Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@23:50:57 GMT

در سومین دیدار عون و میقاتی چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۱۷۱۴

در سومین دیدار عون و میقاتی چه گذشت؟

«میشل عون» رئیس جمهوری لبنان و «نجیب میقاتی»، نخست وزیر مکلف  بر سر نقشه راه تشکیل کابینه‌ای متشکل از ۲۴ وزارتخانه توافق کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری المنار لبنان، در سومین دیدار «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان و «نجیب میقاتی»، نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه در این کشور،  بر سر «نقشه راه» تشکیل کابینه‌ای متشکل از 24 وزارتخانه توافق حاصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، بخش مهمی از این دیدار برای تقسیم وزارتخانه‌ها در میان طوایف و جناح های سیاسی تشکیل شد که انتظار می رود، به دولت رأی اعتماد دهند.

اختلاف بر سر دو وزارتخانه کلیدی

المنار گزارش داد که چالش همچنان بر سر دو وزارتخانه دادگستری و کشور است. در حالی که رئیس جمهوری لبنان خواهان آن است که دو وزارت کشور و دادگستری از آن مسیحیان باشد و او، وزرای آنها را تعیین کند، نخست وزیر مکلف بر این باور است که وزارت کشور حق طایفه اهل سنت است، به ویژه آنکه مرحله پیش رو، زمان انتخابات هم است.

8 برگ برنده برای «نجیب میقاتی» در تشکیل دولت لبنان/ عمر کابینه جدید چقدر است؟لبنان| نجیب میقاتی: به دنبال تشکیل دولت تکنوکرات هستمآیا لبنانی‌ها مجبور به انتخاب «نجیب میقاتی» شدند؟/چرا حزب‌الله رای مثبت داد؟مرحله فراروی لبنانی‌ها بعد از انتخاب «نجیب میقاتی» برای تشکیل دولت/ لبنان از بحران خارج می‌شود؟

 

دوشنبه؛ چهارمین ملاقات عون و میقاتی 

در چهارمین ملاقات عون و میقاتی که قرار است، دوشنبه آینده برگزار شود، دو طرف به بحث و تبادل نظر درباره این دو وزارتخانه خواهند پرداخت و اگر همه چیز به خوبی پیش رود، رئیس جمهور و نخست وزیر مکلف بر سر ساختار کابینه و نامزدهای تصدی آنها به توافق خواهند رسید. روند اوضاع روز دوشنبه آشکار می‌شود.

خوش بینی محتاطانه

بر اساس این گزارش، انتظار ورود فرانسه، برای یافتن راه حلی جهت خروج از این بحران می رود.

المنار افزود: خوش بینی‌ها همچنان در سطح سابق باقی مانده، اما باید محتاطانه خوش بین بود، چون همه گزینه‌ها همچنان روی میز مطرح است و تا زمان تشکیل دولت، نمی‌توان با قاطعیت از تشکیل دولت سخن گفت، تجارب گذشته چنین چیزی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نخست وزیر مکلف نجیب میقاتی تشکیل دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۱۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حزب الله به پایگاه صهیونیستی «المالکیه»

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از مردم غزه ومقاومت فلسطین، مبارزان ما صبح امروز تجمع نظامیان صهیونیست در پایگاه المالکیه را هدف حملات موشکی قرار دادند.

در این بیانیه آمده است که این پایگاه مورد اصابت مستقیم قرار گرفته است.

روز گذشته نیز جنبش حزب‌الله لبنان از حمله به پایگاه نظامی برکه ریشا در شمال فلسطین اشغالی خبر داد. مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که رزمندگان آن محل استقرار نظامیان صهیونیست در اطراف این پایگاه را با راکت هدف قرار دادند. همچنین المیادین گزارش داد که رزمندگان حزب‌الله یکی از مواضع صهیونیست‌ها در اصبع الجلیل را هدف قرار دادند.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در حمایت از گروه‌های مقاومت و کاهش فشار بر آنها در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که با گذشت بیش از ۶ ماه از جنگ علیه نوار غزه، ۴۰ درصد از ساکنان شمال سرزمین‌های اشغالی که به مناطق دیگری انتقال داده شدند، از ترس حملات حزب الله به بازگشت به این مناطق فکر نمی‌کنند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • نگاه استراتژیک غرب به هند در سایه انتخابات مجلس عوام/ چشم پوشی غرب از نگرانی‌های دموکراتیک
  • تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت ملی کذب است
  • تشکیل جلسه فوری شورای عالی امنیت ملی ایران؟
  • حمله حزب الله به پایگاه صهیونیستی «المالکیه»
  • شهادت یکی دیگر از رزمندگان حزب‌الله لبنان
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • «کارآمدترین» و «ناکارآمدترین» عضو کابینه دولت رئیسی در راستای «حمایت از تولید»
  • تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بر سر جنگ غزه
  • زخمی شدن ۵ صهیونیست در حمله به عرب عرامشه در الجلیل
  • لایحه تشکیل وزارت بازرگانی از دستور کار مجلس خارج شده است!