Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:58:41 GMT

امواج ضعیف بارشی کردستان را فرا می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۹۰۵۹

امواج ضعیف بارشی کردستان را فرا می‌گیرد

نشمیل احمدیانی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی ورود این امواج ضعیف، شاهد وزش باد و رشد موضعی ابر در ساعات بعدازظهر هستیم و رگبارهای پراکنده و رعد و برق نیز در پاره‌ای از نقاط استان به ویژه در مناطق شمالی مشاهده می‌شود.

وی گفت: دمای هوای استان از روز گذشته روند کاهشی داشته است و این وضعیت تا سه روز آینده ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: در شبانه روز گذشته سلین با دمای ۴۳ درجه گرمترین و قاملو با دمای ۱۱ درجه سانتی گراد سردترین نقطه استان بودند و دمای شهر سنندج مرکز استان نیز مابین ۲۲ و ۴۰ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

وی یادآور شد: وزش باد شرایط را برای ایجاد و گسترش آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های استان ایجاد می کند که لازم است در این زمینه نهادهای مربوطه هوشیار باشند.

میانگین بارندگی‌های کردستان از آغاز سال زراعی جاری(اول مهر پارسال) تاکنون ۲۹۱ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته (۵۱۹ میلی‌متر) ۴۴ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) حدود ۴۴۶ میلی‌متر، ۳۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا کردستان بارندگی سنندج سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا کردستان بارندگی تغییرات آب و هوا کردستان بارندگی سنندج سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۹۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد

به گزارش خبرنگار مهر، آرش مصلح ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در استان، بیشترین بارش در ایستگاه‌های باران سنجی طسوج در شهرستان چرام به میزان ۱۳۳۰ میلی متر گزارش شد.

وی با بیان اینکه در ایستگاه دشت روم بویراحمد نیز ۱۲۰۰ میلی متر بارش به ثبت رسید، گفت: میانگین بارش استان به حدود ۶۴۰ میلی متر در سال آبی جاری رسید.

مصلح تصریح کرد: در خصوص سدهای استان نیز، سد کوثر ۱۰۰ درصد پر و سرریز شد، سد چم شیر ۷۰۰ میلیون متر مکعب گنجایش دارد و از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون بیش از ۳۰۰ میلیون متر مکعب سیلاب را مهار کرده است.

وی افزود: سد شاه قاسم یاسوج نیز با ظرفیت ۹ میلیون متر مکعبی در حال تکمیل شدن است و در همین هفته سر ریز خواهد شد.

مصلح اظهار داشت: میانگین بارش استان ۵.۶ درصد افزایش بارش را نسبت به گذشته داشته و در سد چم شیر نیز حجم آب سد به ۷۰۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

کد خبر 6087553

دیگر خبرها

  • حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با ۶۲ میلی متر
  • تداوم بارش‌های اردیبهشتی در سمنان/ بارندگی ۵۰.۳ میلی‌متری در پرور
  • پیش بینی افزایش ابر در چهارمحال و بختیاری
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • ثبت بیشترین بارندگی در رباط خان با ۲۵ میلی متر
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در قم
  • ۳۸۹ میلی‌متر بارش در کردستان ثبت شد
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • هشدار افزایش وزش باد و ارتفاع امواج در دریای خزر