Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاهی در شهر مادرید یوفا را از عمال هرگونه مجازات علیه بنیان‌گذاران سوپرلیگ یوفا منع کرد تا این باشگاه‌ها برای پیش بردن پروژه تعلیق شده خود مصمم‌تر شوند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دادگاه مادریدی که سه باشگاه رئال مادرید، یوونتوس و بارسلونا از یوفا به آن شکایت کرده بودند، به سود این باشگاه‌ها رأی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتحادیه فوتبال اروپا سه باشگاه باقیمانده در پروژه سوپرلیگ اروپا را تهدید به مجازات کرده بود که در پی آن این باشگاه‌ها از نهاد حاکم بر فوتبال اروپا به مراجع قضایی شکایت کردند. این روند سبب شد که یوفا به صورت موقت رسیدگی به پرونده انضباطی این باشگاه‌ها را به حالت تعلیق درآورد، اما اکنون دادگاهی در مادرید رأی داده است که این پرونده نه به صورت موقت، بلکه به صورت قطعی باید بسته شود و یوفا اجازه اعمال هیچگونه مجازات را علیه یووه، رئال و بارسا ندارد.

پروژه سوپرلیگ اروپا، طرحی برای تشکیل یک تورنمنت با حضور برترین باشگاه‌های فوتبال اروپا بود که در ابتدا با حضور 12 باشگاه برتر قاره سبز از جمله شش تیم لیگ برتری (آرسنال، چلسی، تاتنهام، منچستریونایتد، منچسترسیتی و لیورپول)، سه تیم ایتالیایی (میلان، اینتر و یوونتوس) و سه تیم اسپانیایی (رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکومادرید) آغاز شد، اما به محض مواجه شدن با تهدیدهای یوفا، شش تیم لیگ برتری به همراه میلان، اینتر و اتلتیکومادرید از آن انصراف دادند، اما سه تیم یوونتوس، رئال مادرید و بارسلونا با وجود همه هشدارهای یوفا در این پروژه ماندند و بر قانونی بودن خواسته‌شان تأکید داشتند. حکم دادگاه مادرید اکنون سبب شده است که این سه باشگاه بیش از پیش بر اجرای پروژه خود مصمم باشند.

در همین راستا هم این سه باشگاه بیانیه‌ای مشترک منتشر کردند که در آن ضمن استقبال و ابراز رضایت از حکم دادگاه مادرید، آمده است: دادگاه از درخواست مبلغان سوپرلیگ اروپا حمایت کرده و با رد فرجام‌خواهی یوفا، به این سازمان درباره عواقب عدم اجرای حکم که منجر به جریمه باشگاه‌ها یا هر نوع مجازات دیگری شود هشدار داده است. پرونده توسط دیوان عالی اروپا در لوکزامبورگ بررسی و در آنجا رویکرد سلطه‌جویانه یوفا بر فوتبال اروپا بازبینی خواهد شد، رویکردی که با ایجاد تضاد در منافع، به فوتبال و تعادل رقابتی آن ضربه می‌زند و گواه آنهم کنترل‌های مالی نابرابر و ناکافی است که شاهدش هستیم. باشگاه‌های شرکت‌کننده در رقابت‌های اروپایی این حق را دارند که رقابت‌های مخصوص خودشان را خودشان اداره کنند. ما خوشحال هستیم که می‌‌توانیم به حرکت‌مان بدون تهدیدهای ادامه‌دار یوفا ادامه دهیم و هدف‌مان هم ادامه دادن به توسعه پروژه سوپرلیگ به شکل سازنده و تعاملی است که در آن همیشه روی کمک تمامی سهامداران فوتبال، یعنی هواداران، بازیکنان، مربیان، باشگاه‌ها، لیگ‌ها و اتحادیه‌های ملی و بین‌المللی حساب کنیم. ما آگاهیم که عناصر پیشنهادمان باید بازبینی و البته از طریق گفت‌مان و اجماع نظر بهبود پیدا کند. با این حال از موفقیت این پروژه اطمینان داریم و همیشه تابع قوانین اتحادیه اروپا خواهیم بود.

یوفا در مبارزه با سوپرلیگی‌ها عقب‌نشینی کرد/ پیروزی یاغی‌های اروپا با حمایت مراجع قضایی

 

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئال مادرید بارسلونا یوونتوس اتحادیه فوتبال اروپا یوفا فوتبال اروپا سوپرلیگ اروپا رئال مادرید بارسلونا یوونتوس اتحادیه فوتبال اروپا یوفا فوتبال اروپا سوپرلیگ اروپا دادگاه مادرید باشگاه ها فوتبال اروپا رئال مادرید سه باشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۱۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب احتمالی حساس‌ترین بازی فوتبال اروپا

به گزارش "ورزش سه"، امشب تیم‌های منچسترسیتی و رئال مادرید در دیداری حساس و سرنوشت‌ساز از دور برگشت مرحله‌ یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم می‌روند. 

پس از 90 دقیقه جدال هیجان‌انگیز دو تیم در سانتیاگو برنابئو و ثبت نتیجه 3-3، حال سرنوشت این نبرد در استادیوم اتحاد رقم می‌خورد، همان‌جایی که سیتیزن‌ها مدت‌ها است طعم شکست را نچشیده و مقابل هیچ‌تیمی، حتی رئال مادرید پرافتخار زانو نزده‌اند. 

منچسترسیتی، خوشحال از بازگشت دوباره به صدر جدول لیگ برتر انگلیس، با روحیه‌ای مضاعف از رئال مادرید پذیرایی می‌کند. سیتیزن‌ها خلاف بازی رفت که کایل واکر و ناتان آکه را به دلیل مصدومیت و هم‌چنین کوین دی‌بروینه را به علت مسمومیت ناگهانی در اختیار نداشتند، با تمام قوا با پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ قهرمانان اروپا روبرو خواهند شد. 

منچسترسیتی نه‌تنها هرگز به رئال مادرید در استادیوم اتحاد نباخته، بلکه از آخرین شکست خانگی قهرمان انگلیس در لیگ قهرمانان بیش از 5 سال می‌گذرد. آماری که منچسترسیتی را به پیروزی برابر رئال مادرید در اتحاد امیدوار می‌ کند اما دیروز کارلو آنچلوتی و جود بلینگام گفتند که رئال با قدرت و اطمینان وارد زمین می شود و می خواهد همه پیش داوری ها را باطل کند.

از دیروز گمانه زنی ها در مورد یازده‌تای اصلی دو تیم شروع شده و مارکا امروز ترکیب احتمالی دو تیم را اینگونه اعلام کرد:

منچسترسیتی: ادرسون، آکانجی، استونز، روبن دیاز، گواردیول، رودری، دی بروینه، برناردو سیلوا، فودن، گریلیش، هالند

رئال مادرید: لونین، کارواخال، ناچو، رودیگر، مندی، کاماوینگا، کروس، والورده، بلینگام، وینیسیوس و رودریگو

لازم به ذکر است که در ترکیب رئال اورلین شوامنی به دلیل محرومیت غایب است.

دیگر خبرها

  • رئال مادرید بیش از دو برابر بارسلونا به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسیده است
  • توماس مولر: رئال مادرید و بایرن مونیخ یکی از بزرگترین بازی‌های فوتبال دنیاست
  • رئال مادرید هرگز نمی‌میرد؛ زنده‌باد پادشاه!
  • رئال اروپا و بارسلونا را بهت زده کرد! (عکس)
  • چهره‌ای متفاوت از خونسرد آلمانی؛ خوشحالی کروس بعد از غلبه رئال مادرید بر منچسترسیتی / عکس
  • فوتبال از دریچه فان؛
  • لحظه به لحظه با داغ‌ترین شب فوتبال اروپا
  • پیروزی 5-1 رئال مادرید مقابل اینتر (جام یوفا - 17 آوریل، 1986) / فیلم
  • ترکیب احتمالی حساس‌ترین بازی فوتبال اروپا
  • اخراج مرگبار بارسلونا؛ امشب نگذارید بچه‌ها بخوابند، سیتی-رئال این‌جاست!