Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کرملین امروز (جمعه) گفت، دولت مسکو دیدار اخیر بین بایدن و رهبر اپوزیسیون بلاروس را یک امر مستقل از سوی رئیس جمهوری آمریکا می‌داند که نمی‌تواند تاثیری در اوضاع بلاروس داشته باشد.

 جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و سوتلانا تیخانوفسکایا، رهبر اپوزیسیون بلاروس اخیرا در کاخ سفید با هم دیدار داشتند و تیخانوفسکایا پس از این گفتگوها گفته بود که از بایدن خواسته تا برای یک انتقال قدرت صلح‌آمیز به سمت دموکراسی در بلاروس به او کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: فقط یک سوال درباره این دیدار در کاخ سفید وجود دارد و این است؛ تیخانوفسکایا نماینده چه کسانی است؟ این حق مسلم و مستقل رئیس جمهوری آمریکاست که تصمیم بگیرد با چه کسانی دیدار کند. ما نمی‌توانیم و تمایلی نداریم و مسئولیتی هم بر دوشمان نیست که در این باره دخالتی کنیم. این به ما ربطی ندارد.

وی ادامه داد، چنین دیدارهایی تاثیری در تحولات بلاروس ندارند.ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۹۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کرملین به لایحه ضد‌روسی مجلس نمایندگان آمریکا

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به تصویب لایحه‌ای در مجلس نمایندگان آمریکا که به دولت این کشور اجازه می‌دهد اموال بلوکه شده روسیه را به نفع اوکراین مصادره کند، گفت که واشنگتن در قبال هرگونه مصادره دارایی‌های مسکو پاسخگو خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی کرملین تصریح کرد: «در مورد قانون مصادره دارایی‌های روسیه، ما هنوز باید جزئیات را مشخص کنیم... اگر واقعاً این‌طور باشد، آمریکا باید پاسخگوی آن باشد و در این‌جا بعید است که محدودیت زمانی وجود داشته باشد. ما این کار را به نحوی انجام خواهیم داد که به بهترین وجه مطابق با منافع ما باشد». 

پسکوف هشدار داد که مصادره دارایی‌های روسیه توسط واشنگتن صدمات جبران‌ناپذیری به تصویر آمریکا در محافل مالی وارد می‌کند و سرمایه‌گذاران را وادار می‌کند تا سرمایه‌های خود را به جای خرج کردن، پس‌انداز کنند.

او همچنین در مورد تصویب ۶۱ میلیارد دلار کمک جدید آمریکا به اوکراین، گفت که این اقدام «اوکراین را ویران می‌کند» و منجر به مرگ بیشتر اوکراینی‌ها می‌شود.

گفتنی است، پس از اعمال تحریم‌های متعدد بر روسیه، بخش زیادی از دارایی‌های این کشور در آمریکا مسدود شد. در همین راستا، مجلس نمایندگان آمریکا ساعاتی پیش قانونی را تصویب کرد که انتقال دارایی‌های روسیه در این کشور به اوکراین را تسهیل می‌کند. مسکو پیش‌تر این اقدام را نوعی «دزدی» خوانده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • کرملین: دست درازی آمریکا به دارایی های روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط تاریخی است/ اسحاق‌دار: امت اسلامی به رهبرانی همچون رهبر جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد
  • «الهام علی‌اف» وارد مسکو شد
  • نخستین واکنش رهبر انقلاب به حمله سپاه به اسراییل
  • دیدار جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح با رهبر انقلاب
  • جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با رهبر انقلاب دیدار کردند
  • واکنش رهبر شیعیان نیجریه به تنبیه رژیم صهیونیستی توسط ایران
  • واکنش کرملین به لایحه ضد‌روسی مجلس نمایندگان آمریکا