Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گلوبال ویلج، حمد اظهر وزیر انرژی پاکستان، در توئیتر نوشت: کمبود عرضه برق در گوادار به خاطر آمدن تأمین از سوی ایران بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وی درباره قطع شدن مکرر برق در سواحل جنوب غربی پاکستان نوشت: پایین آمدن امکان عرضه برق از سوی ایران باعث کمبود برق در گوادار،‌تربت و منطقه مکران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مدعی شده این مناطق در پاکستان به شبکه سراسری برق پاکستان متصل نیستند و برای تأمین نیاز خود به شبکه ایران وابسته هستند.

به گفته این وزیر پاکستانی دولت این کشور موضو. را با طرف‌های ایرانی در میان گذاشته و خواستار عادی شدن دوباره تأمین برق پاکستان شده‌اند.

وی در یک توئیت دیگر گفت: دولت پاکستان همچنین به دنبال متصل کردن شبکه توزیع نیروی این مناطق به شبکه ملی برق این کشور است و به همین خاطر باید صدها کیلومتر خطوط انتقال را ایجاد کنند.

وی گفت: ان‌شاءالله این پروژه طی دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. یک ساعت پس از این اظهارات وزیر انرژی پاکستان وزارت انرژی این کشور در حساب کاربری توئیتر رسمی خود نوشت که حمد اظهر با سفیر ایران تماس گرفته و درباره قطعی برق در برخی مناطق بلوچستان و پاکستان با وی گفت‌وگو کرده است.

پربیننده ترین راهکار دانشمندان برای کمبود آب در جهان بحران آب خوزستان؛ مقصر کیست؟ رشد قیمت نفت به دنبال افت موجودی ذخایر آمریکا / برنت وارد کانال ۷۵دلاری شد بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان در شش ماه گذشته ساخت سیاسی ترین خط لوله گازی جهان به پایان رسید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۰۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اطلاع رسانی وزیر نفت درباره بنزین

جواد اوجی اظهار داشت: در آخرین روز سال گذشته شاهد مصرف ۱۵۲ میلیون لیتر بنزین بودیم؛ این روز‌ها مصرف بنزین بالاست و مشکل عدم تأمین نداشتیم و تأمین انجام می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، وی در جمع خبرنگاران گفت: صنعت نفت و گاز در سال ۱۴۰۲ بالاترین رشد اقتصادی را داشت.

وی افزود: تا دو ماه آینده یک کارخانه در غرب کشور با حضور رییس‌جمهور افتتاح می‌شود تا شاهد جمع‌آوری گاز‌های مشعل از میادین نفتی غرب کشور باشیم.

اوجی گفت: این گاز‌ها در این پالایشگاه تصفیه می‌شود و خوراک پتروشیمی‌ها از این پالایشگاه تأمین خواهد شد.

وی ادامه داد: از مردم می‌خواهیم که در این زمینه صرفه‌جویی کنند.

اوجی در ادامه همچنین درباره قرارداد گازی بین ایران و پاکستان عنوان کرد: این قرارداد تکالیفی برای طرف ایرانی و پاکستانی ایجاد کرده است. ما به لطف خدا تکالیف‌مان را در این قرارداد انجام داده ایم. با طرف پاکستانی نشست‌های خوبی داشتیم و اظهار کردند علاقمند هستند خط لوله سمت خود را تکمیل کنند و ما امیدواریم این اتفاق خوب رقم بخورد.

وزیر نفت اضافه کرد: این قرارداد ۱۲ تا ۱۳ سال پیش و زمانی که خود من در شرکت گاز مسئولیت داشتم امضا شده است و همانطور عرض کردم جمهوری اسلامی به تمامی تکالیفش در این قرار داد عمل کرده است و امیدواریم طرف پاکستانی نیز خط لوله را در خاک خود تکمیل کند و تزریق گاز به پاکستان آغاز شود.

دیگر خبرها

  • سفر هیئت پاکستانی به کابل موفق بود
  • آخرین اطلاع رسانی وزیر نفت درباره بنزین
  • کاردار پاکستان: سفر هیئت پاکستانی به کابل موفق بود
  • رشد ۲۵ برابری ظرفیت نیروگاه‌های تولید پراکنده برق
  • رشد ۲۵ برابری ظرفیت نصب شده نیروگاه های تولید پراکنده برق
  • آزار یک دختر ۱۲ ساله توسط مولوی پاکستانی + فیلم
  • اوجی : مشکلی در تأمین بنزین سفرهای نوروزی نداریم
  • اوجی: مشکلی در تأمین بنزین سفر‌های نوروزی نداریم
  • فرآیند تولید پودر لباسشویی توسط کارگران پاکستانی (فیلم)
  • سفره‌های خیابانی افطار در پاکستان