Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تک کرانچ، این حکم روز جمعه به شرکت آمازون ابلاغ شده و این شرکت ضمن اظهار تأسف از این موضوع حکم یادشده را بی اساس توصیف کرده و افزوده که به دنبال دفاع قدرتمندانه از خود در ارتباط با این موضوع است.

بر اساس قوانین اتحادیه اروپا هیچ شرکت فناوری حق ندارد بدون اطلاع و جلب رضایت کاربر از داده‌های وی به هر نحوی استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی آمازون در این مورد گفته است: حفظ اعتماد و امنیت اطلاعات مشتریان آمازون از جمله اولویت‌های اصلی ماست و هیچ مورد نفوذ برای استفاده از داده‌ها رخ نداده و هرگز داده‌های کاربران در اختیار اشخاص ثالث قرار نگرفته است. لذا ما با این حکم مخالف هستیم و تقاضای فرجام خواهی می‌کنیم.

صدور این حکم نتیجه شکایت یک گروه مدافع حریم خصوصی در فرانسه بر علیه آمازون موسوم به La Quadrature du Net است. این گروه خود را مدافع منافع هزاران اروپایی می‌داند تا تضمین شود که داده‌های افراد توسط شرکت‌های فناوری بزرگ برای تأثیرگذاری بر رفتار آنها با اهداف سیاسی و تجاری مورد سوءاستفاده قرار نمی‌گیرد.

این شکایت از سوی ده هزار نفر بر علیه اپل، فیس‌بوک، لینکداین و گوگل نیز مطرح شده و لذا ممکن است جریمه‌های سنگینی بر علیه این شرکت‌های آمریکایی در نظر گرفته شود.

کد خبر 5269307

منبع: مهر

کلیدواژه: آمازون امنیت اطلاعات شکایت اتحادیه اروپا حاکمیت سایبری طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا تحقیقات علمی باتری لیتیومی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همراه اول علوم شناختی توییتر واکسن کرونا مغز انسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۵۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبه ۲۶۳ میلیون دلاری برقی ایران از ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، مهرداد اقلیمی در این خصوص توضیح داد: بیش از یک دهه پیش قراردادی بین شرکت توانیر از ایران و شرکت خصوصی ترکیه‌ای گنت منعقد شد که در سال‌های منتهی به ٢٠١٦ میلادی به دلیل امتناع شرکت مذکور در پرداخت بدهی بابت واردات برق از ایران، صادرات به این کشور قطع و متوقف شد.

وی افزود: بر این اساس شرکت توانیر مطالباتی حدود ٢٦٣ میلیون دلار از شرکت یاد شده بابت بهای برق فروخته شده دارد که به رغم تمام پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده از جمله مذاکرات طرفین و تلاش‌های دیپلماتیک از مجاری مختلف، همچنان بلا وصول مانده است.

به گفته اقلیمی، شرکت توانیر به منظور وصول مطالبات خود، قصد طرح اختلاف در مرجع داوری پیش بینی شده در توافقنامه فی مابین را دارد که مطابق آن مؤسسه داوری سوئیس به عنوان مرجع داوری انتخاب شده است.

مدیرکل دفتر تجارت خارجی برق توانیر در پایان خاطرنشان کرد: براساس اصل ١٣٩ قانون اساسی و با هماهنگی معاونت حقوقی ریاست جمهوری لایحه دولت برای ارجاع موضوع به داوری تنظیم و برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال شده بود که به دنبال طرح موضوع در جلسه مورخ ١٩ فروردین امسال مجلس، ارجاع موضوع به داوری بین المللی به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

کد خبر 6080741 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • گوگل ۲۸ کارمند حامی فلسطین را اخراج کرد
  • گوگل ۲۸ کارمند حامی فلسطین خود را اخراج کرد
  • صادرات ۱۳ میلیون دلاری مکمل و دارو‌های گیاهی
  • مطالبه ۲۶۳ میلیون دلاری برقی ایران از ترکیه
  • چرا استفاده از کارت سوخت شخصی برای دولت به یکباره مهم شد؟
  • صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده
  • رسانه‌های شخصی هم می‌توانند در جشنواره ملی طنزپهلو شرکت کنند
  • مخمصه اردن پس از واکنش تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • حمله علیه اماکن دیپلماتیک را نقض آشکار قوانین بین‌الملل است
  • فرجام‌خواهی علیه دو بار کسر امتیاز در یک فصل!‏