Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر محمدعلی دریانورد رئیس بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه از شدیدتر بودن موج پنجم کرونا در این شهرستان خبر داد و افزود: آمار مراجعین مرتبط با کرونا نسبت به یک ماه گذشته ۷ برابر شده و در روز بیش از ۱۰۰ مراجعه سرپایی داریم که ۱۰ تا ۱۵ درصد این موارد بستری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های این بیمارستان برای خدمت‌رسانی بهینه به مردم در این بحران، ادامه داد: با توجه به افزایش مراجعین و نیاز به تخت‌های بستری بیشتر، دو بخش‌ عمومی را ادغام کردیم و یک بخش جدید با ۳۲ تخت به بیماران کرونایی اختصاص یافت و ظرفیت تخت‌های بستری عمومی برای بیماران کرونایی به ۶۰ تخت افزایش پیدا کرد.

رئیس بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه همچنین با تشکر از همکاری مؤثر بیمارستان سوانح و سوختگی برای پذیرش بیماران کرونایی عنوان کرد: در موج پنجم با توجه به افزایش موارد بستری و شدت علائم بیماران، ۴ تخت ویژه در بیمارستان سوانح و سوختگی پاسخگوی مراجعین نبود که با حمایت‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و کمک‌های خیرین حوزه سلامت بخش مراقبت‌های ویژه جدید برای بیماران کرونایی با ۴ تخت با تمامی  تجهیزات تخصصی راه‌اندازی شده است.

دریانورد گفت: در ۱۰ روز اخیر حدود هزار و ۷۵۰ مورد سی‌تی‌اسکن ریه انجام‌شده است که با توجه به خطراتی که اشعه برای بدن دارد باید توجه شود فقط در صورت ضرورت و با نظر پزشک سی‌تی‌اسکن انجام گیرد و درخواست برای سی‌تی‌اسکن باید در موارد محدودی انجام گیرد و نباید این‌طور باشد که برای همه افراد اسکن ریه درخواست شود.

بیشتر بخوانید

کرونا، گناوه را تعطیل کرد سربالایی بستری‌های کرونایی در بوشهر خیالِ پایین آمدن ندارد

او بابیان اینکه تخت‌های بیمارستان در گناوه به‌طور کامل پُر است، بیان کرد: با وجود تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستان، مدیریت لازم برای خدمت‌رسانی بهینه به مراجعین در دستور کار قرار دارد و هیچ بیماری در صورت نیاز به دریافت خدمات بستری به منزل فرستاده نمی‌شود.

رئیس بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه با اشاره به خستگی کارکنان درمان، از مردم خواست از ماسک استفاده کنند و از تجمع‌ها بپرهیزند که تنها راه مقابله با این ویروس، دوری از هر گونه تجمع‌ و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

دریانورد تاکید کرد: علائم اولیه ویروس جهش‌یافته هندی موسوم به دلتا، شبیه سرماخوردگی است و آبریزش بینی، گلو درد و احتقان بینی مهم‌ترین علائم اولیه ابتلا به کرونای هندی به شمار می‌رود که در صورت مشاهده این علائم فرد باید احتیاطات لازم را در ارتباط با سایر اعضای خانواده رعایت کند.

او از افراد خواست در صورت تشدید علائم به مرکز درمانی مراجعه کنند تا دوره طلایی درمان خود را از دست ندهند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس ویروس کرونا کووید 19 بیمارستان گناوه بیماران کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۴۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه عربستان بستری شد

 تلویزیون رسمی عربستان، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور در بیمارستان تخصصی «ملک فیصل» در شهر جده بستری شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از «عربی ۲۱»، دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره ای به مدت چند ساعت بوده است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • کارلوس توز در بیمارستان بستری شد
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران