Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتشار اسناد رسمی رژیم صهیونیستی بعد از پنج دهه، نشان می‌دهد که این رژیم بسیاری از زنان و کودکان و مردان فلسطینی را بدون اینکه اتهامی متوجه آن‌ها شود، در صحرای سیناء در شرایط غیرانسانی در بازداشت نگه داشته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اسنادی رسمی که رژیم صهیونیستی اخیرا از رده بندی خارج کرده نشان می‌دهد که این رژیم در سال 1971 اردوگاه‌ها و بازداشتگا‌ه‌‌هایی در دل شبه جزیره سیناء مصر ایجاد کرده و هزاران فلسطینی را بدون محاکمه و در شرایط بازداشت غیرانسانی حبس کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه هاآرتص امروز جمعه تحقیقات مفصلی را که در این باره داشته، منتشر کرد. بر اساس این تحقیقات، اسنادی که به مدت 50 سال ممنوع الانتشار بوده، نشان می‌دهد که آنچه که در پشت پرده و به صورت مخفیانه رخ داده، اصولا با حقوق بشر و احکام و قوانین بین‌المللی در تضاد است.

این روزنامه عبری می‌نویسد: «در دل صحرای سیناء و بدور از چشم مردم، اسرائیل مخفیانه اردوگاه‌های بازداشت بی‌گناهان ایجاد کرده و صدها زن، کودک و مرد فلسطینی را برای ماه‌ها در این بازداشتگاه‌ها حبس کرده است، آن هم به دور از خانه‌ها و خانواده‌ها و زندگی روزانه آن‌‌ها».

بر اساس این گزارش، هیچ یک از این افراد متهم به چیزی نبوده‌اند و بعد از گذشت 50 سال از دفن این اسناد رده بندی شده، این جنایت‌ها افشا می‌شود.
دو بازداشتگاه «ابو زانیمه» و «نحال» در سال 1971 به دور از انظار و در نهایت مخفی‌کاری در شبه جزیره سیناء ایجاد می‌شود، یکی از این بازداشتگاه‌ها برای خانواده‌های اعضای جنبش فتح که مظنون به دست داشتن در «عملیات تروریستم» بودند، در نظر گرفته شده بود، و دیگری نیز برای جوانان ساخته شده بود که بیکار بودند.

هاآرتص می‌نویسد که تصمیم به بازداشت فلسطینیان در آن مقطع توسط آرییل شارون، نخست وزیر اسبق رژیم و فرمانده کل وقت جبهه جنوب در ارتش صهیونیستی صورت گرفته است و او بین سال‌های 1971 و 1972 به منظور «ریشه کن کردن تروریسم» به نواز غزه که در آن وقت از این منطقه به عنوان «لانه فعال زنبورهای وحشی» یاد می‌شد، فرستاده شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۰۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان: تشدید حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان نگران‌کننده است

اقدامات ارتش رژیم صهیونیستی در نسل کشی غیرنظامیان در نوار غزه تنها بخشی از توحش این رژیم علیه فلسطینیان محسوب می‌شود. اکنون ۷۰۰ هزار شهرک نشین صهیونیست در کرانه باختری به صورت روزانه اقدام به انجام حملات گسترده علیه غیرنظامیان فلسطینی در این منطقه می‌کنند که علاوه بر آسیب‌های مادی، تلفات زیادی نیز به همراه داشته است. 

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه آلمان گسترش حملات شهرک نشینان صهیونیست به فلسطینیان در کرانه باختری را محکوم کرد. 

کریستین واگنر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آلمان طی کنفرانس خبری با اصحاب رسانه در برلین گفت: ما آخرین خشونت‌های رخ داده از سوی شهرک نشینان در کرانه باختری را به شدت محکوم می‌کنیم. بی تردید این خشونت‌ها از سوی شهرک نشینان افراطی رخ می‌دهد. 

وی با اشاره به نقش رژیم صهیونیستی برای مهار چنین خشونت هایی، خاطر نشان کرد: قطعا اسراییل به عنوان نیروی اشغالگر در کرانه باختری وظیفه دارد امنیت غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری را براساس یک چارچوب قوانین قابل اجرا، تامین کند. 

آلمان تشدید تنش‌ها در کرانه باختری از سوی شهرک نشینان را مانعی بزرگ در تحقق راهکار دو دولت می‌داند و بر تامین امنیت فلسطینیان تاکید دارد. 

برآورد می‌شود اکنون بیش از ۷۰۰ هزار صهیونیست معادل ۱۰ درصد از جمعیت اسراییل در ۳۰۰ شهرک در کرانه باختری و بیت المقدس شرقی زندگی می‌کنند. 

براساس راهکار دو دولت، اسرائیل ۷۸ درصد از سرزمین فلسطینی‌ها را تصاحب کرده و ۲۲ درصد باقی مانده شامل نوار غزه و کرانه باختری به پایتختی قدس شرقی کشور مستقل فلسطین را تشکیل خواهد داد. با این حال، مقامات صهیونیست در حال سرمایه گذاری‌های عظیم چندین میلیارد دلاری در کرانه باختری هستند و حتی حاضر نیستند همین ۲۲ درصد از سرزمین‌های باقی مانده فلسطینیان را نیز برای تشکیل کشور مستقل به آنها بدهند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ملت‌های مسلمان، یهودی، مسیحی و بودایی حقوق فلسطینیان را از کشورهای حامی رژیم صهیونیستی مطالبه می‌کنند
  • صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • آیت‌الله رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند
  • شهادت دستکم ۱۶ اسیر فلسطینی در زندان های صهیونیست ها
  • نفرتی که امروز نسبت به صهیونیست‌ها ایجاد شده، تبدیل به نقطه پایان این رژیم کودک‌کش خواهد شد
  • اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایت‌کار اسرائیل پیروی کند
  • آلمان: تشدید حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان نگران‌کننده است
  • تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود
  • بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ فلسطینی در کرانه باختری دستگیر شده‌اند