Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با اشاره به پیگیری ها برای حل مشکلات شرکت نیشکر هفت تپه گفت: قرار است در بحث تامین منابع موردنیاز برای پرداخت حقوق کارگران نیشکر هفت تپه، وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت تعاون پیگیری های لازم را برای پرداخت حقوق کارگران انجام دهند.

بابک دین‌پرست در نشست ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید در خوزستان که امروز، ۸ مردادماه در اهواز برگزار شد، با اشاره به پیگیری حل مشکلات سه شرکت فولادی بزرگ خوزستان اظهار کرد: امروز در بحث حل مشکلات گروه ملی فولاد ایران، نورد و لوله ماهشهر و فولاد خوزستان مصوبات بسیار مهمی داشتیم که براساس این مصوبات، اکثر مشکلات این سه واحد تولیدی رفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به بحث امکان استفاده بهینه از معادن در خوزستان افزود: چند طرح مشخص از سوی استاندار خوزستان در این زمینه پیگیری شده و برای تکمیل این طرح ها، مصوباتی داشتیم که با اجرای این مصوبات قطعا در آینده از ظرفیت معادن استان خوزستان به خوبی بهره مند خواهیم شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور گفت: در زمینه حل مشکلات واحدهای تولیدی در خوزستان، مشکلات ۴۶ واحد تولیدی مشکل‌دار و بحرانی در خوزستان با همکاری وزارت تعاون احصاء شد. با تصمیمات اتخاذشده مشکل بدهی این شرکت ها و واحدهای تولیدی از طریق تهاتر حل خواهد شد و این مساله را از تهران پیگیری خواهیم کرد.

دین‌پرست در خصوص اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، عنوان کرد: دستگاه های دولتی تعلل خاصی در اجرای مصوبات این کارگروه در استان خوزستان نداشته اند و از روند اجرای مصوبات راضی هستیم اما در زمینه شبکه بانکی، ابهاماتی در خصوص حدود اختیارات وجود دارد که باید به سرعت برطرف شوند.

وی ادامه داد: براساس بررسی‌های انجام شده از سوی سازمان صمت خوزستان، ۷۰ واحد تولیدی راکد و غیرفعال در خوزستان قابلیت احیا و بازگشت به چرخه تولید را دارند که در این زمینه باید دستگاه‌های اجرایی و شبکه بانکی کمک کنند و این واحدها مجددا به چرخه تولید بازگردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی دارای پرونده قضایی گفت: ۱۳ واحد تولیدی در این زمینه شناسایی شده و قرار است تا اسامی آن‌ها در اختیار دادستان استان قرار بگیرد و به وضعیت آن ها رسیدگی و مشکلات حل شود.

دین‌پرست در خصوص آخرین وضعیت طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد عنوان کرد: ستاد تسهیل می‌تواند به تکمیل واحدهای تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد کمک کند اما این مساله مشروط به آن است که حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در طرح بیش از یک هزار میلیارد تومان باشد. در این زمینه با توجه به وضعیت خوزستان، به واحدهای تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و ارزش سرمایه‌گذاری بالای ۵۰۰ میلیارد تومان کمک خواهیم کرد تا نسبت به تکمیل طرح ها اقدام شود.

وی با بیان اینکه در خوزستان ۷۶ واحد تولیدی تحت تملک بانک ها است، افزود: یک ماه به بانک ها فرصت داده شده است تا طبق دستورالعمل مصوب شورای پول و اعتبار، برنامه‌ریزی لازم را برای بازگشت این واحدها به چرخه تولید و اشتغال انجام دهند.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با اشاره به پیگیری ها برای حل مشکلات شرکت نیشکر هفت تپه گفت: قرار است تا در بحث تامین منابع مورد نیاز برای پرداخت حقوق کارگران نیشکر هفت‌تپه، وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت تعاون پیگیری های لازم را برای پرداخت حقوق کارگران انجام دهند. تلاش خواهیم کرد تا در روند فعالیت فعلی شرکت نیشکر هفت تپه خللی وارد نشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شرکت نیشکر هفت تپه استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور برای پرداخت حقوق کارگران واحدهای تولیدی نیشکر هفت تپه واحد تولیدی حل مشکلات پیگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۱۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناسالم بودن هوا در برخی شهرهای خوزستان برای گروههای حساس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، امروز _ چهارشنبه هشتم فروردین_ در ساعات منتهی به ۹:۳۰ صبح، بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه‌های شهر اهواز شامل استانداری ۱۲۴، نیوساید ۱۴۰، و اداره کل هواشناسی ۱۳۳ و شهر‌های هندیجان ۱۱۸، کارون ۱۱۵ و شادگان ۱۶۰ و آلوده برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

بر اساس این سامانه و با توجه به بارندگی‌های اخیر هوای شهر‌های رامشیر، شوش، شوشتر و گتوند در وضعیت قابل قبول قرار گرفت.

وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و نیشکر موجب شده است تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که سبب بروز مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی برای ساکنان شده است، این در حالی است که مسئولان محیط زیست استان آتش زدن مزارع نیشکر را عامل آلودگی هوا اعلام کردند و ادارات محیط زیست دو شهرستان کارون و باوی علیه دو شرکت توسعه نیشکر شکایت کرده‌اند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

دیگر خبرها

  • هوای گتوند در وضعیت خطرناک قرار گرفت
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • ناسالم بودن هوا در برخی شهرهای خوزستان برای گروههای حساس
  • تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی
  • خسروپناه: حکمرانی را به مشارکت حداکثری مردمی تبدیل کنیم
  • حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی در استان تهران
  • حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی در استان تهران با پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی
  • جزئیات مالیات کارگران و کارمندان در سال 1403 / سقف معافیت مالیات حقوق ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • تاکید استاندار گلستان برای ساخت تله‌کابین علی‌آبادکتول تا پایان فروردین