Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان شمالی از ایجاد سمت توسعه روستایی در ۱۰ روستای این استان که در معرض خطر رانش و سنگ افتان قرار دارند، خبر داد.

صابری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه ۱۰روستا در این استان در معرض خطر سنگ افتان قرار دارند، گفت: تاکنون برای پنج روستا سمت توسعه روستایی تعریف و ایجاد شده است و روستاییان می توانند برای جلوگیری از بروز هر گونه حادثه بدی، به شهرک های ایجاد شده نقل مکان کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکیدکرد: در حال حاضر سه روستای زوعلیا، گلیان و اسفیدان بیشتر در معرض خطر سنگ افتان قرار دارند و این روستاها در شرایط خاصی قرار دارند که باید حتما جابجا شوند.

صابری افزود: روستاهایی همچون بگ پولاد و اشرف دره نیز از جمله روستاهایی هستند که در معرض خطر قرار دارند.

به گفته وی در حال حاضر تمامی منازل روستای اسفیدان در شهرستان بجنورد در معرض شدید خطر سنگ افتان قرار دارد و باید منازل آن ها جابجا شود.

صابری ادامه داد: اسفیدان یکی از روستاهای پرجمعیت شهرستان بجنورد است که جابجایی فقط ۲۰ خانوار نشان از آن دارد که اهالی روستا تمایل چندانی بر جابجایی ندارند.

وی در ادامه در ارتباط با روستاهایی که در معرض خطر رانش زمین قرار دارند نیز بیان کرد: برای پنج روستایی که در معرض خطر رانش زمین قرار دارند، سمت توسعه روستایی ایجاد شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: خانواده هایی که منازلشان در معرض خطر رانش زمین در این روستاها قرار دارند می توانند به شهرک هایی که برای آن ها زمین تسطیح و امکاتات فراهم شده، نقل مکان کنند.

محمدی مدیر کل بنیاد مسکن خراسان شمالی نیز چندی پیش در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرده بود: ۲۷۱ روستا در این استان در معرض سوانح قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه این روستاها در معرض سوانحی همچون سیل، طغیان رودخانه، سنگ افتان، سنگ افتان و رانش زمین قرار دارند، اظهارکرد: البته مهمترنی خطری که این روستاها را تهدید می کند، خطر سیل است.

وی افزود: برای اینکه این روستاها از معرض خطر در امان باقی بمانند سه هزار و ۳۷۱ پروژه تعریف شده است.

محمدی بیان اینکه از سوی دیگر از آنجاییکه خراسان شمالی بر روی گسل های زمین لرزه قرار دارد، ادامه داد: زلزله از دیگر خطراتی است که منازل روستایی استان را تهدید می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی رانش زمين مسكن روستايي خراسان شمالي سمت توسعه روستایی معرض خطر رانش معرض خطر خراسان شمالی قرار دارند رانش زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۴۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی  ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از اتصال ۱۱ روستای دیگر استان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد. 

مصطفی بهی گفت: از ابتدای فروردین تاکنون با راه اندازی ۹ سایت دیگر توسعه شبکه ملی اطلاعات ۱۱ روستای استان از خدمات مبتنی بر این شبکه و اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

به  گفته وی از این تعداد، ۵ سایت جدید در روستا‌های نیک، رودسیاهو و نوده علیا شهرستان سربیشه، فهالنج شهرستان طبس و اشک شهرستان درمیان احداث و راه اندازی شده اند که این روستا‌ها را از پوشش تلفن و اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند کرده اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان افزود: همچنین با ارتقاء تکنولوژی ۴ سایت دیگر تلفن همراه، روستا‌های حصارسنگی و مزداب شهرستان بیرجند، چاهدراز شهرستان نهبندان و حسین آباد و شاج شهرستان زیرکوه، از پوشش اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

بهی گفت: با راه اندازی این سایت‌ها که با اعتباری بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و توسط اپراتور‌های همراه اول و ایرانسل اجرایی شده اند، خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت همراه در دسترس بیش از هزار و  ۲۰۰ خانوار روستایی استان قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۷ درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • ۷۰۰ واحد مسکن روستایی خراسان شمالی بهره برداری شد
  • راه اندازی ۱۱ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • رشد ۵۱ درصدی واگذاری زمین به کارآفرینان در خراسان رضوی
  • راه اندازی ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • راه اندازی  ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • برخورداری ۲۶ شهر و ۵۸۷ روستای استان از نعمت گاز طبیعی
  • ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن در خراسان جنوبی آغاز شد
  • میراث‌ فرهنگی خراسان شمالی ۳۸۷ میلیارد ریال اعتبار ملی جذب کرد