Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@15:40:44 GMT

تهران در اوج کرونا/ اوضاع سختِ بیمارستان‌ها

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۳۸۱۰

تهران در اوج کرونا/ اوضاع سختِ بیمارستان‌ها

دکتر خسرو صادق نیت با اشاره به اینکه در اوج بار بیماری در تهران قرار داریم، گفت: تعداد موارد نیازمند به بستری بالا است و حدودا دو هفته است که با مشکل کمبود تخت مواجه هستیم، چون هم تعداد بیماران کرونایی به شدت افزایش یافته است و هم مراجعه بیماران غیر کرونایی همچنان وجود دارد. اما توانسته‌ایم این مشکل را با افزایش تعداد تخت‌های اورژانس و تخت ویژه، ایجاد کمیته ترخیص، سرعت دادن به ارائه خدمات بستری و راه اندازی درمان سرپایی با تزریق داروی رمدسیویر به بیش از ۳۰۰ بیمار در روز را برطرف کنیم و در حال حاضر کسی نبوده که نیازمند درمان باشد و ما در درمانش به مشکل خورده باشیم؛ البته واقعا اوضاع سختی داریم‌ و فشار زیادی به کادر درمان وارد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: به طور میانگین متوسط میزان بستری بیماران در بیمارستان ما بین ۴ تا ۵ روز است. 

وی درباره تامین تجهیزات و اکسیژن رسانی به بیماران، اظهار کرد: مشکلاتی بوده است اما به شکلی که در درمان بیماران اختلال ایجاد کند خیر. تامین اکسیژن بیماران نیازمند هزینه بالایی است و قیمت اکسیژن مایع افزایش یافته است که این موضوع سبب شده تا کارخانه‌جات از ما پول نقد بخواهند و وقتی بیمارستان در نقدینگی مشکل داشته باشد دچار چالش می‌شود و ما هم مشکلاتی در این زمینه داشتیم، اما سبب نشد تا در روند درمان اختلالی ایجاد شود. خوشبختانه کمبود جدی در زمینه داروی درمان کرونا نیز نداشته‌ایم. 

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه نیمی از تخت‌های بیمارستان به مبتلایان کرونا اختصاص یافته است، تصریح کرد: اعمال جراحی الکتیو محدود شده است و تنها اعمالی انجام می‌شود که تاخیر آنها به صلاح سلامت بیمار نباشد. 

وی افزود: در این پیک نسبت به پیک‌های قبلی درمان در منزل و مطب افزایش یافته است و بیمارانی به ما مراجعه می‌کنند که این درمان‌ها برایشان تاثیر نداشته و به این ترتیب نسبت به قبل بیماران بدحال‌تری به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: تهران کرونا بیماران کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۳۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کادر درمان، خادمانی که لبخند را به مردم عیدی می‌دهند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، وزارت بهداشت هر سال با اجرای طرح های سلامت نوروزی با استفاده از ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی سعی می کند بهترین خدمات را به بیماران در بیمارستان‌های دولتی و مراکز درمانی در سراسر کشور ارائه کند.

سال نو برای خیلی از هموطنان با واژه استراحت و تعطیلی و مسافرت همراه است اما این موضوع برای کادر درمان مانند بسیاری از مشاغل امدادی معنا و مفهومی ندارد.

در یکی از نوبت های کاری شبانه اورژانس بیمارستان امام خمینی مهاباد، آقای اعظمی با پشتوانه تجربه چهار ساله اش به مداوای بیماران می پردازد.

 آقای حسن ریحانی هم دو سال است در بخش جراحی داخلی مردان به بیماران خدمت رسانی   می کند.

در اجرای طرح سلامت نوروزی، در هر 24 ساعت، 220 نفر کادر درمان و 9 پایگاه فعال شبانه روزی مشغول ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی به بیماران هستند.

 طرح سلامت نوروزی از 24 اسفند پارسال آغاز شد و تا 18 فروردین امسال ادامه دارد.

 اگرچه کادر درمان در ایام نوروز آماده باش کامل هستند اما انتظار می رود هموطنان با رعایت اصول ایمنی و نکات بهداشتی و پرهیز از رفتارهای پرخطر، علاوه بر حفظ سلامتی خود، تلاش کنند تا فشار کاری کادر درمان مضاعف نشود و در ابتدای سال، خستگی بر تن شان سنگینی نکند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • درمان بیش از ۵ هزار بیمار در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد
  • چگونه می‌توانیم به بیماران ای بی کمک کنیم؟
  • اکثر بیمارستان‌های غزه از کار افتاده‌اند
  • برخورد با خاطیان زیرمیزی بگیر در مراکز درمانی کردستان
  • کادر درمان، خادمانی که لبخند را به مردم عیدی می‌دهند
  • ۱۱ هزار متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند
  • سفر وزیر بهداشت به قم/ عیادت عین اللهی از بیماران
  • بیمارستان امام حسن دزفول دومین بیمارستان مجهز کشور در درمان سرطان
  • اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟