Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم سینمایی «تفریق» به کارگردانی مانی حقیقی یکی از فیلم‌های مهم جشنواره امسال فیلم فجر خواهد بود.

خبرگزاری میزان - مانی حقیقی بعد از فیلم سینمایی کمدی «خوک» (۱۳۹۶) در مقام نویسنده و کارگردان بار دیگر «تفریق» را جلوی دوربین برد. هشتمین فیلم بلند سینمایی حقیقی که قرار بود در سال ۹۷ ساخته شود به تعویق افتاد و سال ۱۳۹۹ پروانه ساخت آن صادر و فیلمبرداری آن از روز یکشنبه ۱۷ اسفندماه ۹۹ آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقیقی فیلمنامه «تفریق» را با همکاری امیررضا کوهستانی نوشته است مجید مطلبی تهیه‌کننده این اثر است و مدیریت فیلمبرداری بر عهده مرتضی نجفی است.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

مانی حقیقی این فیلم را پس از بهبودی و مرخص شدن از سینما به دلیل بیماری کرونا جلوی دوربین برد. پس از حدود یک ماه از شروع تصویربرداری «تفریق» روابط عمومی پروژه خبری مبنی بر تعطیلی آن با توجه به گسترش شیوع کرونا در شهر تهران و بنا بر اعلام سازمان سینمایی مبنی بر لزوم توقف تولیدات سینمایی در شهر‌های قرمز، داد. نهایتا پس از فروکش کردن شرایط کرونایی فیلمبرداری از سر گرفته شد و بامداد ۲۸ خردادماه فیلمبرداری این پروژه به پایان رسید.

در ابتدا پری‌ناز ایزدیار به عنوان بازیگر نقش اصلی در مقابل نوید محمدزاده انتخاب شده بود، اما این بازیگر از بازی در این فیلم انصراف داد. ایزدیار به دلیل تغییر زمان ساخت پروژه‌هایی که متعهد به حضور در آن‌ها بود، از «تفریق» جدا شد. بعد از اعلام این خبر، ترانه علیدوستی به عنوان بازیگر جدید «تفریق» انتخاب شد. مانی حقیقی کارگردان «تفریق» در این باره گفت: «پری‌ناز ایزدیار آنقدر در جریان تمرینات ما فوق‌العاده بود که واقعا از ادامه نیافتن این همکاری متاسفم. از سوی دیگر این را خوش اقبالی بزرگی می‌دانم که ترانه علیدوستی فرصت همراهی با ما را داشت و در کنار ما خواهد بود.»

ترانه علیدوستی پیش از این، سابقه همکاری با حقیقی را در دو فیلم «کنعان» و «پذیرایی ساده» به عنوان بازیگر داشته و از سرمایه گذران «اژد‌ها وارد می‌شود» هم بوده است و در این فیلم اولین نقش آفرینی را در کنار نوید محمدزاده تجربه کرده است. محمدزاده پیش از بازی در «تفریق» اعلام کرده بود سال ۹۹ در هیچ فیلمی بازی نمی‌کند.

مانی حقیقی یکی از کارگردانان صاحب سبک سینمای ایران است، مولفی که فضای کاری متفاوتی نسبت به از دیگر آثار سینمایی دارد. او فیلمسازی را در سال ۱۳۸۱ و با فیلم «آبادان» آغاز کرد و سپس در سال ۱۳۸۴ فیل «کارگران مشغول کارند» را بر اساس طرحی از عباس کیارستمی ساخت. اما شاید اوج کار حقیقی «اژد‌ها وارد می‌شود» بود، فیلمی که بر لبه سینمای مستند و داستانی حرکت می‌کرد و فرم جدیدی برای ارائه داشت. با این اثر بود که حقیقی به نوعی توانست جایگاه خود به عنوان یک کارگردان مهم در سینمای ایران را بیش از پیش تثبیت کند. او سپس به سراغ ساخت فیلم «خوک» رفت که حتی از اثر قبلی او عجیب‌تر بود و در جشنواره‌های خارجی نظیر برلین درخشید.

حضور نوید محمدزاده، ترانه علیدوستی، امیررضا کوهستانی و در راس همه مانی حقیقی خبر از اثر درخشان دیگری می‌دهد. با توجه به گریم بازیگران می‌توان حدس زد این فیلم نیز در همان حال و هوای «خوک» باشد. در هر صورت «تفریق» یکی از مهمترین فیلم‌هایی است باید منتظر نمایش آن در جشنواره و بر پرده سینما‌ها بود.

عوامل «تفریق» عبارتند از: کارگردان: مانی حقیقی، نویسندگان: امیررضا کوهستانی - مانی حقیقی، مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان: علیرضا شمس شریفی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی نجفی، طراح صحنه: محسن نصرالهی، طراح گریم: ایمان امیدواری، مدیر صدابرداری: رشید دانشمند، طراح لباس: ندا نصر، مجری طرح: مهدی بدرلو، تهیه کننده: مجید مطلبی، عکس:محمد بدرلو

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سینما سینمای ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران ترانه علیدوستی سینمای ایران مانی حقیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۸۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مسوول ستاد اکرانهای مردمی جشنواره عمار شهرستان برخوار گفت: این فیلم همزمان با اکران در سینماهای سراسر کشور روز جمعه 7 اردیبهشت بصورت اختصاصی با حضور علی طاهرفر کارگردان و بازیگران آن از جمله تورج الوند، علی استادی و رضا ناجی در استان اصفهان در چهار سانس سینما ساحل، سینما چهار باغ و سینما فرهنگ خمینی شهر و تالار شهرداری دولت آباد اکران می شود.
ابراهیم معینی افزود: وی گفت: این فیلم دلبستگی‌های یک نقاشِ ساختمانِ عاشقِ سینما را روایت می‌کند که با اشتیاق تمام موفق به تولید چند فیلم کوتاه شده و در آرزوی ساختن نخستین فیلم سینمایی خودش است.
وی گفت: این فیلم برداشتی آزاد از کتاب آپاراتچی نوشته دکتر روح الله رشیدی است که رویدادهای آن در اوایل دهه 60 شهر تبریز می‌گذرد و برنده سیمرغ بلورین و جایزه ویژه هیئت داوران در بخش نگاه نو چهل‌دومین جشنواره فجر است.
این اثر محصول مشترک بنیاد سینمایی فارابی، سازمان سینمایی سوره و مدرسه سینمایی اندیشه و هنر «ماه» به تهیه کنندگی سجاد نصراللهی است.

دیگر خبرها

  • «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست
  • عکس| ترانه علیدوستی در ۲۰ سالگی
  • جین کمپیون جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو ۲۰۲۴ را می‌گیرد
  • پاکستان؛ فرصتی طلایی برای اکران و تولیدات مشترک سینمایی
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در ۶ سینمای مشهد از فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شش فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو‌ نمایش داده می‌شود