Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@17:28:23 GMT

برگزاری مسابقات بومی محلی در سرایان

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۸۶۳۸

برگزاری مسابقات بومی محلی در سرایان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  مسابقات بومی محلی به مناسبت گرامیداشت دهه ولایت وامامت و با شرکت ۵۰ نفر از علاقه‌مندان در مجموعه تفریحی ورزشی ملت آیسک برگزار شد.


شرکت کنندگان در رشته‌های طناب زنی، روپایی، چوب کشی و طناب کشی رقابت کردند که در پایان به افراد و تیم‌های برتر جوایزی اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسابقات بومی محلی ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۸۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین دوره رقابت‌های طناب‌زنی نابینایان به مناسبت روز شیراز

رئیس انجمن ورزش‌های همگانی هیئت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان فارس گفت: دومین دوره رقابت های طناب زنی به مناسبت روز شیراز در روز ۱۵ اردیبهشت برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی انجمن ورزش‌های همگانی استان فارس، محمدرضا جعفری امروز_ جمعه سی‌ویکم فروردین_ در حاشیه برنامه صبحگاهی ورزش نابینایان و کم بینایان پارک آزادی شیراز با اشاره به اینکه ورزش همگانی در واقع ورزش در دسترس، ارزان و آسان است که اقشار مختلف بتوانند از آن بهره‌مند شوند، اظهار کرد: توسعه ورزش همگانی جامعه نابینایان و کم بینایان استان فارس برای اولین بار در کشور ایستگاه‌های ورزش‌های صبحگاهی و عصرگاهی ویژه نابینایان و کم بینایان به صورت آزمایشی در شهر شیراز با همکاری هیأت ورزش‌های همگانی استان فارس برگزار خواهد شد.

وی افزود: نگاه جدید به ورزش نابینایان و کم بینایان در انجمن ورزش‌های همگانی نابینایان و کم بینایان صورت گرفته و ورزش همگانی را در غالب مسابقات مجازی به خانه‌های نابینایان و کم بینایان آورده‌ایم و در کنار آن برنامه‌های جمعی و عمومی در نزدیک‌ترین پارک محله‌های محله با همکاری هیأت ورزش‌های همگانی استان فارس و در نزدیک‌ترین محل سکونت عزیزان نابینا و کم بینا برگزار می‌شود.

رئیس انجمن ورزش‌های همگانی هیئت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان فارس تصریح کرد: در جلسات متعدد و برنامه ریزی این طرح برای اولین بار در کشور و برای توسعه ورزش نابینایان و کم بینایان در استان فارس اجرایی شده است و افراد نابینا و کم بینا می‌توانند در کنار مردم به سهولت و آسانی و رایگان برای ارتقای سلامت جسمی خود ورزش کنند.

جعفری ادامه داد: امروز در راستای توسعه این امر مهم در پارک آزادی شاهد این رویداد هستیم و نابینایان در کنار عموم ورزش می‌کنند که علاوه بر نشاط و شادابی باعث ایجاد انرژی مثبت و امیدواری در این عزیزان شاهد هستیم.

وی خاطر نشان کرد: فاصله گیری از فضای خانه و افسردگی‌هایی که غالب این عزیزان دارند، روحیه مشارکت اجتماعی، شناخت عموم مردم از مشکلات نابینایان و کم بینایان است و مهمترین مؤلفه جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و روانی خواهد بود.

رئیس انجمن ورزش‌های همگانی هیئت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان فارس همچنین اضافه کرد: شهرداری‌ها از اعتبارات فرهنگی خوبی برخوردارند و می‌توانند در ورزش هم سرمایه گذاری کنند که نیاز به مجوز شورای شهر ندارد.

به گفته جعفری وظیفه شهرداری‌ها بهسازی و آماده سازی محیط و فضاها برای شهروندان است و شهرداری شیراز در این امر پیشرو است و بسیاری از معلولان، جانبازان و نابینایان پشت در پارک‌ها و دیگر اماکن عمومی به دلیل نبودن راه ویژه نمی‌مانند هرچند مشکلاتی وجود دارد و مشاوران مناسب سازی در شهرداری‌های یازده گانه شیراز در تحقق این امر می‌کوشند باید ضمن تسریع در این امر مهم نکات فنی و مناسب سازی را لحاظ کنند.

وی اظهار کرد: مطالعاتی که در حوزه نابینایان انجام شده حاکی از این است که در دیگر کشورها بویژه در مدارس، افراد نابینا کنار افراد سالم تحصیل می‌کنند و هرگز شکافی میان این افراد با سایر افراد جامعه ایجاد نمی‌شود.

رئیس انجمن ورزش‌های همگانی هیئت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان فارس همچنین از برگزاری دومین دوره رقابت‌های طناب زنی به مناسبت روز شیراز در روز ۱۵ اردیبهشت خبر داد و افزود: کسانی که امکان حضور در برنامه حضوری را ندارند می‌توانند به صورت مجازی در این مسابقه شرکت نمایند.

جعفری ادامه داد: داشتن پوشش ورزشی مناسب همچنین کفش ورزشی الزامی است و اجرای ۳۰ ثانیه حرکت طناب زنی ساده جفت پا و تهیه کلیپ از سمت مقابل باید صورت پذیرد.

وی خاطر نشان کرد: مسابقه در کلاس B11 و و کلاس B11 و B13 برگزار می‌شود و رده‌های سنی زیر ۱۰ سال، ۱۱ تا ۲۰ سال، ۲۰ تا ۴۰ سال، بالای ۴۰ سال لحاظ خواهد شد.

رئیس انجمن ورزش‌های همگانی هیئت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان فارس خاطر نشان کرد: شرکت کنندگان بایست نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، نام استان بر روی کلیپ درج کرد و به شماره تماس ۰۹۳۳۹۱۱۰۶۲۸ ارسال کنند که مهلت ارسال آثار تا تاریخ جمعه ۵ خرداد خواهد بود و به شش نفر برتر هدیه ارزنده اهدا خواهد شد.

کد خبر 745931

دیگر خبرها

  • برگزاری دومین دوره رقابت‌های طناب‌زنی نابینایان به مناسبت روز شیراز
  • اجرای بازی محلی تپه چو در روستای لزور فیروزکوه + فیلم
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در تایباد
  • جشنواره بازی های بومی محلی بهزیستی شاهین دژ
  • برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان
  • جشنواره بازی های بومی محلی در مدارس پارس‌آباد
  • برگزاری جشنواره ملی ورزشی و بازی‌های بومی محلی جام بلند همتان در تکاب
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در قوچان
  • برگزاری جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی‌محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی محلی ویژه معلولان در مهاباد