Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، سید علی قربانی متولد ۱۳۷۴ و دارای مدرک کاردانی عمران، متولد سوادکوه است و با کمک استاد خردمند حیدری در مسابقات لیگ دو و میدانی کشور به عنوان سوم گروه دست یافت.

در گذشته عناوینی رشته دو و میدانی را کسب کرد و از سال ۱۳۹۹ زیر نظر خردمند حیدری و محمد اصغری در زیراب تمرینات جدید خود را شروع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه حدود ۷ ماه تمرین سخت کردم و سه ماه آخر آقای حیدری از نظر فنی، مالی و همه‌جانبه کمک کرد تا به موفقیت دست یابم.

* آرزوی حضور در المپیک

قربانی با اشاره به اینکه در مرحله اول لیگ دو و میدانی کشور در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران از تیم مقاومت تهران در ماده ۸۰۰ متر با رکورد یک دقیقه و ۵۶ ثانیه رتبه سوم گروه را کسب کردم، خاطرنشان کرد: مرحله دوم در اوایل شهریورماه در شهر اراک و مرحله سوم هم در مهر‌ماه در مشهد شرکت می‌کنیم و در لیگ د و میدانی کشور تعداد ۹ تیم شرکت کردند.

وی با تقدیر از پیگیری، آموزش و کمک‌های فنی و مالی استاد خردمند حیدری، اظهار کرد: در مسابقات استانی هم عناوینی داشتیم و در سال ۲۰۱۵ در مسابقات استانبول در ۱۵ کیلومتر در سن ۱۹ سالگی عنوان ششم بین‌المللی را به دست آوردم و در مسابقات نیروی زمینی ارتش در لیگ دو و میدانی ۴۰۰ متر امدادی حضور داشتم.

قربانی، گفت: آرزوی حضور در المپیک و کسب مدال را دارم.

*مربی، اسپانسر و روحیه‌دهنده

وی با اشاره به اینکه استاد حیدری درباره شرایط دویدن و ماده دو و میدانی و استقامت صحبت کردند و به پیشنهاد و راهنمایی ایشان در ماده ۸۰۰ متر شرکت کردم، افزود: آقای حیدری مربی و اسپانسر و روحیه‌دهنده است و لطف ایشان برای موفقیت من و دونده‌های دیگر، به هیچ طریق جبران نمی‌شود.

وی بیان کرد: امکانات ورزشی نداریم ولی مالی و انگیزه و مربیگری آقای حیدری کمک می‌کنند و دغدغه‌ای برای ما نمی‌گذارد و به ما روحیه می‌دهد که موفقیت با وجود مشکلات، ریشه‌دار تر و دائمی‌تر است.

قربانی گفت: وقتی استاد خردمند حیدری با استفاده از توانمندی خود با یک تلفن دونده را در تیم‌های لیگ جای می‌دهد به عنوان سرمایه بزرگ ورزشی برای شهرستان و استان ما است.

*آموزش رایگان و حمایت مالی از دو و میدانی سوادکوه

خردمند حیدری با اشاره به اینکه در حال حاضر، بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌های و دوری از تجمع داریم، گفت: در سه سال گذشته، ۶۰ دختر و ۵۰ پسر را مربیگری کردم و یک سال آنها را تمرین دادم و به خاطر کرونا تعطیل شد و با شاگردان ویژه دور زمین فوتبال زیراب تمرین می‌کنیم.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها به اندازه کافی دغدغه ورزش ندارند، افزود: بیشتر دکترای هر رشته را همان شهر یا منطقه می‌شناسند ولی ورزشکار معروف را همه می‌شناسند و جامعه، ارزش‌ها را مادی نگاه می‌کند و اگر خانواده توجه نکنند و هزینه نکنند، قهرمان به وجود نمی‌آید.

قهرمان دو و میدانی پیشکسوتان جهان با بیان اینکه خانواده‌ها، حامی مادی و معنوی ورزشکاران باشند، اظهار کرد: از سال ۱۳۶۰ به صورت حرفه‌ای تمرین را شروع کردم و آموزش رایگان برای دو و میدانی دارم و خودم برایشان هزینه می‌کنم و قبل از کرونا کسب عناوین مختلف استانی داشتیم.

*قابلیت حضور ۲ هزار نفری در تمرینات دو و میدانی زیراب‌سوادکوه

مربی دو و میدانی با اشاره به اینکه اگر پیست دو و میدانی در زیراب سوادکوه داشتیم تا ۲ هزار نفر به تمرین می‌آیند، بیان کرد: این استقبال عمومی را می‌بینم و آسیب دو‌ و میدانی کمتر از سایر ورزش‌ها است.

حیدری با اشاره به اینکه شاگرد باشند، امکانات می‌آید و دو و میدانی، ورزش مادر است، افزود: مادر در زندگی همراه با سختی، فرزندان را پرورش می‌دهد و دو و میدانی هم مشقت دارد.

وی با بیان اینکه در سه جلسه، سطح‌بندی می‌کنم و می‌گویم که در چه رشته‌ای موفق می‌شود، اطهار کرد: افراد چاق می‌توانند دیسک پرت کنند و فرد قد بلند برای ارتفاع استفاده می‌شود و از شهرهای دیگر برای آموزش، تماس می‌گیرند و من وقت ندارم.

خردمند حیدری گفت: خانواده‌ها، فرزندان خود را برای دو و میدانی بفرستند تا فرزندان آنها، سالم بمانند و خودسازی و ادب در این رشته بالاتر است.

دارنده عناوین مختلف دو و میدانی بین‌المللی، گفت: هر روز ۱۰ کیلومتر می‌دوم و زمستان تا ۳۰ کیلومتر هم دویدم.

گزارش از عمران اکبرنژاد و محمود ابراهیم‌نژاد

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش سوادکوه مربی دو و میدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۴۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن یزدانی به اردوی تیم ملی نرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن یزدانی مرد ۹ مداله المپیک و جهان کشتی ایران، به دلیل ادامه روند توانبخشی در این مرحله از اردوی آزادکاران حضور نخواهد داشت.

یزدانی که در مدت توانبخشی خود به دلیل عمل جراحی کتف، تمرینات خود را با گرفتن برنامه و هماهنگی با کادر فنی انجام می‌داد، در این اردو نیز به دلیل کامل شدن روند فیزیوتراپی در اردو حضور نخواهد یافت و به صورت انفرادی تمرینات خود را پیگیری می‌کند. بر این اساس حسن یزدانی در اردوی بعدی تیم ملی کشتی آزاد به جمع نفرات دعوتی اضافه خواهد شد.

کد خبر 6087489 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • خبر خروج السنوار از تونل‌های غزه صحت دارد
  • مرسدس‌بنزهایی که در خیابان می‌بینید، چقدر خرج نگهداری دارند؟
  • نصرتی با تراکتور ادامه می‌دهد
  • آرمان-حضرت: چه رقابت هیجان‌انگیزی! (عکس)
  • تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد در مواجهه با سیل
  • تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد جهت مواجهه با سیل
  • حضور حسن یزدانی در تیم ملی به تعویق افتاد
  • حضور حسن یزدانی در تیم ملی به تعویق افتاد!
  • حسن یزدانی به اردوی تیم ملی نرفت
  • حضور مجدد استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان