Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@19:54:00 GMT

فریدون عباسی: قرار نیست اینترنت جهانی قطع شود

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۲۳۲۰

به گزارش فارس، فریدون عباسی دوانی امروز صبح در نشست خبری با اصحاب رسانه به شفافیت طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی پرداخت و گفت: رای گیری در صحن مجلس برای ارجاع این طرح به کمیسیون ویژه بود نه تصویب این طرح.

وی اظهار کرد: این طرح از کمیسیون فرهنگی به مجلس شورای اسلامی آمده است و رئیس کمیسیون فرهنگی و اعضای کمیسیون صنایع درمورد این طرح در مجلس نکاتی را ارائه داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: به پیشنهاد نمایندگان و با توجه به وضعیت کنونی در مناطق مختلف کشور و مسائلی که باید هرچه سریعتر در  صحن مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد با رای اکثریت نمایندگان تحلیل و بررسی طرح حمایت از کاربران فضای مجازی به کمیسیون ویژه واگذار شد.

عباسی دوانی ادامه داد: برای این طرح نیز مانند برجام کمیسیون ویژه ای باحضور چندتن از نمایندگان تشکیل می شود و تحلیل و بررسی بطن این طرح بر عهده اعضای این کمیسیون خواهد بود.

نماینده کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی افزود: متن این طرح  فیلترینگ اینترنت جهانی نیست، مگر ما می‌توانیم با اینترنت جهانی قطع ارتباط کنیم! ما نیاز داریم با دنیا ارتباط داشته باشیم و از برنامه ها و ماشین های جستجوی دیگران استفاده کنیم هرچند این موضوع به ما آسیب هم می‌رساند.

عباسی دوانی در ادامه گفت: از طریق همین ارتباطات و اینترنت جهانی برخی از کارهای علمی ما را محدود کرده اند، دشمن ما را رصد و از جامعه ما جاسوسی می کند. 

 این نماینده مجلس اظهار کرد: کشورهایی که سابقه حکومت داری طولانی مدتی دارند مانند انگلیس دارای تشکیلات ام بی سی هستند یعنی داده ها و اطلاعات کشورهای دیگر را جمع آوری و استفاده می کنند ولی اطلاعات خود را در اختیار کسی قرار نمی دهند.

وی افزود: در دنیا حیات و اقتصاد بخش خصوصی به حفظ اطلاعات و داده های این بخش وابسته است ولی ما داده هایی که با سرمایه ملی در مراکز علمی تهیه می شود را به آسانی در مقالات یا مبادلات اینترنتی به سراسر دنیا می فرستیم.

عباسی دوانی در آخر تاکید کرد: ما باید از روش هایی که در دنیا برای حفظ اطلاعات کشور وجود دارد استفاده کنیم، مردم نباید فریب جوسازی های ایجاد شده در فضای مجازی قرار گیرند این  طرح‌ هنوز در حال تحلیل و بررسی است و قرار نیست اینترنت جهانی قطع شود.

منبع: الف

کلیدواژه: اینترنت جهانی عباسی دوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۲۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد نمایندگان مجلس افزایش پیدا می‌کند؟

به گزارش تابناک، نشست علنی مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه (۲ اردیبهشت 1403)با حضور ۲۰۳ تن از نمایندگان آغاز و قرار شد:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح یک فوریتی اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز ارجاع از صحن علنی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سودا گری و سفته بازی و گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی ‎در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار گزارش کمیسیون انرژی در مورد لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند به داوری گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان در مورد رسیدگی به طرح نظام قانون گذاری تعیین حدود اختیارات و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی و بررسی تقاضای دوفوریت در مورد لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در دستور کار صحن علنی امروز قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی موضوع ارز توسط مجلس برای سومین هفته متوالی به تعویق افتاد!
  • تعطیلی جدید شنبه یا پنجشنبه است؟ بررسی مجلس به کجا رسید؟
  • بررسی جزئیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • راهکارهای برخورد با تخلفات فرهنگی در آموزش و پرورش بررسی شد
  • تعداد نمایندگان مجلس افزایش پیدا می‌کند؟
  • طرح افزایش تعداد نمایندگان در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • بررسی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • طرح افزایش تعداد نمایندگان در دستور کار مجلس
  • طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه در دستورکار امروز مجلس