Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی با صدور هشدار وقوع سیلاب ناگهانی در ۹ استان از افزایش ۶ تا ۱۱ درجه‌ای دما در سواحل دریای خزر و شرق کشور خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس پیش بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی همدیدی و آینده‌نگری در سه روز آینده در برخی مناطق استان‌های گیلان، مازندران،‌ گلستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، قزوین، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های البرز، تهران و سمنان رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین مدت در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، برخی مناطق هرمزگان و فارس رگبار،‌وزش باد شدید موقتی، رعدوبرق و در برخی مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی سه شنبه در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، زاگرس مرکزی و چهارشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود. ضمن این‌که تا اواسط هفته روند افزایش دما در نیمه شمالی کشور پیش بینی می‌شود. این افزایش دما در شمال غرب، سواحل دریای خزر و شمال شرق 6 تا 11 درجه خواهد بود.

همچنین طی 5 روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل و شرق خراسان جنوبی وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش بینی می‌شود.

توصیف سامانه اول: ادامه فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: رگبار باران و رعدوبرق، وزش بادشدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ

منطقه اثر:

شنبه 1400/05/09 : نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال زنجان، ارتفاعات استانهای البرز و تهران.

یک‌شنبه 1400/05/10 : آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، شمال کردستان، شمال زنجان، ارتفاعات استانهای البرز، تهران و مازندران.

دوشنبه 1400/05/11 : آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال کردستان، شمال زنجان، ارتفاعات استانهای البرز، تهران و مازندران.

اثر مخاطره: احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها.

توصیه: احتیاط در توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و تقویت سازه‌های موقتی.

توصیف سامانه دوم: فعالیت سامانه مونسونی همراه با رشد ابرهای همرفتی بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب

نوع مخاطره: رگبار باران و رعدوبرق، وزش بادشدید موقتی، خیزش گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ.

منطقه اثر:

شنبه 1400/05/09 : جنوب سیستان و بلوچستان، شمال شرق و غرب و ارتفاعات هرمزگان، ارتفاعات و جنوب کرمان، جنوب شرق فارس.

یک‌شنبه 1400/05/10 : جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، ارتفاعات و جنوب کرمان.

دوشنبه 1400/05/11 : جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، ارتفاعات و جنوب کرمان و شرق و جنوب شرق فارس.

اثر مخاطره: احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال خسارت به سازه های موقت و محصولات کشاورزی، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا.

توصیه: احتیاط در توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و تقویت سازه‌های موقتی و تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت سازه‌های نیمه کاره.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان هواشناسی سازمان هواشناسی جنوب سیستان و بلوچستان آذربایجان غربی آذربایجان شرقی پیش بینی می شود خیزش گردوخاک جنوب کرمان برخی مناطق رودخانه ها مسیل ها شنبه 1400 05

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۴۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی؛ تشدید بارندگی در این استان‌ها

صادق ضیاییان افزود: چهارشنبه (۵ اردیبهشت) به‌تدریج ابرناکی و بارش در شرق سواحل دریای خزر، شرق تهران و استان‌های سمنان و خراسان شمالی کاهش می‌یابد و در، مرکز، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور ادامه خواهد داشت. در شمال شرق فارس، غرب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در سایر مناطق بارندگی خفیف است.

به گزارش ایسنا، وی اضافه کرد: پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در شرق و شمال شرق کشور و استان فارس رگبار ضعیف و پراکنده همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و در جنوب شرق کشور شامل استان کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: جمعه (۷ اردیبهشت) در ارتفاعات جنوب کرمان و شرق یزد رگبار پراکنده و وزش باد و در نوار غربی کشور روند افزایش نسبی دما انتظار می‌رود.

به گفته ضیاییان شنبه (۸ اردیبهشت) در چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات غرب فارس افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد همچنین ساعات بعد از ظهر در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر و رگبارو رعد و برق انتظار می‌رود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: یکشنبه (۸ اردیبهشت) در ارتفاعات خوزستان و ایلام، استان کهگیلویه وبویر احمد، غرب فارس و شمال بوشهر افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می. شود.

وی اضافه کرد: تا روز جمعه وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در برخی از ساعات روز شدید می‌شود و گاهی با گردوخاک همراه خواهد بود.

وی افزوذ: چهارشنبه و پنجشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج می‌باشند.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۶ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۷ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۷ و ۳۹ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

دیگر خبرها

  • رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استانها
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور
  • هشدار هواشناسی؛ تشدید بارندگی در این استان‌ها
  • هواشناسی ایران / احتمال وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
  • تشدید بارش در ۶ استان/ احتمال وقوع سیلاب
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۴؛ هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۴؛هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان