Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت الله کاظم صدیقی دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر گفت: هنرمندان از ۲۶ استان کشور اشعار خود را برای شرکت در هشتمین جشنواره بین المللی شعر غدیر ارسال کردند و بیش از ۸۰۰ شعر تقدیم به محضر پاک و ارزشمند مولا علی امیرالمومنین (ع) شد.

او افزود: حق این است که شهر مقدس شیراز و سومین حرم اهل بیت (ع) مرکزیتی برای برگزاری و برپایی جشنواره‌های شعر و جذب بهترین اشعار برای ترویج ولایت علوی و رونق دادن به غدیری باشد که نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه، میوه آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله صدیقی افزود: همه شعرای ما باید با طبع روان خود همان آهنگی که شاعران اهل بیت داشتند را برای نظام، ولایت و غدیر دنبال کنند.

او از برگزار کنندگان و دست اندرکاران هشتمین جشنواره بین المللی شعر غدیر، نماینده ولی فقیه در استان فارس، دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان فارس و شاعران شرکت کننده در این جشنواره تشکر و قدردانی کرد.

فارس جریان ساز اصلی ادبیات عاشورایی در کشور

وحید نمازی رئیس حوزه هنری استان فارس نیز اظهار کرد: امسال برای برگزاری جشنواره شعر غدیر با محدودیت‌های زمانی رو به رو بودیم و این جشنواره در بازه زمانی کمتر از دو ماه شکل گرفت، اما با مدد امیرالمومنین علی (ع) و با همراهی و همکاری اساتید و نهاد‌های مختلف شاهد استقبال بسیار خوبی از این جشنواره بودیم.

نمازی ادامه داد: حدود ۳۰۰هنرمند از شاعران ۲۶ استان کشور با ۸۰۰ اثر در این رویداد مهم شرکت کردند و می‌توان گفت این جشنواره هم از نظر کمی و هم از لحاظ کیفی در سطح بسیار خوبی برگزار شد.

او افزود: قطعا چنین رویداد بزرگی که تحت عنوان جشنواره در استان فارس شکل می‌گیرد، موجب جریان سازی در حوزه ادبیات آیینی و عاشورایی در سطح این استان خواهد شد.

نمازی اظهار کرد: هرچند که استان فارس به واسطه برگزاری شب‌های شعر در حوزه‌های مختلف، پشتوانه خوبی در حوزه ادبیات آیینی و ادبیات عاشورایی دارد و ما مدعی هستیم که استان فارس جریان ساز اصلی ادبیات عاشورایی در کشور است.

او تصریح کرد: اگر با برنامه ریزی هدفمند و استراتژیک که به صورت مستمر انجام شود بتوانیم چنین رویداد‌هایی را مدیریت کنیم و زمینه ساز اتفاقات بهتری باشیم حتما شاهد ارتقا جایگاه استان فارس در حوزه ادبیات علوی نیز خواهیم بود.

نمازی یادآور شد: بدون شک استان فارس و شهر شیراز ظرفیت این را دارد که به عنوان یکی از جریان سازترین جریانات ادبیات علوی در سطح مختلف ملی و بین المللی نقش آفرینی کند.

رئیس حوزه هنری استان فارس، ابراز کرد: خوشبختانه با همدلی و هم افزایی خوبی که در نهاد‌های فرهنگی و هنری استان شکل گرفته است، می‌توانم قاطعانه بگویم که با این مراسم اختتامیه کار تمام نمی‌شود و قطعا این جشنواره سرآغازی برای اتفاقات مبارکی در این حوزه در استان فارس خواهد بود.

عبدالرضا کوهمال جهرمی دبیر علمی هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر غدیر، با بیان اینکه شعر ترجمان روح متعالی و دل زلال انسان است که از اندیشه والا و همت شاعران سرچشمه می‌گیرد، گفت: ادبیات فارسی ما سرشار از معنویات، اخلاق، انسانیت، عرفان و مضمون‌های بلند مرتبه‌ای است که گل سرسبد باغ پررنگ و تماشاگه راز است.

او با اعتقاد به اینکه شیراز نام بلندی در شعر فارسی و آیینی دارد، بیان کرد: امسال شیراز میزبان هشتمین جشنواره بین المللی شعر غدیر شد و خوشبختانه شاهد استقبال بی نظیری از این جشنواره بودیم و بیش از ۴۰۰ نفر در جشنواره شرکت کردند.

کوهمال جهرمی ادامه داد: هشتصد شعر به این جشنواره ارسال شد و هشت هزار بیت به ادبیات اضافه شد.

او تصریح کرد: برای اولین بار با مشورت اساتید از شعر‌هایی که به جشنواره ارسال شد، سرود تولید کردیم و کتاب جشنواره با شعر‌های برگزیده از شاعران شرکت کننده در این دوره جشنواره رونمایی شد.

کوهمال جهرمی عنوان داشت: البته شأن موضوع غدیر بسیار بالاست و خطه فارس هم ید طولایی در شعر آیینی دارد که می‌طلبد تلاش بیشتری برای استمرار و بهتر برگزار کردن چنین رویداد‌هایی داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه جشنواره بین المللی شعر غدیر مظلوم واقع شده بود، گفت: این جشنواره در شهر‌ها و استان‌ها آن طور که شایسته بود، برگزار نمی‌شد، اما ما با همکاری و همراهی نهاد‌های مختلف تمام تلاش خود را برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره به کار گرفتیم و درصدد هستیم که دبیرخانه دائمی شعر غدیر در شیراز و استان فارس به صورت مستمر باقی بماند.

دبیر علمی هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر غدیر، عنوان داشت: یکی از ویژگی‌های مهم این جشنواره این بود که شاهد آثار بسیاری از سوی جوانان به ویژه بانوان جوان بودیم و امیدواریم بتوانیم این جشنواره را در سال‌های آینده باشکوه‌تر برگزار کنیم.

هشتمین جشنواره شعر غدیر به میزبانی شیراز و در چهار بخش شعر کلاسیک، شعر نو، سرود، ترانه و تصنیف و شعر کودک و نوجوان برگزار شد و این جشنواره در شامگاه چهارشنبه ششم مردادماه با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره شعر غدیر معرفی نفرات برگزیده استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۱۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سرگیری پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز

فخرالدین کشاورز گفت: در پی پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی و برای جلوگیری از آسیب رسیدن به بخش‌های غیرنظامی ملاحظات و محدودیت‌هایی برای برخی فرودگاه‌های بین‌المللی کشور از جمله فرودگاه شیراز اعمال شد.

مدیرکل فرودگاه‌های فارس ادامه داد: این محدودیت‌ها تا ساعت ۶ صبح امروز ادامه داشت.

او اضافه کرد: محدودیت‌های پروازی فرودگاه شهید دستغیب شیراز اینک لغو شده و پرواز‌ها به روال عادی بازگشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • معرفی نفرات برتر رده سنی امید در کاراته قهرمانی کشور
  • معرفی ۱۰ بیزینس کوچ برتر ایرانی
  • معرفی نفرات برتر پنج وزن نخست کشتی جام عبداله موحد
  • کاراته قهرمانی کشور؛ معرفی نفرات برتر رده سنی امید‌ها
  • معرفی نفرات برتر ۵ وزن نخست جام جهان پهلوان عبدالله موحد
  • معرفی نفرات برتر پنج وزن اول مسابقات کشتی جام موحد
  • از سرگیری پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز
  • معرفی هنرمند برتر کانون بسیج هنرمندان شهرستان آباده
  • اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۱۷۱ برگزیده
  • نفرات برتر کشتی با چوخه اسفراین معرفی شدند