Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه در  پی تجمع کشاورزان دشت شیبلو نسبت به کم آبی و تخصیص آب به موقع به کشاورزان و از بین رفتن محصولات کشاورزی، اظهار داشت: با وجود برگزاری جلسات و مکاتبات متعدد شرکت مدیریت منابع آب شهرستان پلدشت، شرکت "آراز یک" نسبت به رعایت الگوی کشت اقدام نکرده که این امر موجب افزایش مصرف آب و استهلاک تجهیزات پمپاژ می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: برابر قانون توزیع عادلانه آب، شرکت مذکور باید تا عقد قرارداد جدید تحویل آب، اقدام به تسویه حساب می‌کرد که این شرکت تا مهر سال 1399 و شروع قرارداد جدید حدود 4میلیارد تومان از بابت هزینه پمپاژ و آب بها به امور آب بدهکار است.

مدیر اداره منابع آب شهرستان پلدشت افزود: با توجه به تامین مالی تعمیرات پمپاژ از محل وصول هزینه پمپاژ، عدم پرداخت به موقع معوقات موجب می‌شود تعمیرات در وقت مقرر صورت نگیرد.

اسکندری خاطرنشان کرد: با وجود تمام مشکلات در این زمینه شرکت منابع آب پلدشت، در موعد مقرر اقدام به عقد قرارداد جدید کرده و نسبت به تامین آب مورد نیاز شبکه اقدام کرده است و نزدیک به 2 برابر نیاز آبی اعلامی محصول از طرف اداره جهاد کشاوری، در ماه‌های خرداد و تیر آب تحویل داده شده است.

اسکندری یادآور شد: جهاد کشاورزی پلدشت نیاز آبی خرداد برای محصولات کشت شده این منطقه را  3 میلیون و 380 هزار و 765مترمکعب اعلام کرده بود که نسبت به تامین 5 میلیون و 639 هزار و 20 مترمکعب آب اقدام شده است.

وی گفت: نیاز آبی این منطقه برای تیر ماه نیز 2 میلیون و 357هزار و 865 مترمکعب اعلام شده بود که 4میلیون و 174 هزار و 397 مترمکعب واگذار شده است.

این مقام مسوول با اشاره به کشت یونجه در 605 هکتار از اراضی دشت شیبلو و یاراوغلو، اعلام کرد: با توجه به تنش آبی و مشکلات پیش آمده ناشی از خشکسالی سال‌های اخیر و وضعیت استان در این زمینه، ضرورت دارد نسبت به رعایت اصلاح الگوی کشت اقدام شود به طوری که عمده محصول کشت شده این منطقه یونجه است که این گیاه نیاز آبی بالایی دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: الگوی کشت آب نیاز آبی محصولات کشاورزی نیاز آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۴۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بدهی‌های بیمارستان شهید جلیل یاسوج چشم‌انتظار نیکوکاران

سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج گفت: بیمارستان دارای بدهی است و نیاز داریم قول‌های داده شده در راستای رفع مشکلات محقق شود.

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، معصومه علیزاده سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج در آئین تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید بیمارستان شهید جلیل یاسوج، گفت: نیروهای توانمند و پای کاری در بیمارستان داریم و باید به نحو مطلوب و با نگاه تخصصی از این ظرفیت‌ها بهره برد.

علیزاده با اشاره به اینکه در گذشته شاهد اعزام بالای بیماران به استان‌های همجوار بودیم، عنوان کرد: در حال حاضر به واسطه تجهیزات در بسیاری از موارد بی نیاز به اعزام بیماران شدیم.

سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج نگاه و دید قومیتی به ساختارها را چالش ساز دانست و ابراز داشت: شایستگی باید محور قرار گرفته و اگر برتری نیز شکل بگیرد، برحسب علم اقدام شود.

علیزاده با اشاره به برخی از مشکلات، گفت: کمبود نیرو و منابع انسانی در بیمارستان مطرح بوده و همچنین نیروهایی به عنوان خدمات یا برخی عناوین دیگر مشغول شدند که ردیف گرفته، اما در جایگاه خود قرار ندارند.

سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج با تاکید بر اینکه باید پیگیری شده تا نگاه تخصصی به چارت‌ها عملیاتی شود، ابراز داشت: این مسئله کمک می‌کند تا بتوانیم بیمارستان را بهتر مدیریت کنیم.

علیزاده به ضعف تسویه حساب‌های بیمه‌ای اشاره کرد و گفت: در بحث معوقات بیمه‌ای به ویژه در بحث تأمین اجتماعی مبالغ چشمگیری را شاهدیم که باید همکاری لازم برای تعامل بهتر و بهبود پرداخت‌ها را داشته باشیم.

سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج افزود: بیمارستان دارای بدهی است و نیاز داریم قول‌های داده شده در راستای رفع مشکلات محقق شود.

دیگر خبرها

  • چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی عامل حمله کننده به سفارت
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • حاجی دلیگانی: جلسه فوق‌العاده ارزی باید در صحن برگزار شود نه جداگانه
  • رفع تمامی مشکلات مربوط و تسهیل ثبت شرکت به صورت خودکاربری
  • گرسنگی، عامل شهادت شمار زیادی از کودکان و سالمندان در نوار غزه
  • قطع حقابه و تغییر اقلیم عامل اصلی پدیده ریزگرد در قم است
  • قطعی ۱۲ ساعته گاز در برخی مناطق رشت و خمام
  • پرداخت بدهی‌های بیمارستان شهید جلیل یاسوج چشم‌انتظار نیکوکاران
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه حجاب به سرمنزل مقصود برسد پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم/ نمایندگان نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند