Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@23:38:54 GMT

کاهش ۴۸ درصدی حوادث رانندگی در ایلام

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۹۲۷۷

کاهش ۴۸ درصدی حوادث رانندگی در ایلام

رضا همتی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال ۹۹ نزدیک به ۴۸ درصد حوادث رانندگی در استان کاهش یافته که رتبه برتر کشور در بین سایر استان‌ها بوده است.

وی گفت: در چهار ماهه اول سال جاری میزان جانباختگان تصادفات جاده‌ای را در سطح استان ۳۲ درصد کاهش یافته که رقم بسیار خوبی است.

همتی زاده افزود: تعداد متوفیان تصادفات جاده‌ای در استان ایلام نسبت به سایر استان‌ها متفاوت است و این استان هر سال کمترین کشته‌های تصادفات جاده‌ای را در سطح کشور داراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راه ایلام افزود: از مهمترین علل شکل گیری تصادفات می‌توان به سرعت غیرمجاز اشاره کرد که بیشترین علت تصادفات در استان با ۵۵ درصد را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: تجاوز به چپ و انحراف به چپ نیز با ۲۲ درصد از دیگر علل تصادفات رانندگی در استان است.

همتی زاده اظهار کرد: عدم توجه به جلو از دیگر علل تصادفات رانندگی در استان است که بخشی از علل تصادفات را در چهارماهه اول سال به خود اختصاص داده است.

پنج نقطه حادثه خیز مهم در سطح استان حذف شد

وی گفت از همه رانندگان تقاضا می‌شود این سه آیتم را بیشتر از دیگر آیتم‌ها مدنظر خود قرار دهند.

همتی زاده عنوان کرد: یکی از برنامه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نیز پلیس راه اصلاح نقاط حادثه خیز به خصوص نقاطی که مکرراً در سه سال گذشته شاهد تصادفات بوده‌اند.

وی افزود: این نقاط شناسایی شده و در سال گذشته پنج نقطه حادثه خیز مهم در سطح استان حذف شده است.

رئیس پلیس راه ایلام افزود: در چهار ماهه سال جاری بالغ بر ۵۷ نقطه پرتصادف آشکارسازی و از حالت پرتصادف خارج شده است.

وی گفت: ۵۹ درصد تصادفات استان در محورهای اصلی اتفاق می‌افتد، پرتصادفات ترین محورها نیز شامل صالح آباد، ملکشاهی و دهلران است.

همتی زاده اظهار کرد: با توجه به اینکه این محورها کوهستانی پرپیچ و خم هستند، نیاز به بهسازی زیادی دارند و رانندگانی که از این محورها تردد می‌کنند نکات لازم را مدنظر قرار دهند.

کد خبر 5268918

منبع: مهر

کلیدواژه: سانحه تصادف ایلام ویروس کرونا عید غدیر خم کرمانشاه آمار کرونا بوشهر واکسن کرونا اردبیل گرگان عکس استانها شیوع کرونا ایلام خطبه های نماز جمعه جشن عید غدیر غدیر خم همتی زاده جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۹۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز

عباس مسجدی، از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

به گزارش میزان، وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میر‌های ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روز‌های ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

دیگر خبرها

  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • تعویض ۷۰۰ بولارد در منطقه ۶ اصفهان
  • رشد ۵ درصدی بارش‌های کشور با فعالیت سامانه اخیر