Web Analytics Made Easy - Statcounter

نهمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با حضور نمایندگان ایران در ۳ رشته ورزشی پیگیری خواهد شد. خبرگزاری میزان - ورزشکاران کشورمان در نهمین روز از سی‌ودومین روز بازی‌های المپیک توکیو در ۳ رشته ورزشی (تیراندازی، دوومیدانی و بسکتبال) به مصاف حریفانشان می‌روند.  

شروع کار تفگنداران در هفته دوم

دومین رقابت ایران در نهمین روز به تیراندازی اختصاص دارد که نجمه خدمتی و فاطمه کرم زاده در ماده تفنگ سه وضعیت ۵۰ متر فردا ساعت ۱۲ به وقت محلی و ۷:۳۰ به وقت تهران برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این خط ۴٧ نفر در خط آتش قرار می‌گیرند. 

مصاف سومین دونده ایران در ماده ١٠٠ متر


حسن تفتیان هم نخستین روز رقابت خود را در ماده ١٠٠ متر آغاز می کند. این رویداد ساعت 19:45 دقیقه به وقت محلی و 15:15 دقیقه به وقت تهران آغاز می شود. دیروز و در نخستین روز رقابت‌های دوومیدانی ۲ ماده برگزار شد که احسان حدادی پرتاپ گر دیسک در نهایت با پرتاب ۵۸.۹۸ در رده ۲۶ قرار گرفت.
فرزانه فصیحی دومین دوومیدانی کار ایران که سهمیه یونیورسالیتی در ماده ۱۰۰ رقابت خود را با هشت دونده در مرحله نخست مقدماتی نفر اول شد اما در ادامه نتوانست به نیمه نهایی راه یابد. اتفاق جالب این ماده برای ایران این است که فصیحی ۵۷ سال بعد از مرحومه سیمین صفامهر دوباره در المپیک توکیو دوید.

کاروان ایران تاکنون یک مدال طلا در تیراندازی کسب کرده است. ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ با کسب سه طلا، یک نقره و چهار برنز در وزنه‌برداری، تکواندو و کشتی در جایگاه بیست و پنجم ایستاد.
این بازی‌ها به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ (۲۳ جولای ۲۰۲۱) در ۳۳ رشته و ۳۹۹ ماده به میزبانی ژاپن آغاز شده است که  ایران با ۶۶ ورزشکار (۱۰ زن و ۵۶ مرد) راهی توکیو شده است.

  تصاویری از دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و فرانسه ۱۴۰۰/۰۵/۰۹ - ۰۶:۵۰

عملکرد ورزشکاران کشورمان در روز هشتم ۱۴۰۰/۰۵/۰۸ - ۱۷:۴۹

هشتمین روز از بازی‌های المپیک توکیو در حال پیگیری شد که ملی‌پوشان کشورمان در رشته‌های والیبال، دوومیدانی، تپانچه ۲۵ متر و روئینگ به رقابت پرداختند که از نظر مدالی نتیجه‌ای برای کاروان ایران نداشت.

روئینگ:

نازنین ملایی تنها ملی پوش روئینگ کشورمان موفق شد در المپیک توکیو با ثبت زمان ۷:۴۲.۵۷ عنوان یازدهمی را کسب کند. وی تنها ورزشکاری است که توانسته راهی فینال B شود. این نتیجه، یک رکورد تاریخی برای روئینگ محسوب می‌شود.

دوومیدانی:

فرزانه فصیحی بانوی دونده کشورمان که بعد از ۵۸ سال توانسته در دوی ۱۰۰ متر نماینده کشورمان در المپیک باشد، در مرحله مقدماتی مسیر مسابقه را در مدت زمان ۱۱.۷۹ ثانیه طی کرد و با قرار گرفتن در رده آخر، موفق به صعود به مرحله نیمه نهایی نشد.

در پرتاب دیسک احسان حدادی نماینده کشورمان بود که نتوانست کاری از پیش ببرد. حدادی در مرحله مقدماتی با رکورد (۵۸.۴۸)، (۵۸.۹۸) متری برای دو پرتاب اول و ارتکاب خطا در پرتاب سوم، از بین ۱۶ شرکت کننده گروه خود در رده چهاردهم قرار گرفت و از دور مسابقات کنار رفت.

والیبال:

بلندقامتان کشورمان بعد از برتری مقابل لهستان و ونزوئلا و یک شکست مقابل کانادا به مصاف ایتالیا رفتند. شاگردان آلکنو در مصاف با حریف چهارم خود با نتیجه ۳ بر یک و با امتیاز‌های (۲۸ بر ۳۰، ۲۱ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۱ بر ۲۵) شکست خوردند.

با نتیجه‌ای که بلندقامتان کسب کردند تنها راه صعود ایران به دور بعد بدون اما و اگر برتری مقابل ژاپن، میزبان المپیک است.

تپانچه:

هانیه رستمیان ملی‌پوش تپانچه کشورمان در آخرین رقابت خود در مرحله دقت تپانچه ۲۵ متر رقابت کرد و با امتیاز ٢٨٨ به کار خود در بخش سرعت پایان داد و در بخش دقت امتیاز ٢٨٩ را ثبت کرد تا بدین ترتیب مجموع امتیارات وی به عدد ۵٧٧ برسد.

رستمیان با این نتیجه در رده بیست‌وهشتم قرار گرفت و بدون مدال به کار خود در بازی‌های توکیو پایان داد. ملی‌پوش تپانچه کشورمان پیش از این در ماده‌های تپانچه بادی ۱۰ متر و میکس ناکام مانده بود.

جدول مدالی در پایان روز هشتم/ سقوط ایران به رده بیست‌وهشتم؛ صدرنشینی ژاپن و نزول آمریکا ۱۴۰۰/۰۵/۰۸ - ۱۷:۱۳

در پایان هشتمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو صدرنشینی میزبان تداوم یافت و کاروان ورزشی ایران با تک مدال طلای جواد فروغی به صورت مشترک با شش کشور نروژ، اکوادور، تایلند، فیلیپین، فیجی و برمودا به رده بیست و هشتم سقوط کرد.

 

  بیشتر بخوانید: نتایج ورزشکاران ایران در روز هشتم؛ شکست تیم ملی والیبال مقابل ایتالیا/ حدادی حذف شد/ فصیحی به نیمه نهایی نرسید + عکس ادامه دارد... برچسب ها: المپیک توکیو حسن تفتیان دوومیدانی بسکتبال

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: المپیک توکیو المپیک توکیو حسن تفتیان دوومیدانی بسکتبال بازی های المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۳۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج اسکواش‌بازان ایران در رقابت‌های بین‌المللی قطر جوینور

مسابقات بین‌المللی اسکواش قطر جوینور در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان در بخش پسران با حضور تیم‌های ایران، کویت، چین، اردن، عربستان، پاکستان، مصر، سنگاپور، هند، مالزی، آمریکا، سریلانکا و قطر در دوحه قطر در حال برگزاری است.

نمایندگان ایران در روز اول این رقابت‌ها امروز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت به مصاف حریفان خود رفتند که نتایج آن‌ها به شرح زیر است.

در این رقابت‌ها و در رده سنی نوجوانان؛ مصطفی احراری ۳ بر صفر قطر را شکست داد، رادین عبدالهی ۳ بر صفر دیدار را به پاکستان واگذار کرد، سامیار صفری ۳ بر صفر قطر را مغلوب خود کرد، ارشک احمد آبادی ۳ بر صفر قطر را شکست داد، آریا عمودی نژاد ۳ بر صفر دیدار را به پاکستان واگذار کرد، یوسف قریشی ۳ بر صفر اردن را شکست داد، فرزاد کشفی ۳ بر صفر قطر را برد، امیررضا الوانساز ۳ بر صفر برابر قطر به پیروزی رسید، علی رحیمی ۳ بر صفر اردن را شکست داد، امیرمهدی خراشادی زاده ۳ بر صفر قطر را شکست داد و امیرعطا محجل فرید ۳ بر صفر قطر را برد.

همچنین در ادامه این رقابت‌ها مصطفی احراری با حریفی از چین رقابت خواهد کرد، امیرعطا محجل با اسکواش بازی از مصر دیدار خواهد داشت، امیر مهدی خراشادی با ورزشکاری از چین دیدار خواهد کرد، امیررضا الوانساز با نماینده مصر رقابت خواهد کرد، ارشک احمدآبادی با ورزشکاری از پاکستان بازی خواهد کرد، فرزاد کشفی با حریفی از سنگاپور دیدار خواهد داشت و محمدصالح آقاخانی با ورزشکاری از آمریکا بازی خواهد کرد.

رقابت‌های بین‌المللی اسکواش قطر جوینور تا روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • تدابیر امنیتی جدید فرودگاه پاریس برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴
  • باخت تیلور بار روانی را از تیم ملی کشتی کم کرد
  • آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!‏
  • نتایج اسکواش‌بازان ایران در رقابت‌های بین‌المللی قطر جوینور
  • غرور تیلور اجازه نمی‌دهد خداحافظی کند | کامران قاسمپور از پس این کشتی‌گیر بر می آید
  • تیلور غرورش اجازه نمی‌دهد خداحافظی کند
  • شکست ملوان مقابل سپاهان بعد از ۳۶۷۰ روز!
  • نادر کاشانی درگذشت + سوابق
  • در المپیک حریف دست و پا بسته ای نیستیم/قایقرانان سنگ تمام گذاشتند
  • کوهپایه‌زاده: نتیجه تیم ملی بسکتبال با ویلچر راضی کننده نبود