Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، منابع نظامی و رسانه‌های چین همزمان با اعزام یک ناوهواپیمابر سلطنتی انگلیس به دریای جنوبی چین، به این کشور هشداری برای اقدام متقابل صادر کردند.

سخنگوی وزارت دفاع ملی چین در بیانیه‌ای در این باره گفت: «چین به آزادی ناوبری احترام می‌گذارد، اما قاطعانه با هر فعالیت دریایی که باعث مناقشه و اختلاف شود برخورد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او در ادامه افزود: «اقدامات نباید هرگز به بی‌ثباتی در منطقه دریای جنوبی چین منجر شود و از جمله این اقدامات می‌توان همکاری اخیر نظامی میان ژاپن و انگلیس را نام برد. نیروی دریایی چین در مقابل چنین رفتاری اقدامات متقابل انجام می‌دهد.»

این اظهارات مقام چینی در حالی مطرح می‌شود که انگلیس برای اولین بار ۲ ناوشکن و ۲ ناوچه سلطنتی خود را در منطقه آسیا و اقیانوسیه مستقر خواهد کرد. این تجهیزات قرار است به ژاپن بروند در میان راه توقفی در هند، سنگاپور و کره جنوبی هم داشته باشند تا در نهایت رزمایشی نظامی را با متحدان خود برگزار کنند.

روزنامه چینی گلوبال تایمز نیز با اشاره به این اقدام نوشت: «اقدامات انگلیس در دریای جنوبی چین بسیار خطرناک است. اگر لندن در تلاش برای ایجاد حضور نظامی در منطقه‌ای با اهمیت ژئوپولیتیک باشد، وضعیت موجود به هم می‌ریزد و اگر در این میان اقدامی علیه چین انجام شود شکست آن‌ها را به همراه خواهد داشت.»

وزارت دفاع انگلیس پیشتر اعلام کرده بود برای شرکت در تمرینات نظامی با متحدان خود مستقیم و سریعترین مسیر را طی خواهد کرد.

پیشتر وزیر دفاع انگلیس به پارلمان این کشور گفت: «ما به قصد اقدامات تحریک‌آمیز به آن سوی جهان نمی‌رویم.»

پکن ده‌ها سال است که با کشور‌های منطقه آسیا - اقیانوس آرام بر سر جزایر دریای چین جنوبی وارد مناقشه شده است. این کشور و همسایگان آن از جمله ژاپن، ویتنام و فیلیپین مدت‌هاست که بر سر دریای جنوبی و شرقی چین واقع در منطقه آسیا با یکدیگر در تنش هستند. چین، جزایر مورد مناقشه در دریای جنوبی را قلمرو خود می‌داند.

هفته گذشته منابع خبری اعلام کردند که ناو هواپیمابر «اچ ام اس کوئین الیزابت» توسط شش کشتی جنگی نیروی دریایی انگلیس، یک زیردریایی و ۱۴ بالگرد نیروی دریایی همراهی می‌شود. حضور این ناوگان در منطقه بحث برانگیز دریای چین جنوبی می‌تواند سبب ایجاد تنش‌هایی با چین شود.

این بزرگترین و قدرتمندترین کشتی جنگی نیروی دریایی انگلیس است و این اقدام بزرگترین انباشت ناوگان نیروی هوایی و دریایی انگلیس طی سال هاست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دریای جنوبی چین ناو هواپیمابر نیروی دریایی دریای جنوبی چین نیروی دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۰۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژه تجهیزات نیروی دریایی در روز ارتش نیروی دریایی ارتش

به گزارش خبرنگار مهر، نیروی دریایی ارتش امروز بخشی از توان تجهیزاتی خود را در حوزه اژدر، موشک، پهپاد، شناور و زیرسطحی در مراسم رژه روز ارتش به نمایش گذاشت.

تجهیزات نداجا که در این مراسم به نمایش درآمد، به شرح ذیل است: خودرو تویوتا حامل تراکت نیروی دریایی، شیلتر مخابراتی، سامانه پرتاب موشک برد بلند ولایت ۳( ناوگان شمال به مرکز)، محمول اژدر مارک ۴۶، اژدر اکسیژنی (از منطقه یکم به مرکز)، اژدر الکتریکی + مین چسبان (از منطقه یکم به مرکز)، محمول مین (صدف + انفطار+کوسه) (از منطقه یکم به مرکز)، پهپاد مهاجر نوین ۲ (۲ فروند)، محمول پهپاد آرش (۱ فروند) +پهپاد باور ۵ (۱ فروند)، پهپاد صادق (۲ فروند)، محمول پهپاد ابابیل ۵ (یک فروند)، توپ ۷۶ م م فجر ۲۷، محمول قایق رعد، شماور هجومی شهاب، محمول دریایی مرطوب السابحات ۱۵، قایق ریپ راکت انداز(منطقه یکم)، قایق ریپ نفربر(منطقه یکم)، شیلتر اخلالگرارتباطی رعد، خودرو تاکتیکی GIS

کد خبر 6080576 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در پکن
  • هشدار رئیس سیا درباره احتمال شکست اوکراین
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه: حمله ایران {به رژیم اسرائیل} کاملاً ضروری بود چون ایران گزینه دیگری جز آن نداشت/ دفاع مشروع و اقدام متقابل و متناسب ایران پایان یافته/ باید رژیم اسرائیل وادار گردد از تکرار هرگونه ماجراجوئی نظامی علیه منافع ایران دست بردارد
  • نجات سه سیل‌زده استان هرمزگان توسط نیروی دریایی ارتش
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ/ فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • مفقود شدن ۳ نفر از منطقه عشایر نشین عنبرآباد در اثر سيل
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ
  • رژه تجهیزات نیروی دریایی در روز ارتش نیروی دریایی ارتش
  • هشدار قرمز؛ تداوم بارش‌های سنگین در ۵ استان
  • هزینه یک میلیارد دلاری آمریکا برای مقابله با حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ