Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@13:27:55 GMT

طرز تهیه زرشک پلو دمی با مرغ و کرفس

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۳۳۱۰

طرز تهیه زرشک پلو دمی با مرغ و کرفس

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز قصد داریم دستور تهیه زرشک پلو دمی با مرغ و کرفس  را به شما عزیزان آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

 مواد لازم برای زرشک پلو با مرغ و کرفس:

برنج ۲ پیمانه
زرشک و کشمش هر کدوم ۳ قاشق
محلول زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
۱ عدد سینه مرغ خرد شده
پیاز ۱ عدد متوسط
هویج نصف یک عدد
برگ کرفس خرد شده ۳ قاشق
ادویه کاری ۱ قاشق چایخوری
دارچین و نمک و فلفل
زرشک پلو دمی
زرشک پلو دمی

طرز تهیه:

پیاز رو نگینی ریز خرد کنید و در روغن کم بریزید و تفت بدید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هویج رنده شده رو هم بهش اضافه کنید.
بعد از اینکه پیاز سبک شد سینه مرغ خرد شده رو بهش اضافه کنید و نمک و فلفل بزنید و تفت بدید.
ادویه کاری و یکم دارچین رو هم اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط بشه. بعد در ماهیتابه رو بذارید و حرارت رو خیلی کم کنید و اجازه بدید مرغ آب بندازه و بپزه.
بعد از ۲۰-۳۰ دقیقه در ماهیتابه رو بردارید و برگ کرفس خرد شده رو بهش اضافه کنید و هم بزنید و باز در ظرف رو بذارید تا ۱۰ دقیقه‌ای بپزه. اگه آب مرغ خشک شده بود بهش در حد نصف لیوان آب جوش اضافه کنید.
برای زرشک پلو هم من در تنبلانه‌ترین حالت ممکن پلو رو توی پلوپز پختم و بعد از اینکه آبش خشک شد از یه گوشه ش محلول زعفران ریختم و کشمش و زرشک شسته شده رو گوشه‌های قابلمه ریختم و درش رو بستم تا نرم بشن. اینطوری دیگه لازم نبود با کره یا روغن تفتشون بدم.

نکته:
زرشک و کشمش رو میتونید از قبل خیس بدید و توی کره تفت بدید. ظاهر زیباتر و مجلسی تری به پلو میده. همچنین میتونید زعفران رو جداگونه با مقداری برنج مخلوط کنید و برای تزیین استفاده کنید. زرشک پلو با مرغ

طعم دار کردن مرغ
اگه مرغ رو از قبل با ادویه‌ها طعم دار کنید نتیجه خیلی خوشمزه‌تر خواهد بود. نکته مهم این غذا اینه که حتما با حرارت ملایم کار کنید که مرغ با آب خودش بپزه و نیاز نباشه بهش آب اضافه کنید.

منبع: شبکه آشپزی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آشپزی خانگی اضافه کنید زرشک پلو خرد شده شده رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۳۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک صفحه جدید به واتساپ اضافه می‌شود + عکس

به گزارش پارس نیوز ، این صفحه به کاربران این امکان را می‌دهد تا سریع‌تر و آسان‌تر از قبل به مخاطبان مورد علقه خود که نام آن‌ها را در این فهرست قرار داده‌اند، دسترسی پیدا کنند.  

این بروزرسانی زمان پیدا کردن شخص مورد نیاز برای ارسال پیام را کاهش می‌دهد و به نوعی صرفه‌جویی در وقت است و همچنین تماس‌های صوتی و تصویری را آسان‌تر خواهد کرد.

این ویژگی هنوز در مراحل اولیه است، بنابراین حتی برای آزمایش‌کنندگان نسخه بتا نیز در دسترس نیست. احتمالاً زمان می‌برد تا صفحه جدید به واتساپ کاربران نهایی راه پیدا کند، اما از نظر ظاهری، ممکن است ابتدا به نسخه اندروید بیاید.

منبع: خبر آنلاین

دیگر خبرها

  • مربی تیم ملی به کادر فنی تراکتور اضافه شد
  • مربی تیم ملی به کادرفنی تراکتور اضافه شد
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • حکم قرض به شرط پرداخت مبلغ اضافه
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • 2 ستاره دیگر WWE اخراج شدند
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • یک صفحه جدید به واتساپ اضافه می‌شود + عکس
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید