Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@09:56:15 GMT

اوضاع سختِ بیمارستان‌ها و کادر درمان در تهران

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۵۱۰۷

اوضاع سختِ بیمارستان‌ها و کادر درمان در تهران

به گزارش «تابناک»، دکتر خسرو صادق نیت در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در اوج بار بیماری در تهران قرار داریم، گفت: تعداد موارد نیازمند به بستری بالا است و حدودا دو هفته است که با مشکل کمبود تخت مواجه هستیم، چون هم تعداد بیماران کرونایی به شدت افزایش یافته است و هم مراجعه بیماران غیر کرونایی همچنان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما توانسته‌ایم این مشکل را با افزایش تعداد تخت‌های اورژانس و تخت ویژه، ایجاد کمیته ترخیص، سرعت دادن به ارائه خدمات بستری و راه اندازی درمان سرپایی با تزریق داروی رمدسیویر به بیش از ۳۰۰ بیمار در روز را برطرف کنیم و در حال حاضر کسی نبوده که نیازمند درمان باشد و ما در درمانش به مشکل خورده باشیم؛ البته واقعا اوضاع سختی داریم‌ و فشار زیادی به کادر درمان وارد می‌شود.

وی افزود: به طور میانگین متوسط میزان بستری بیماران در بیمارستان ما بین ۴ تا ۵ روز است.

وی درباره تامین تجهیزات و اکسیژن رسانی به بیماران، اظهار کرد: مشکلاتی بوده است اما به شکلی که در درمان بیماران اختلال ایجاد کند خیر. تامین اکسیژن بیماران نیازمند هزینه بالایی است و قیمت اکسیژن مایع افزایش یافته است که این موضوع سبب شده تا کارخانه‌جات از ما پول نقد بخواهند و وقتی بیمارستان در نقدینگی مشکل داشته باشد دچار چالش می‌شود و ما هم مشکلاتی در این زمینه داشتیم، اما سبب نشد تا در روند درمان اختلالی ایجاد شود. خوشبختانه کمبود جدی در زمینه داروی درمان کرونا نیز نداشته‌ایم.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه نیمی از تخت‌های بیمارستان به مبتلایان کرونا اختصاص یافته است، تصریح کرد: اعمال جراحی الکتیو محدود شده است و تنها اعمالی انجام می‌شود که تاخیر آنها به صلاح سلامت بیمار نباشد.

وی افزود: در این پیک نسبت به پیک‌های قبلی درمان در منزل و مطب افزایش یافته است و بیمارانی به ما مراجعه می‌کنند که این درمان‌ها برایشان تاثیر نداشته و به این ترتیب نسبت به قبل بیماران بدحال‌تری به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو موج پنجم کرونا طرح ساماندهی فضای مجازی محمد سرور رجایی فرزانه فصیحی تهران ویروس کرونا افزایش مبتلایان بیمارستان ها پیک پنجم کرونا المپیک 2020 توکیو موج پنجم کرونا طرح ساماندهی فضای مجازی محمد سرور رجایی فرزانه فصیحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۵۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۱۰ میلیارد ریال زکات فطریه برای بیماران سرطانی دزفول

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ‌محمدرضا اسماعیل چگنی با اشاره به جمع آوری ۱۰ میلیارد ریال زکات فطریه برای بیماران سرطانی دزفول گفت: زکات فطریه جمع‌آوری‌شده مانند سال‌های گذشته و براساس موازین شرعی در امور معیشتی و تأمین داروی بیماران نیازمند سرطانی هزینه خواهد شد.

وی از سخاوت کریمانه شهروندان دزفول قدردانی کرد و افزود: امسال برای جمع‌آوری زکات فطریه روش‌های غیرحضوری و پرداخت آنلاین در نظر گرفته شده بود.

بیمارستان خیریه امام حسن مجتبی (ع) تنها بیمارستان رایگان و بدون صندوق در کشور است که به صورت تخصصی به درمان بیماران سرطانی می‌پردازد.

این بیمارستان وابسته به انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان بیش از ۱۲هزار و ۷۰۰ بیمار مبتلا به سرطان از سراسر ایران به ویژه شهر‌های شمالی خوزستان و استان‌های ایلام و لرستان را تحت پوشش خدمات حمایتی و درمانی رایگان خود قرار داده است.

دیگر خبرها

  • اضافه شدن ۶ دستگاه همودیالیز به بیمارستان کامکار قم
  • امسال ۲۷ هزار کادر درمان و ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد/ از صاحبخانه‌های بی‌انصاف مالیات دریافت می‌شود
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال ۲۷ هزار کادر درمان و ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال 27 هزار کادر درمان و 70 هزار معلم جذب خواهد شد
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ تکلیف جذب کادر درمان مشخص شد
  • برنامه‌ افزایش حفاظت مالی از بیماران خاص در ۱۴۰۳
  • گذرگاه تورخم مسدود شد
  • پرداخت تسهیلات درمان به بیماران خاص و صعب العلاج
  • شهرداری تهران چطور می خواهد مشکل کمبود اتوبوس را حل کند؟
  • جمع آوری ۱۰ میلیارد ریال زکات فطریه برای بیماران سرطانی دزفول