Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@15:53:14 GMT

رودخانه آب‌ملخ جان دختر ۱۱ ساله را گرفت

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۰۸۷۶

رودخانه آب‌ملخ جان دختر ۱۱ ساله را گرفت

سید نورمحمد موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: ساعت ۲:۳۰ بعد از ظهر امروز در تماس تلفنی دهیار و اعضای شورای ‏روستای آب‌ملخ مبنی بر غرق شدن دختر ۱۱ ساله، دو گروه امداد و نجات کوهستان به منطقه اعزام شدند ‏و جست‌وجو جهت پیدا کردن جسد وی ادامه دارد.‏ 

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سمیرم افزود: با توجه به جاذبه‌های طبیعت آبشار آب‌ملخ این دختر بچه ۱۱ ساله که به همراه پدر برای عکس گرفتن به داخل رودخانه رفته بود، در اثر بی‌احتیاطی دچار حادثه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‏ 

وی افزود: در این حادثه پدر که برای نجات دختر به داخل رودخانه رفته بود از ناحیه پا مصدوم شد و شخص سوم نیز که برای نجات آن‌ها رفته بود در جریان رودخانه گرفتار صخره‌ها می‌شود که به کمک تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر نجات پیدا می‌کنند.‏

موسوی عنوان کرد: منطقه گردشگری آب‌ملخ یا تخت سلیمان یکی از نقاط بسیار خطرناک گردشگری در سمیرم است که ‏تاکنون بیش از۵۰ نفر گردشگر در این نقطه بر اثر بی‌احتیاطی به داخل رودخانه سقوط کرده‌اند که حتی جنازه بیشتر ‏آن‌ها پیدا نشده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به خطرناک بودن مسیر، تابلوی هشدار نصب و مسیر علاوه بر فنس‌کشی به علت وضعیت قرمز کرونا مسدود بوده است که تور گردشگری برای رفتن به منطقه از موانع گذشته و دچار حادثه شدند.‏

به گزارش فارس، رودخانه آب‌ملخ جنوبی‌ترین رودخانه در سمیرم است که تمامی رودخانه‌هایی که از سمیرم ‏سرچشمه می‌گیرد از این نقطه از شهرستان خارج می‌شود و در سال جاری به دلیل بارندگی‌های زیاد این ‏رودخانه بسیار پر آب و خروشان است؛ این منطقه یکی از نقاط گردشگری در فاصله ۵۵ کیلومتری جنوب سمیرم ‏و در فاصله ۲۱۵ کیلومتری جنوب استان اصفهان واقع‌ شده است.

انتهای پیام /۶۳۱۱۱‏/ح۱۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر شهرستان سمیرم امداد و نجات غرق شدن دختر 11 ساله آب ملخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۰۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری

ودودمحمدی گفت: عبور سه رودخانه از داخل شهر خلخال ظرفیت مناسبی را برای ایجاد امکانات گردشگری آبی در مرکز این شهر فراهم کرده و باید از این ظرفیت به نحو مناسبی استفاده شود.

شهردار خلخال افزود: برای ساماندهی، دیوارکشی و کف سازی رودخانه هیروچای و یکی از سه رودخانه عبوری از این شهر بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

او از آغاز ساماندهی هیروچای از رودخانه‌های عبوری از مرکز شهر خلخال با تخصیص ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار خبر داد و گفت: این پروژه به طول ۶۵۰ متر و عرض ۲۴ متر از مسیر رودخانه هیروچایی دردست اجراست و علاوه بر لایروبی، دیوارکشی و کف سازی رودخانه، با ایجاد پیاده‌ راه زمینه تردد راحت عابرین پیاده در طول مسیر ۲ سمت رودخانه امکان‌پذیر خواهد شد.

شهردار خلخال با بیان اینکه اعتبارات درآمد محلی شهرداری خلخال جوابگوی طرح‌های عمرانی این شهر نیست، خواستار مساعدت فرماندار و مسئولان ذیربط استانی برای تامین اعتبار مورد نیاز این طرح شد.

محمدی گفت: هیچ کدام از قول‌های داده شده از سوی مسئولان استانی و کشوری به شهرستان خلخال برای تامین اعتبارات ساماندهی رودخانه‌های داخل شهر به خصوص از محل اعتبارات مدیریت بحران استان تا به امروز عملی نشده است.

شهردار خلخال اضافه کرد: در حال حاضر رودخانه‌های هیروچای ، قیز باخان و نورعلی چای از مرکز شهر خلخال عبور می کند که ساماندهی این رودخانه‌ها اعتبارات کلانی نیاز دارد.

محمدی کاهش آسیب رودخانه‌ها در مواقع بارندگی‌های شدید و سیل ، در کنار استفاده از ظرفیت رودخانه‌ها جهت توسعه صنعت گردشگری را از اهداف اجرای طرح ساماندهی رودخانه‌های این شهر اعلام کرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • غرق شدن دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار
  • کشف جسد دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار + جزییات ماجرا
  •  دختر نوجوان قربانی بازی کودکانه خواهرزاده‌اش شد
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • نجات جان بیمار ۷۰ ساله در چهارمحال و بختیاری
  • تصادف در علی آباد ۶ مصدم برجا گذاشت
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد
  • فریب دختر ۱۸ ساله با وعده ازدواج و مهاجرت