علوی تهرانی: مهمترین پیام غدیر وحدت است / سبک زندگی و بندگی غدیری را ترویج کنیم
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۹۹۸۳
به گزارش خبرگزاری فارس، رهبر انقلاب اسلامی در آخرین دیدار رئیسجمهور و هیأت دولت دوازدهم در آستانه عید غدیرخم فرمودند: «عید سعید غدیر، عید بسیار مهمّی است. حادثه غدیر جزو حوادث و وقایع تردیدناپذیر است؛ حالا در جزئیّات و گوشهکنارههایش در طول تاریخ بعضی از نویسندگان و تاریخنویسان و امثال اینها سعی کردهاند یک تردیدهایی ایجاد بکنند -که همه اینها پاسخ داده شده- لکن در اصل این واقعه و اینکه رسول مکرّم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) در این حادثه امیرالمؤمنین را با این عنوان «مَن کُنتُ مَولَاهُ فَهَذَا عَلیٌّ مَولَاه» معرّفی کرد هیچ تردیدی نیست و این جزو وقایع تردیدناپذیر است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
چه جایگاه و ویژگیهایی برای عید غدیر در روایات ذکر شده است؟
بسم الله الرّحمن الرّحیم؛ در پاسخ به این سؤال میتوان جایگاه عید غدیر را با روایتی از حضرت صادق علیهالسلام بیان کرد. امام در جمعی از دوستان و شیعیانشان از آنها سؤال کردند که: «یعرفون یوما شید الله به الاسلام، و أظهر به منار الدین، و جعله عیدا لنا و لموالینا و شیعتنا»؛ آیا روزی را که خدا بهوسیله آن بنای اسلام را محکم و رفیع و مناره دین را آشکار کرد و آن را برای ما و دوستداران و شیعیانمان عید قرار داد، میشناسید؟ در واقع امام در این فقره دین را تشبیه به یک ساختمان کردند و فرمودند در این روز بنای این ساختمان در مقابل حوادث مستحکم شد؛ اگر کسی بخواهد ایمنی و امنیت داشته باشد، باید داخل ساختمان باشد و خداوند بنای این ساختمان را رفیع قرار داد برای اینکه نسبت به ادیان دیگر تفوق داشته باشد، نه برابری.
منار یعنی ستون بلند، گلدستهای که برای مساجد تعبیه میکنند که در آنجا چراغ روشن شود تا دیگرانی که از اطراف و اکناف میآیند، مسیر مسجد را گم نکنند. بعد اصحاب در پاسخ به سؤال حضرت گفتند: «فقالوا: الله و رسوله و ابن رسوله اعلم أیوم الفطر هو، یا سیدنا؟ قال: لا. قالوا: أفیوم الاضحی هو؟ قال: لا، و هذان یومان جلیلان شریفان، و یوم منار الدین أشرف منهما، و هو الیوم الثامن عشر من ذی الحجه»؛ خدا و پیامبر و پسر پیامبرش داناترند. ای سرور ما، آیا روز فطر است؟ فرمود: نه، گفتند: آیا روز قربان است؟ فرمود نه، این دو روز از جلالت و شرافتی برخوردارند، ولی روز آشکارشدن مناره دین شریفتر از اینهاست و آن روز هجدهم ذیالحجه است.
مگر راه گم میشود؟ بله! راه گم میشود. بعد از رسول خدا راه گم میشود. مستند قرآنی دارید؟ بله! مستند قرآنی داریم. آیه ۱۴۴ سورهی مبارکه آل عمران میفرماید: «وَمَا مُحَمَّدٌ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ ۚ أَفَإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلَىٰ أَعْقَابِکُمْ ۚ وَمَنْ یَنْقَلِبْ عَلَىٰ عَقِبَیْهِ فَلَنْ یَضُرَّ اللَّهَ شَیْئًا ۗ وَسَیَجْزِی اللَّهُ الشَّاکِرِین»؛ محمد صلیاللهعلیهوآلهوسلم جز یک پیامبر نیست که پیش از او نیز پیغمبرانی بودند و درگذشتند، آیا اگر او به مرگ یا شهادت درگذشت شما باز به دین جاهلیّت خود رجوع خواهید کرد؟ پس هر که مرتد شود به خدا ضرری نخواهد رسانید. البته خدا جزای نیک اعمال به شکرگزاران عطا کند. حالا برای گمنکردن راه باید چه کنیم؟ باید به هجدهم ذیالحجه پیوند بخوریم؛ چون منار دین و چراغ است و باید قطبنمایمان را رو به امیرالمؤمنین علیهالسلام قرار بدهیم.
بخشی از سخنان حجتالاسلام علوی تهرانی در خصوص عید غدیر، با شرافتترین عید امت اسلامی
آیا عید غدیر مخصوص جامعه شیعیان است یا پیامبر این ولایت را برای تمام مسلمانان اعلام کرد؟
هر امر و شأنی که به اسلام برمیگردد برای بشر الییومالقیامه است. حالا عدهای میپذیرند فهو مؤمن و عدهای نمیپذیرند و منکر میشوند، ولی این انکار و نفی آن حقیقت را از بین نمیبرد و به قوت خودش باقی است. فلذا، عید غدیر مانند تمام مسائل مطرحشده برای دین، عمومی است.
در کتاب شریف اثباتالهداة مرحوم شیخ حر عاملی از رسول خدا آمده است که میفرماید: «یَومُ غَدیرِ خُمٍّ أفضَلُ أعیادِ اُمَّتی»؛ روز غدیرخم برترین عید در بین اعیاد برای امت من است. خب عید غدیر چه روزی است؟ در ادامه پیامبر میفرماید: «وَ هُوَ الْیَوْمُ الَّذی أمَرَنی اللهُ فیه بِنَصْبِ أخیً علیِّ بن أَبی طالِبٍٍ عَلَماً لِأُمَّتی تَهْتَدُونَ بِهِ مِنْ بَعْدی»؛ و آن روزی است که خدا مرا فرمان داد برادرم علیبنابیطالب را به جانشینی خویش منصوب سازم تا در نبود من مردم بهوسیله او هدایت شوند. پیامبر اکرم هدف را هم بیان میکند. عَلَم دین است و بهواسطه او امت هدایت پیدا میکند. غدیرخم هدایت و گمنشدن راه است.
حضرت صادق علیهالسلام میفرماید: «مَا بَعَثَ اللَهُ عَزَّ وَ جَلَّ نَبِیّاً قَطُّ إِلَّا وَ تَعَیَّدَ فِی هَذَا الْیَوْم وَ عَرَفَ حُرْمَتَه»؛ هیچ پیامبری به نبوت برانگیخته نشد، مگر اینکه این روز را عید گرفت و خدا احترام این روز را به او شناساند. این حدیث دو وجهی است. ما حدیث صحیحی داریم که بعثت انبیاء منوط به پذیرش ولایت حضرت امیر علیهالسلام است. ابن مسعود از رسول اکرم نقل میکند که جبرئیل در معراج به من گفت از ارواح انبیاء سؤال کن که چگونه به پیامبری مبعوث شدید. من هم سؤال کردم و انبیاء پاسخ دادند: «بُعِثنا بِوِلایَتِکَ و وِلایَة عَلیّ بن أبی طالب.»؛ یعنی ما به سبب پذیرش ولایت شما و علیبنابیطالب علیهالسلام به مقام پیامبری برگزیده شدیم.
پس، این روز هم برای گذشتگان و هم برای امت اسلامی است و اختصاص به شیعه ندارد. امام صادق علیهالسلام میفرماید: «هُـوَ عیـدُالله ِ الاَْکْبَرُ وَ ما بَعَثَ الله ُ نَبِیّـا اِلاّ وَ تَعَیَّدَ فِى هذَا الْیَومِ وَ عَرَفَ حُرْمَتَهُ وَ اِسْمُهُ فِى السَّماءِ یَوْمُ الْعَهْدِ الْمَعْـهُودِ وَ فِى الاَْرْضِ یَوْمُ الْمیثاقِ الْمأخُوذِ وَ الْجَمْعِ الْمَشْـهُودِ»؛ روز غدیرخم عید بزرگ خداست و خدا پیامبرى مبعوثنکرده، مگر اینکه این روز را عیدگرفته و عظمت آن را شناخته و نام این روز در آسمان، روز عهد و پیمان و در زمین، روز پیمان محکم و حضور همگانى است. در واقع این روایت دارد به ما میگوید که غدیر را باید خیلی ترویج کرد، چراکه روز همایش آشکار و عمومی است.
پیام اصلی غدیر برای امت اسلامی چیست؟
پیام اصلی غدیر پیام امامت است. حضرت گفتند آن رسالتی که ۱۲۴ هزار پیامبر آوردند در من خلاصه شد و استمرار آن رسالتی که من آوردم باید ادامه پیدا کند و در کسی باشد که بتواند آن رسالت ۱۲۴ هزار پیامبر را محقق کند و عینیت به آن ببخشد. لذا، آن آدم باید کسی باشد که رابطهاش با من این همانی باشد؛ یعنی من روز غدیر همانی میآورم که ۲۷ رجب آمده، مگر در منصب رسالت. این همانیبودن، یعنی جا برای دیگری وجود ندارد. هرچقدر هم برای خودتان فضیلت درست کنید، اصلاً، وجود ندارد و این همان است. لذا، در این زمینه برای اثبات این همانی روایات متعددی وجود دارد.
رسول اکرم میفرماید: «أَنَا وَ عَلِىٌّ مِنْ شَجَرَهٍ واحِدَه»؛ من و علی از نور واحده هستیم و علی نظیر و نفس من است. حضرت میفرماید کف علی کف من است؛ یعنی آنچه علی با دست مبارکش تقسیم میکند همان چیزی است که من با دستم تقسیم میکنم. لذا، منصب امامت استمرار منصب نبوت است و همان ویژگیهایی را که نبی مکرم دارد، ائمه معصومین سلاماللهعلیهم هم دارند. این مسئله شاهد قرآنی هم دارد. آیه ۶۱ سورهی آل عمران که به آیه مباهله معروف است، میفرماید: «فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَکُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَکُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَکُم»؛ بگو بیایید ما و شما فرزندان و زنان و کسانی را که بهمنزله خودمان هستند، بخوانیم. مرحوم قاضی نورالله شوشتری در کتاب شریف احقاق الحق، جلد سه، صفحه ۴۶ میگوید ابناءنا به حسنین، نساءنا به حضرت زهرا سلاماللهعلیها و انفسنا به امیرالمؤمنین علیهالسلام اشاره دارد و در پاورقی همین صفحات نام شصت نفر از بزرگان عامه را میآورد که ذیل آیه شریفه تصریح کردهاند که مراد از آیه مباهله اهل بیت هستند. مسلم در صحیح، احمدبنهنبل در مسند، حاکم در مستدرک، ابونعیم اصفهانی در دلایلالنبوه، نیشابوری در اسباب النزول، فخر رازی در تفسیر الکبیر و آلوسی بیضاوی ابن اثیر همه شصت نفر را نام میبرند که انفسنا امیرالمؤمنین علیهالسلام است.
پس، پیام اصلی عید غدیر امامت است و هر آنچه که وجود نازنین نبی مکرم دارد، وجود نازنین ذوات مقدسه ائمه معصومین سلاماللهاجمعین هم دارند.
رهبر انقلاب جملهای دارند که میفرمایند: «عید غدیر عید ولایت است، عید سیاست است، عید دخالت مردم در امر حکومت است.» نظر حضرتعالی درباره فرمایش ایشان چیست؟
همانطور که عرض کردم، پیام اصلی غدیر امامت است. برای اینکه این موضوع روشنتر شود، من چند روایت در اینباره میگویم. امام کاظم علیهالسلام میفرماید: «مَا وَکَّدَ اَللَهُ عَلَى اَلْعِبَادِ فِی شَیْءٍ مِثْلَ مَا وَکَّدَ عَلَیْهِمْ بِالْإِقْرَارِ بِالْإِمَامَه»؛ خداوند به هیچ مسئلهای به اندازهی مسئله امامت اقرار و اعتراف نکرده است.
امام باقر علیهالسلام میفرماید: «بُنِیَ الْإِسْلَامُ عَلَى خَمْسٍ الصَّلَاةِ وَ الزَّکَاةِ وَ الصَّوْمِ وَ الْحَجِّ وَ الْوَلَایَةِ وَ لَمْ یُنَادَ بِشَیْءٍ مَا نُودِیَ بِالْوَلَایَةِ یَوْمَ الْغَدِیر»؛ اسلام پنج رکن دارد که یکی از آن ولایت است، امّا هیچکدام بهمثابه آن نیست.
رسول اکرم میفرماید: «وَالَّذی نَفسُ مُحَمَّدٍ بِیَدِهِ ، لَو أنَّ عَبدًا جاءَ یَومَ القِیامَةِ بِعَمَلِ سَبعینَ نَبِیًّا ما قَبِلَ اللهُ ذلِکَ مِنهُ حَتّى یَلقاهُ بِوَلایَتی ووَلایَةِ أهلِ بَیتی»؛ سوگند به آنکه جان محمّد در دست اوست، اگر در روز قیامت بندهاى با عمل هفتاد پیامبر حاضر شود خداوند آن را از او نپذیرد، مگر اینکه با ولایت من و اهل بیتم خدا را دیدار کند. اینجا تنها بحث حکومت نیست. اگر عملی را بخواهند قبول کنند، باید ولایت اهل بیت در آن باشد. بحث حکومت جزئی از این مسئله است، نه تمام آن. حکومت، یعنی رابطه بین حاکم و ملت. اگر حاکم باشد و ملت نباشد، حکومتی معنا ندارد. اگر ملت باشد و حاکمیتی نباشد، باز معنا ندارد. بنابراین، برای تعیین و تقویت حاکم، ملت باید همیشه در صحنه باشند. در روز غدیر هم ۱۲۰ هزار نفر بیعت کردند، اما کوتاهی کردند و در سقیفه کاری را کردند که نباید میکردند.
با توجه به شرایط خاصی که منطقهی ما دارد و اختلافات، نزاع و جنگ در برخی از کشورهاست، پیام امروز غدیر برای مسلمانان چیست؟
پیام همیشگی غدیر الییومالقیامه همان آیات ۳۱ و ۳۲ سوره روم است که از فرقهفرقهکردن جامعه نهی میکند. خب، برای اینکه جامعه فرقهفرقه نشود، باید چه کار کنیم؟ حضرت صدیقه طاهره سلاماللهعلیها در خطبه فدکیه میفرمایند: «فَجَعَلَ اللهُ طاعَتَنا نِظاماً لِلمِلَّةِ وَ اِمامَتَنا أماناً لِلفِرقَه»؛ خداوند پیروی و اطاعت از ما را عامل انسجام جامعه قرارداده و امامت و پیشوایی ما عامل جلوگیری از تفرقه است. انسجام و پیوستگی جامعه بعد از پیغمبر با جامعه در زمان پیغمبر، امامت است. نسخه وحدت غدیر است. ما متأسفانه به این نسخه توجه کمی میکنیم. کتاب ما، قبلهی ما و پیغمبر ما واحد است. رجوع به امامت امیرالمؤمنین علیهالسلام وحدت است. پیام غدیر وحدتآفرین است، امّا متأسفانه عدهای این مسیر را تغییر دادند و ثمری هم نبردند و جامعه فرقهفرقه شد. به نظرم مهمترین پیام غدیر همان وحدت است.
سخنان حجتالاسلام علوی تهرانی با موضوع سبک زندگی و بندگی غدیری را ترویج کنیم
در پایان، اگر نکتهای باقیمانده بفرمایید ...
ما یک رسالتی در جامعه تشیع داریم و آن اهتمامورزیدن به بحث غدیر است. مرحوم علامه امینی رحمهاللهعلیه همه عمر خود را در اثبات حقانیت امیرالمؤمنین علیهالسلام گذاشت و ما هم نباید بگذاریم که این رسالت تمام شود. ما هم نقش داریم و باید آن را ترویج کنیم. من نمیخواهم خدای ناکرده جشنگرفتن و اطعامدادن را نفی کنم، ولی غدیر را در اینها خلاصه نکنیم. ما باید سبک زندگی و بندگی غدیر را ترویج کنیم؛ یعنی بحثهای عمومی آن را ترویج کنیم. ما نتوانستیم سبک بندگی غدیر را ترویج کنیم. ما نتوانستیم سبک زندگی امیرالمؤمنین علیهالسلام را ترویج کنیم. سبک زندگی امیرالمؤمنین علیهالسلام مبتنی بر زهد، تقوا، عدالت و ... است. ما باید سبک زندگی امیرالمؤمنین علیهالسلام را ترویج کنیم. انشاءالله که بتوانیم این کار را انجام بدهیم.
انتهای پیام/
منبع: فارس
کلیدواژه: عید غدیر مقام معظم رهبری امیرالمومنین علامه امینی امیرالمؤمنین علیه السلام علیه السلام می فرماید ترویج کنیم علوی تهرانی بندگی غدیر سلام الله الله علیه پیام اصلی سبک زندگی روز غدیر عید غدیر
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۹۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
ترویج بیحجابی مقدمه تحقق اهداف دشمن در کشور است
به گزارش خبرنگار مهر، آیتالله محمدرضا ناصری در خطبههای این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان امسال شاهد توجه بیشتر و جدیتر جوانان و نوجوانان به قرآن بودیم، افزود: این امر شایسته تقدیر است و مسئولان فرهنگی و قرآنی استان تلاش کنند این روند را در طول سال ادامه دهند.
وی اظهار کرد: خانواده ها نیز باید تلاش کنند در این مسیر حرکت کنند و بستر آشنایی هرچه بیشتر فرزندان خود با قرآن کریم را فراهم کنند زیرا قرآن هم پاک کننده و هم رشد دهنده است.
خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حکایتی از دوران امام صادق(ع) و شخصی به نام «داود رقی» بیان کرد: امام صادق(ع) فرمودند که هرکس می خواهد به اصحاب امام زمان بعد از ظهورش توجه کند، به داود رقی نگاه کنید، داود رقی برای من به منزله مقداد برای رسول خدا(ص) است و همانقدر برای من کارگشاست.
وی به بیان مهمترین ویژگی های مقداد از زبان امام صادق(ع) پرداخت و افزود: بصیرت، ولایتمداری و استقامت از راه حق از ویژگی های مقداد بود که این ویژگی ها در داود رقی نیز وجود داشت.
امروز جامعه نیازمند افراد بصیر و عاقبت اندیش است
آیت الله ناصری ادامه داد: امروز در این دوران نیز به افراد بصیر، دوراندیش، عاقبت اندیش، آگاه و آَشنا با نور خدا نیاز داریم زیرا دشمن از هر طرف موانع بسیاری بر سر راه ما گذاشته و هر حرکتی که بداند ما را از مسیر حق دور می کند، انجام می دهد.
وی گفت: دشمن با دروغ هایی که در فضای مجازی منتشر می کند، آنها را از اسلام و انقلاب دور می کند و آنها را در مسیری مه آلود قرار می دهد و در چنین فضایی نیاز به بصیرت است زیرا ا گر کسی آگاه باشد، تفاوت بین حق و باطل را تشخیص می دهد و فریب دروغ های دشمن را نمی خورد.
آیت الله ناصری ادامه داد: انسان بصیر هر چیزی را با دلیل و برهان قبول می کند نه اینکه هر رسانه ای هر خبری منتشر کرد یا هر تحلیلی ارائه داد، آن را بپذیرد و راه خود را بر اساس گفته این رسانه ها ترسیم کند.
وی تصریح کرد: مقداد در زمان رسول خدا(ص) و داود رقی در زمان امام صادق(ع) در ولایتمداری صبور بودند و در راه حق استقامت داشتند و امروز هم اگر ما بخواهیم یار امام زمان باشیم، باید این خصلت ها را در خود ایجاد کنیم تا از یاران امام زمان باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله حجاب اظهار کرد: حجاب تکلیف الهی و شرعی است و کشف حجاب مقدمه و دریچه ای است که دشمن از آن وارد شود تا فساد را در جامعه ما ایجاد کند.
وی تاکید کرد: این دریچه راه ورود شیطان است و از مسیر بی حجابی و نگاه هوس آلود، فساد و بی دینی در جامعه گسترش می یابد و در نهایت جامعه ای بی تقوا و بی پروا و بی خدا خواهیم داشت.
آیت الله ناصری ادامه داد: غربی ها خود مروج بی حجابی و عریانی در کشورهای خود هستند و در این مسیر نیز دچار مشکلات جدی شده اند اما می خواهند ما را نیز آلوده کنند و اکنون از برداشتن چادر و روسری و شال آغاز کرده اند.
وی تصریح کرد: مردم به ویژه زنان و دختران ما بدانند و آگاه باشند که این حرکت یک دسیسه جهانی است زیرا وقتی حجاب از بین رفت و فساد جامعه را فرا گرفت، دیگر کسی به فکر دین و خدا و جهاد و نماز نیست و این دقیقا همان جامعه ای است که غرب از ما می خواهد.
مردم در مورد حجاب امر به معروف و نهی از منکر کنند
امام جمعه یزد بیان کرد: علاوه بر اینکه مردم و خانواده ها وظیفه دارند حکم شرعی رعایت حجاب را در جامعه اجرا کنند، دولتها نیز وظیفه دارند که اجازه ندهند این توطئه دشمن محقق شود و شاهد بی دینی و بی توجهی در جامعه باشیم.
آیت الله ناصری تاکید کرد: دولتها باید در جامعه اسلامی روی مقوله بی حجابی کار کنند و اراده و توطئه دشمن را خنثی کنند و روحانیت نیز باید در این زمینه به میدان بیایند و کار کنند.
وی تصریح کرد: معلمان، والدین، روحانیون و افراد تاثیرگذار در جامعه وظیفه دارند نسبت به مقوله بی حجابی و تبعات آن برای جامعه آگاه سازی کنند و اجازه ندهند جامعه به سمت فساد حرکت کند.
خطیب جمعه یزد با تقدیر از نیروی انتظامی برای انجام وظایف خود در این زمینه عنوان کرد: بقیه دستگاه ها اعم از دانشگاه و مدارس و آموزش و پرورش نیز باید پای کار بیایند و به وظایف شرعی و اجتماعی خود در این زمینه عمل کنند.
آیت الله ناصری تاکید کرد: مردم نیز باید با چهره گشاده، روی خوش و کلمات مناسب امر به معروف و نهی از منکر کنند و اطمینان داشته باشند که امر به معروف و نهی از منکر مردم اثرگذار خواهد بود.
وی افزود: اغلب دختران جوان ما در این زمینه پذیرش دارند و کسانی که برخوردهای بد دارند، اغلب مزدوران دشمنان هستند و باید اهداف دشمن را پیاده کنند بنابراین طبیعی است که رفتارهای ناهنجار در برابر امر به معروف و نهی از منکر نشان دهند.
امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز شهدای ورزشکار اظهار کرد: در ایران اسلامی، ورزشکاران ما اغلب افرادی متدین هستند و 5 هزار شهید ورزشکار در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم، نشان از این تدین و بیداری شهدای ورزشکار در همه دوران ها و همه میادین دارد.
آیت الله ناصری در مورد دوم اردیبهشت، سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: در تشکیل سپاه و بسیج و کسانی که می خواستند ارتش را منحل کنند، امام اقدامی الهی انجام داد و امروز به واسطه این دیدگاه الهی، ارتشی قوی و منظم و سپاهی دلاور و شجاع داریم و در همه لحظات گوش به فرمان رهبری، اسلام و انقلاب و ایران را سرافراز کردند و به همه نشان دادند که ایران قوی و قدرتمند است زیرا خدا پشتوانه کشور ماست.
وی با اشاره به حادثه طبس به عنوان اولین حرکتی که آمریکا بعد از پیروزی انقلاب در کشور رقم زد، افزود: آمریکا باید از این شکست و فضاحت درس گرفته باشد اما هرگز از این حادثه عبرت نگرفت و هر چند وقت یکبار با اقدامی ننگین، آبروی نداشته خود را از بین برد.
کد خبر 6082593