Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عصر امروز (جمعه) نخستین فینال در مسابقات دو و میدانی المپیک توکیو برگزار و مدال‌آوران آن مشخص شد.

در فینال ماده ۱۰ هزار متر، سِلِمون بارِگا از اتیوپی درحالی که فقط ۲۱ سال دارد، با زمان ۲۷ دقیقه و ۴۳ ثانیه و ۲۲ صدم ثانیه به قهرمانی رسید.

جاشوآ چپتگی دونده سرشناس اهل اوگاندا که رکورد جهان و قهرمانی سال ۲۰۱۹ جهان را در اختیار دارد، با فقط ۴۱ صدم ثانیه فاصله در رده دوم ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جیکوب کیپلیمو دیگر دونده اوگاندایی هم با ۶۶ صدم ثانیه نسبت به نفر اول، به مدال برنز دست یافت.

بارگا در سال ۲۰۱۹ در مسابقات قهرمانی جهان پس از چپتگی به مدال نقره رسیده بود. چپتگی ۲۴ساله، رکورد ۵۰۰۰ متر جهان را هم در اختیار دارد و همچنان به کسب مدال طلا در این ماده امیدوار است.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: المپیک توکیو اتیوپی اوگاندا اتیوپی المپیک توکیو اوگاندا دوومیدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۰۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت بهترین داور زن فوتبال جهان

به گزارش "ورزش سه"، استفانی فراپارت، داوری که در سال 2019 تاریخ‌ساز شد، بدون شک بدترین سال خود را تجربه می کند. این داور زن 40 ساله فرانسوی در لیست داوران منتخب برای قضاوت دو رویداد مهم ورزشی تابستان امسال قرار نگرفته است و در بازی های المپیک پاریس و یورو 2024 آلمان حضور نخواهد داشت.

"بهترین داور زن جهان" در سال‌های 2019، 2020، 2021 و 2022، بر اساس گزارش IFFHS، علیرغم این واقعیت که بالاتر از هر داور زن در سال های اخیر بوده و اولین زنی بود که برای داوری فینال سوپرجام فوتبال اروپا در سال 2019 منصوب شد، از حضور در مهمترین رویدادهای امسال محروم شده است. او در چند ماه پایانی سال 2023 و شروع سال جدید چند اشتباه تاثیرگذار داشته که برایش تاوان سختی داشت.

فراپارت همچنین اولین زنی بود که یک مسابقه را در رقابت‌های لیگ یک فرانسه قضاوت می‌کرد و در دسامبر 2020، اولین زنی بود که در لیگ قهرمانان اروپا داوری کرد. او همچنین اولین داور زن بود که در جام جهانی 2022 در قطر یک مسابقه فوتبال مردان را قضاوت کرد.

دیگر خبرها

  • محرومیت بهترین داور زن فوتبال جهان
  • تخریب کلامی ستاره جهانی ورزش ایران | اول چند مسابقه قهرمان شو بعد اینطور حرف بزن!
  • انریکه: رکورد را خراب کردی، هیچکس از امباپه نپرسیده بود
  • انریکه: افسوس، از کیکی سوال کردی و رکورد خراب شد!
  • سرعت این نوجوان آمریکایی در حد برق و باد!
  • هزینه نظامی جهان در سال ۲۰۲۳ رکورد شکست
  • هزینه نظامی جهان در سال ۲۰۲۳ رکورد شکست/ از اوکراین تا غزه
  • فاجعه ژاوی برابر رئال: رکورد 88 ساله شکست
  • پنج فوتبالیستی که ماراتن را تجربه کرده‌اند (عکس)
  • تراشتگن: این صحنه مایه شرمساری فوتبال جهان بود