Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@09:46:46 GMT

پابند الکترونیک بر پای ۲۳۸ زندانی در استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۴۸۳۸

پابند الکترونیک بر پای ۲۳۸ زندانی در استان اصفهان

ایسنا/اصفهان رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه اجرای سیاست حبس زدایی قوه قضاییه با جدیت در استان پیگیری می‌شود، گفت: در حال حاضر ۲۳۸ نفر زندانی در سطح استان از پابند الکترونیک استفاده می‌کنند.

محمدرضا حبیبی در نشستی با قضات محاکم کیفری سطح استان اعم از دادسرا، محاکم بدوی و تجدیدنظر که با هدف تأکید بر تلاش در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان ها برگزار شد، اظهار کرد: قضات با تغییر رویه قضایی در پرونده‌های کیفری و استفاده از ظرفیت‌های قانونی در مجازات‌های تعزیری جایگزین حبس می توانند تا حد بسیار زیادی در جهت جلوگیری از ورود افراد به زندان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سیاست های کلان نظام و دستگاه قضایی و نیز نتایج مطالعات و بررسی های گسترده تخصصی حاکی از این است که مجازات های طولانی مدت در همه موارد مؤثر نبوده و چه بسا نتیجه معکوس تربیتی و اجتماعی نیز به دنبال دارد، از همین رو ضروری است دادستان ها شخصاً به نحوه صدور قرارهای منتهی به بازداشت شعب تحقیق نظارت مستمر داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان استفاده از پابند الکترونیک را ابزار مؤثری در راستای جلوگیری از ورود افراد به زندان دانست و یادآور شد: از مزایای این ظرفیت قانونی آن است که علاوه بر محکومان، متهمان نیز در پرونده های کیفری می توانند از پابند استفاده کنند و کافی است قضات ضمن صدور آراء این ظرفیت قانونی و نیز مجازات های جایگزین حبس را مد نظر قرار دهند.

وی بر برگزاری دادرسی ها به صورت الکترونیکی تأکید کرد و گفت: با توجه به همه گیری کرونا لازم است بهره مندی از فناوری های نوین توسط قضات به حداکثر رسیده و حتی الامکان دادرسی ها به صورت غیرحضوری و الکترونیک برگزار شود و امکانات و ظرفیت فنی این مهم نیز در سطح استان فراهم شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، در پایان این جلسه مقرر شد با تشکیل هیأت های نظارت وضعیت شعب سراسر استان در خصوص نحوه و میزان استفاده از این قانون مورد ارزیابی و نظارت قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زندان زندانی پابند الکترونیکی استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۴۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواهر و برادر کرمانی با عیدی‌های خود دو زندانی را آزاد کردند

ایسنا/کرمان دو نوجوان کرمانی با هدیه عیدی ۲۵۰ میلیون ریالی خود به ستاد دیه، زمینه آزادی دو زندانی جرائم غیرعمد را فراهم کردند.

این نوجوانان نیکوکار که تمایلی به انتشار نام و چهره‌شان نداشتند، درباره این اقدام خیر و خداپسندانه گفتند: در آغاز سال نو و بهار طبیعت و همچنین بهار قرآن تبلیغات ستاد مردمی دیه کرمان را در سطح شهر مشاهده کردیم و با تحقیق و بررسی متوجه شدیم تعدادی از هموطنان و همشهریان به دلیل عدم آگاهی از قوانین موجود جامعه بصورت ناخواسته وارد  زندان  شده‌اند که می‌توان با مبالغی زمینه آزادی آنان را فراهم کرد.

آنها بیان کردند: تصمیم گرفتیم تمامی عیدی‌هایی که از بزرگترهای فامیل در ایام نوروز گرفتیم، به این امر خیر اختصاص دهیم تا در آغاز بهار طبیعت و بهار قرآن که دلها به هم نزدیکتر است یک سرپرست خانواده به آغوش گرم خانواده‌اش برگردد.

با مبلغ اهدایی این نوجوانان و مشارکت ستاد دیه استان تعداد دو مددجوی واجد شرایط غیرعمد از زندان آزاد شدند.

مردم نوعدوست می‌توانند کمک‌های خود برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را به شماره شبا بانک ملی بنام ستاد مردمی دیه استان ir۵۹۰۱۷۰۰۰۰۰۰۰۲۰۰۶۰۰۲۶‌۲۰۰۲، شماره حساب ۰۲۰۰۶۰۰۲۶۲۰۰۲ و شماره کارت ستاد دیه ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۴۲۰۲ واریز نمایند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شورش در زندانی در اکوادور که سرکرده یک باند تبهکار از آن فرار کرده است
  • مک‌کال:بایدن برای آزادی زندانیان از افغانستان کاری نکرده است
  • مرخصی به ۱۷۱ زندانی تحت مراقبت پابند الکترونیکی در بوشهر
  • کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان بوشهر
  • آزادی ۴ نفر زندانی همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) در مراغه
  • آزادی ۴ زندانی جرائم غیرعمد در شهرستان مراغه
  • خواهر و برادر کرمانی با عیدی‌های خود دو زندانی را آزاد کردند
  • اشتغال به کار ۹۱۴ زندانی کهگیلویه و بویراحمد طی سال گذشته
  • اشتغال ۱۲۴۸ زندانی کردستان در ۴۶ کارگاه فعال
  • ۷۲ زندانی حافظ کل قرآن شدند