه اشتغالزایی باید اقدامات اساسی صورت بگیرد.

ثبت جهانی اورامان نشان از تمدن غنی مردم کردستان است

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه‌ها به ثبت جهانی اورامانات اشاره کرد و ثبت جهانی اورامان را نشان از فرهنگ غنی مردم کردستان دانست و از تلاش متولیان امر تقدیر کرد.

ماموستا رستمی خشونت را دور از فرهنگ اسلام و مردم کروستان خواند و گفت: نباید اجازه دهیم به خاطر برخی رفتارهای لحظه‌ای امنیت جامعه دچار خسران شود.

وی اضافه کرد: ریختن خون برادر دینی بزرگترین گناه و عذاب عظیمی را به دنبال دارد، و جزای کسی که مرتکب چنین گناهی شود خداوند با چشم غضب به او نگاه و عذاب جهنم را نصیب‌اش می‌کند.

امام جمعه سنندج  عنوان کرد: مسئولان نظامی و امنیتی با برهم زنندگان امنیت جامعه برخورد قاطع داشته باشند که مانع تکرار این برخوردها شود.

ماموستا رستمی از قتل به عنوان بزرگترین گناهان نام برد و گفت: از روزی که قابل هابیل را به قتل رساند تا روزی که دنیا وجود داشته باشد هر قتلی صورت بگیرد قابیل در گناه آن شریک خواهد بود.

وی اضافه کرد: خودکشی از دیگر گناهانی است که کمتر از قتل نیست و جزای انسانی که جان خودش را می‌گیرد آتش و عذاب جهنم است.

وی با بیان اینکه دادن رشوه و خوردن مال دیگران نیز از دیگر گناهان بزرگ است، گفت: شریک قرار دادن برای خدا، جادو و سحر کردن، قتل نفس، خوردن مال یتیم، تهمت به زن بی‌گناه و... از جمله گناهانی است که پیامبر مکرم اسلامی فرموده موجب نابودی جامعه می‌شود.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه سنندج ماموستا فایق رستمی سنندج نماز جمعه امام جمعه سنندج برای رفع مشکلات ماموستا رستمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۸۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای رفع بیکاری در کردستان

استاندار کردستان در دیدار نوروزی با شهردار و اعضای شورای شهر سنندج گفت: عملکرد و خدمات رسانی شهرداری و شورای شهر در این موضوع نقش بسزایی داشتند و تلاش جهادی مدیریت شهری شاهد توسعه عمران در مرکز استان باشیم.

اسماعیل زارعی کوشا گفت: رفع مشکل بیکاری به عنوان یکی از مطالبات مردم کردستان در اولویت برنامه‌های دولت است که سال گذشته کارهای خوبی انجام گرفت و توانستیم رتبه اول کاهش نرخ بیکاری را در کشور کسب کنیم.

زارعی‌کوشا گفت: در نشستی که در وزارت کشور داشتیم قول‌های مساعدی در مورد اختصاص ماشین‌آلات و اعتبارات از متولیان امر گرفته‌ایم که امیدواریم جامه عمل پوشانده شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در دیداری دیگر با شهردار و اعضای شورای شهر سنندج گفت: برای خدمت به مردم مسئولان باید از این فرصتی که دارند به بهترین نحو در راستای خدمته به مردم استفاده کنند.

حجت الاسلام و المسلین عبدالرضا پور ذهبی افزود : امسال سال پایانی کار دولت سیزدهم شوراهاست که باید تلاش بیشتری در خدمت به مردم انجام گیرد .

وی بیان کرد : در سال جاری مشکلات مردم، بازید های میدانی و حضور در شهرستان ها را دنبال خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • لزوم برخورد با هنجارشکنان در جامعه
  • مشارکت مردم در روز قدس پیام ایمان و مسجد دوستی را نشان می‌دهد
  • مشارکت مردم در قدس پیام ایمان و مسجد دوستی را نشان می‌دهد
  • تحقق شعار سال موجب رشد و تعالی کشور می‌شود/ راهپیمایی روز قدس پرشور برگزار شود
  • «معیشت»، پررنگ‌ترین دغدغه مردم در سال جدید
  • برنامه ریزی برای رفع بیکاری در کردستان
  • ظرفیت ته لنجی برای بهبود معیشت مردم استفاده شود
  • زیرساخت‌های فرهنگی در احداث پارک‌ها مدنظر قرار گیرد
  • امیدآفرینی و تحقق شعار سال اولویت شهرداری و شورای شهر است
  • انجام ۳ سفر رییس جمهور به کردستان بیانگر توجه دولت به استان است