Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، بابک ابراهیمی معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به عنوان نماینده وزیر نیرو در هیأت پنج نفره، با تأکید بر افزایش بارگذاری بر منابع آبی منطقه بدون در نظر گرفتن ظرفیت آبدهی انهار گفت: وقوع خشکسالی، رشد جمعیت و افزایش تقاضا‌های شرب و کشاورزی با توجه به توسعه کشاورزی و تغییر الگوی کشت در طول زمان به ایجاد اختلاف بین آب بران انهار منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: با درخواست کشاورزان شهرستان و پیگیری‌های فرماندار و دادستان خوانسار، هیأت پنج نفره موضوع ماده ۱۹ و ۲۰ قانون توزیع عادلانه آب جهت بررسی میزان حقآبه انهار یازده گانه شهرستان خوانسار و با معرفی اعضای جدید در سال ۹۷ تشکیل شد.

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه این هیأت پس از تشکیل چندین جلسه و شنیدن نظرات مختلف و انجام مطالعات دقیق توسط مهندسین مشاور اقدام به تهیه پیش نویس رأی کرد ادامه داد: تهیه این پیش نویس با نقشه برداری دقیق انهار و اراضی زیر دست آنها، بررسی تصاویر ماهواره‌ای جدید، قدیمی و عکس‌های هوایی دهه ۴۰ و ۷۰ و سال ۹۸ شمسی، بررسی حقآبه مطابق قانون توزیع عادلانه آب، تعیین نیاز آبی با استفاده از سند ملی آب و سند به روز شده، در نظر گرفتن عرف منطقه، توجه به نیاز قنوات و چشمه ساران پایین دست انجام شد.

او با تأکید بر اینکه در سال‌های قبل جلسات هیأت سه نفره در سال ۱۳۷۹ و همین طور جلسات هیأت ۵ نفره در سال ۱۳۹۰ بدون حصول نتیجه و صدور رأی خاتمه یافته بود، گفت: پس از سال‌ها با استناد به گزارش‌ها و جلسه‌های یاد شده، توافق نهایی انجام و رأی صادر شد.

ابراهیمی افزود: در هیأت جدید، نمایندگان انهار یازده گانه، شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به عنوان نمایندگان وزیر نیرو و سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان عضویت داشته و اعضای هیأت صادر کننده رأی را تشکیل دادند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب منطقه ای اصفهان خشکسالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۹۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۵۱۴ مجوز سه گانه صنایع دستی در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ پروانه کلاته افزود: ۵۰۰ مورد از مجوز‌های صادرشده در قالب پروانه تولید انفرادی، ۱۱ مورد کارت شناسایی صنایع دستی و سه مورد نیز مجوز تولید کارگاهی بود.
وی افزود: همچنین در این بازه زمانی ۱۴۷ مورد مجوز تولید انفرادی و یک مورد مجوز تولید کارگاهی نیز تمدید شده است.
به گفته کلاته بهره مندی صنعتگران از خدماتی همچون بیمه صنعتگران، تسهیلات بانکی و نمایشگاه صنایع دستی و سایر حمایت‌های سازمانی از مزایای دریافت مجوز‌های سه گانه صنایع دستی است.
معاون صنایع دستی استان در ادامه از برگزاری ۶ دوره آموزش تخصصی برای ۴۸۰ نفر از هنرمندان در رشته‌های چله کشی، به بافی، رنگرزی، چادر شب بافی، دارایی بافی و ابریشم بافی در سال گذشته خبر داد.
همچنین ۱۳ دوره آموزش عمومی نیز در رشته‌های گلیم بافی، صنایع چوب، سفال و سرامیک، چرم، حصیر بافی و ابریشم بافی برای ۷۸۰ نفر از علاقه‌مندان برگزار شده است.
کلاته بابیان اینکه مجوز‌های سه گانه در قالب پروانه تولید کارگاهی، پروانه تولید انفرادی و کارت شناسایی برای هنرمندان صنایع دستی صادر می‌شود، گفت: اکنون بیش از ۱۸ هزار نفر صنعتگر فعال دارای مجوز در ۶۹ رشته صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند.
انواع گلیم و سفره کردی، جاجیم، پارچه‌بافی، چادرشب‌بافی و حوله‌بافی، کلاه کرکی، دوخت لباس‌های سنتی، زیورآلات محلی، چاروق، انواع سفال از مهم‌ترین هنر‌های دستی خراسان شمالی محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • انتخابات هیات بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان شرقی تجدید می شود
  • آماده سازی ۷۴ درصد انهارکشاورزی تالش
  • بازسازی انهار کشاورزی شهرستان فومن با بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار
  • ضرورت مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت منابع آب موجود شفت
  • تامین ۳۱ درصد منابع درآمدی منطقه ۱۵ اصفهان با صدور پروانه‌های ساختمانی
  • شورای تحقیق جذب هیات علمی تشکیل می‌شود
  • لایروبی انهار کشاورزی در تالش
  • صدور ۵۱۴ مجوز سه گانه صنایع دستی در خراسان‌شمالی
  • برپایی موکب پذیرایی هیات بابل در غزه فلسطین
  • فهرست مجوزهای کسب و کار اعلام شد+جدول