Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@10:45:17 GMT

جنگل های ترکیه در آتش می سوزد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۸۵۹۰

جنگل های ترکیه در آتش می سوزد

به رغم گذشت بیش از ۴۸ ساعت از آغاز حریق در جنگلهای مناطق مختلف غرب، جنوب غرب و برخی مناطق جنوبی ترکیه نیروهای اطفای حریق هنوز موفق به کنترل این آتش سوزیها در برخی مناطق نشده اند.

به گزارش برنا، در این آتش سوزیها تاکنون صدها هکتار از اراضی جنگلی نابود شده و حریق در برخی شهرهای همانند ماناوگات موجب از بین رفتن دهها واحد مسکونی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براثر این آتش سوزی تاکنون دستکم چهار نفر جان خود را از دست داده اند ولی به گفته مسئولان احتمال افزایش تلفات جانی وجود دارد.

آتش سوزی در شش استان و در شهرهای بودروم، مرمریس، ماناوگات، آدانا، مرسین، میلاس ، دیدیم، قاضی پاشا که مهمترین مناطق گردشگری ترکیه هستند بنا به دلایلی که هنوز مشخص نیست بطور پی در پی آغاز شده ، اما بدلیل وجود باد شدید تاکنون حریق در تمامی مناطق خاموش نشده است.

متعاقب شروع حریق و سرایت آن به برخی مناطق مسکونی در مناطق مختلف صدها واحد مسکونی تخلیه شده است .

مناطق یاد شده از جمله مناطقی هستند که در کنار دریا قرار دارند و دهها هزار منزل تابستانی مردم از مناطق مختلف ترکیه در آن مناطق وجود دارد.

اکیپهای امدادی از طریق زمینی و نیز هوا درصدد خاموش کردن آتش هستند ولی بدلیل وزش شدید باید تاکنون از این فعالیتها نتیجه ای گرفته نشده است.

بکیر پاکدمیرلی وزیر کشاورزی و جنگلداری نیز روز جاری در سخنانی محتاطانه که از شبکه های تلویزیونی ترکیه پخش شد گفت: حریق در برخی مناطق تحت کنترل درآمده و نتایج مثبیتی از تلاشها برای اطفای حریق گرفته ایم ولی در برخی مناطق هنوز فعالیتها ادامه دارد.

به گفته پاکدمیرلی بیش از چهار هزار نیروی اطفای حریق با بیش از ۴۰۰ خودروی اطفای حریق و دهها هواپیما و بالگرد در صدد خاموش کردن آتش هستند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آتش سوزی ترکیه کشاورزی شبکه های تلویزیونی هواپیما ترکیه آتش سوزی در جنگل های ترکیه اطفای حریق برخی مناطق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۸۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق در یک مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه + عکس

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از یک مورد حریق در یک ساختمان ۱۸ طبقه خبرداد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اظهار کرد:ساعت چهار دقیقه بامداد امروز، یک مورد حریق در یک مجتمع مسکونی به آدرس میدان ساحل، خیابان نیما یوشیج به سازمان اعلام شد و بلافاصله چهار ایستگاه آتش‌نشانی به همراه تجهیزات پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به حضور نیروهای آتش‌نشانی در مدت زمان سه دقیقه به محل افزود: آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده می‌کنند که از طبقات منفی در یک برج مسکونی 18 طبقه که چهار طبقه منفی داشت، دود متصاعد می‌شد.آتش‌نشانان به طبقات پایین نفوذ و متوجه می‌شوند که در طبقه منفی دو چندین خودرو وجود داشت و یک دستگاه خودروی سواری برلیانس از قسمت اتاق دچار حریق شده بود و آتش در حال سرایت به خودروهای دیگر بود.

ملکی اضافه کرد: آتش‌نشانان حریق را مهار و از سرایت آتش به اطراف جلوگیری کردند.

جزئیات آتش‌سوزی انبار بزرگ پلاستیک در جاده خاوران/ 70درصد حریق اطفا شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: این حادثه مصدومی نداشت و در ساعت 3:32 دقیقه عملیات به پایان رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تدوین اولین استاندارد آموزشی اطفای حریق در قطار
  • رونمایی از کتاب «میدان نفتون، از آغاز تاکنون»
  • راهنمای جامع خرید کابل برق
  • اطفای حریق پنبه یک دستگاه تریلی در چمن بید
  • مهار آتش سوزی یک هکتار از جنگل های تالش
  • ممنوعیت افروختن آتش در جنگل‌ها و مناطق تالابی گیلان
  • آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه در پایتخت
  • حریق در یک مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه در تهران
  • حریق در یک مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه + عکس
  • جاده جنگل گلستان به چمن‌بید بازگشایی شد/آب‌گرفتگی برخی مناطق گرمه