Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@22:08:53 GMT

دو نفر در کشتی اسرائیلی در دریای عمان کشته شدند

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۰۴۱۹

دو نفر در کشتی اسرائیلی در دریای عمان کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه صهیونیستی «کان» بیانیه ای را از مالک کشتی هدف قرار گرفته در دریای عمان منتشر کرد. این بیانیه از سوی شرکت «زودیاک ماریتایم» مالک کشتی آسیب دیده اسرائیلی منتشر شده است.

شرکت مذکور متعلق به «ایال عوفر» میلیاردر صهیونیست و مستقر در لندن است و در بیانیه این شرکت گفته شده که حداقل ۲ نفر از خدمه این کشتی تجاری با نام «مِرسِر استریت»، در پی حمله شب گذشته کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته شده دو خدمه کشته‌ شده در کشتی تجاری اسرائیلی اتباع انگلیس و رومانی بوده اند. با این حال در این بیانیه اشاره بیشتری به جزئیات و وضعیت دیگر کارکنان و خدمه آن نشده است.

شب گذشته یک کشتی در دریای عمان هدف حمله قرار گرفت. این خبر به نقل از گروه «عملیات‌های تجاری دریایی» به عنوان یک گروه نظامی متعلق به انگلیس اعلام شد و این گروه با انتشار بیانیه‌ای کوتاه در ارتباط با حمله به یک کشتی در نزدیکی سواحل عمان، گفت که بررسی‌ها درباره این حادثه آغاز شده است.

چند ساعت پس از این حادثه، وزارت دفاع انگلیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کشتی هدف قرار گرفته شده در دریای عمان یک کشتی تجاری متعلق به رژیم صهیونیستی بوده است.

هنوز مقامات صهیونیستی به این حادثه واکنشی نداشته‌اند، اما وزارت دفاع انگلیس گفته است که تحقیقات در این ارتباط ادامه دارد.

در گزارش‌ها همچنین آمده است که «ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در غرب آسیا» به درخواست‌ها برای پاسخگویی در ارتباط با این حمله پاسخی نداده است.

کد خبر 5269006

منبع: مهر

کلیدواژه: اسرائیل رژیم صهیونیستی کشتی دریای عمان انگلیس ایالات متحده امریکا عراق افغانستان تونس روسیه رژیم صهیونیستی فلسطین طالبان لبنان ترکیه ایران پاکستان جمهوری آذربایجان قیس سعید دریای عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۰۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجاوز جدید آمریکا و انگلیس به یمن

منابع رسانه‌ای بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) از حمله تجاوزکارانه جدید آمریکا و انگلیس به مناطقی در یمن خبر دادند.

به گزارش ایسنا، جنگنده‌های آمریکا و انگلیس منطقه «القطینات» در شهرستان «باقم» واقع در استان «صعده» را هدف قرار دادند.

طبق گزارش شبکه المسیره یمن، در این حمله چند منطقه هدف قرار گرفته شدند.

منابع رسانه‌ای به جزئیات بیشتری در این باره اشاره نکرده‌اند.

یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل شود.

کارشناسان در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه بر اینکه مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.

علی‌رغم اصرار صنعا برای تحمیل محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی تا پایان محاصره و تجاوزات غزه و هدف قراردادن کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های آمریکا و انگلیس در نتیجه حماقت آنها با حمله به یمن، اما بر حفظ امنیت ناوبری دریایی برای دیگر کشتی‌ها تأکید دارد و اظهارات مقامات آن گواه این نیت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکنون ۶۳ کشتی را در دریای سرخ هدف قرار داده‌ایم
  • خلیج فارس و دریای عمان تا جمعه مواج است
  • وزش باد شدید در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به خاک یمن
  • تجاوز دوباره آمریکا و انگلیس به یمن
  • تجاوز جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • وزش باد‌های شدید سبب مواج شدن خلیج فارس و دریای عمان، ۸ فروردین
  • بیانیه نیروهای مسلح یمن همزمان با آغاز دهمین سال مقاومت
  • ۶ عملیات نیروهای یمنی ضد آمریکا، انگلیس و اسرائیل طی۷۲ ساعت گذشته
  • عملیات گسترده یمنی‌ها علیه کشتی‌ها و ناوهای آمریکا و انگلیس