Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق حمله اخیر به سفارت واشنگتن در بغداد را "تلاشی ناامیدانه از سوی آمریکا برای برهم زدن معادلات" توصیف کرد.

 به نقل از شبکه خبری المیادین، جعفر الحسینی، سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق در سخنانی نسبت به هدف قرار گرفتن چهار کاروان ائتلاف بین‌المللی در جنوب عراق و اصابت دو راکت کاتیوشا به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این باره گفت: هیات‌های دیپلماتیک جزو اهداف مقاومت عراق نیستند.

الحسینی ادامه داد: هدف قرار دادن سفارت آمریکا در بغداد تلاش ناامیدانه‌ای است که دشمن برای برهم زدن معادلات در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: عناصر اجرا کننده حملات به اطراف سفارت واشنگتن اهداف خرابکارانه‌ای درسر داشته و ارتباطات آنها مشکوک است.

گردان‌های حزب‌الله عراق همچنین در بیانیه‌ای در واکنش به توافق دولت کشورشان با آمریکا درباره خروج نظامیان آمریکا از عراق تا پایان سال جاری میلادی تاکید کرد: مقاومت با تمام گروه‌هایش، همچنان خاری در چشم دشمن آمریکایی خواهد بود و در نهایت آمادگی قرار دارد تا بار دیگر، آن را با شکست، مجبور به خروج از خاک خود کند.

در این بیانیه آمده است: آمریکایی‌ها بدانند که اگر آنها این سرزمین را به مردم آن واگذار نکنند، با غافلگیری‌های بزرگی مواجه خواهند شد.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که منابع پنج‌شنبه اعلام کردند، چهار کاروان وابسته به ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در جنوب عراق هدف انفجارهای بمب قرار گرفتند.

همزمان دو راکت کاتیوشا به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد اصابت کرد. این دومین حمله به منافع آمریکا در عراق از زمان اعلام تصمیم واشنگتن برای خروج از عراق در پایان سال جاری میلادی محسوب می‌شود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: حزب الله عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۳۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران

«عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در دیدار با «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان و سفیر ایران در کابل پیرامون تقویت روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری و ترانزیتی و همکاری‌های دوجانبه بحث و گفتگو کرد.

در این دیدار وزیر آب و انرژی، وزیر کشاورزی، آبیاری و دامداری، وزیر اطلاعات و فرهنگ و سفیر طالبان در تهران نیز حضور داشتند.

ملا برادر با مثبت خواندن روابط افغانستان و ایران و تأکید بر توسعه روابط گفت: امسال به فضل الهی سطح بارندگی بالا بوده که در نتیجه آن پس از چندین سال خشکسالی، آب دریای هلمند به نیمروز و به سیستان ایران رسیده است، این کمک خواهد کرد مشکلات بیشتر مردم هر دو کشور حل شود.

معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در ادامه خواستار ایجاد تسهیلات بیشتر در ترانزیت تولیدات و محصولات افغانستان به کشورهای اروپایی از طریق ایران شد و این امر را گامی اساسی برای افزایش سطح ترانزیت و تجارت بین دو کشور دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  • سفر یک هیات دیپلماتیک کره شمالی به ایران
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد