Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@13:00:53 GMT

این ادویه باعث مهار کرونا می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۰۲۴۴

این ادویه باعث مهار کرونا می‌شود

مصرف گیاهان دارویی مثل زردچوبه، زنجبیل، چایی بِه، دارچین، مصرف یک قاشق چایخوری سیاه دانه و عسل و استفاده از گیاه اکیناسه در پیشگیری از کرونا تاثیر دارد.

به گزارش برنا؛ استاد گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد؛ در قالب اجرای یک طرح پژوهشی در این دانشگاه، اثر زردچوبه در پیشگیری از کرونا اثبات شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروانه صانعی افزود: زردچوبه از جمله گیاهان دارویی است که اثر آن بر تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از کرونا و بهبود بیماری کووید در قالب یک طرح پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تایید شد.

او با بیان‌ اینکه مصرف غذاهای سَبُک، بخارپز و آبدار پس از واکسیناسیون کرونا توصیه می‌شود و از هرگونه مصرف غذاهای سرخ کردنی و سنگین باید پرهیز شود، اضافه کرد: افرادی که در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند باید از مصرف چای، قهوه و مواد کافئین‌دار خودداری کنند و به مصرف میوه‌ها و سبزیجات آبدار روی آورند.

صانعی برای پیشگیری از کرونا، مصرف گیاهان دارویی مثل زردچوبه، زنجبیل، چایی بِه، دارچین، مصرف یک قاشق چایخوری سیاه دانه و عسل و استفاده از گیاه اکیناسه را توصیه کرد و افزود: در ایام کرونا، بدن نیاز زیادی به مصرف انواع ویتامین‌، مواد معدنی و رژیم غذایی متنوع و متعادل دارد.

وی با بیان اینکه مشکلات گوارشی در "کرونا دلتا" شدیدتر از انواع دیگر این ویروس است، ادامه داد: مصرف خاکشیر و اسفرزه با آب جوش قبل از صبحانه در پاکسازی بدن و رفع یبوست که از علائم کروناست، تاثیر دارد.

وی مصرف ۵۰ هزار واحد قرص ویتامین D را برای افراد بالغ و کمتر از آن را برای نوجوانان در پیشگیری از کرونا یک اصل اثبات شده خواند و اعلام کرد: شهروندان بجای مصرف انواع قرص ویتامین‌های C ،E و روی و زینگ، باید به استفاده از مواد غذایی مُستغنی از انواع ویتامین‌ها روی آورند.

استاد گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تنوع و تعادل غذایی در ایام کرونا را یک توصیه و اصل غذایی اعلام کرد و گفت: مصرف خُرفه و گردو که سرشار از "اُمگا ۳" است و سوپ جو، قارچ، زیتون، کلم بروکلی، سیر و پیاز و میوه‌های آبدار از غذاهای سفارش شده در مدت ابتلا به کروناست.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تاکنون ۴۹۰ هزار نفر یک دُز و ۱۳۴ هزار نفر ۲ دُز واکسن را دریافت کرده اند.

از گروه سالمندان بالای ۶۰ سال در استان  اصفهان ۶۱ درصد هر ۲ دُز واکسن را دریافت کرده‌اند.

از هفته گذشته تاکنون روزانه بین ۳ تا ۵ درصد به آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان اضافه شده است.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی سیستم ایمنی بدن علوم پزشکی واکسیناسیون سبزیجات رژیم غذایی مشکلات ویروس صبحانه ویتامین مواد غذایی تغذیه روابط عمومی سالمندان اصفهان رژیم غذایی سالمندان سیستم ایمنی بدن صبحانه ویروس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پیشگیری از کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۰۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ دلیل که باید انار بخورید

آفتاب‌‌نیوز :

انار در انواع ترش و شیرین و ملس وجود دارد. در ادامه ۷ خاصیت بی نظیر انار را بخوانید:

۱) آنتی اکسیدان‌های موجود در انار از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند.

۲) به هضم بهتر غذا خوردن انار کمک می‌کند.

۳) انار از ابتلا به فشار خون بالا پیشگیری می‌کند.

۴) مصرف انار باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

۵) برای افراد کم خون و ضعیف مصرف انار مفید است.

۶) انار موجب کاهش سطح کورتیزول خون و پایین آمدن میزان استرس می‌شود.

۷) انار موجب افزایش میل جنسی می‌شود.

با دانستن اینهمه خاصیت انار این میوه خوشمزه پاییزی باز هم می‌خواهید از مصرف آن سر باز بزنید؟

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است
  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • مشاهده سرو یک نوع قلیان کشنده در کافه‌های لاکچری شهرهای تهران، تبریز و شیراز | بعد از کشیدن این قلیان افراد از خود بی‌خود شده و بعد بیهوش می‌شوند