Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم رضایی پیشکسوت و قهرمان سابق کشتی کشورمان، درباره پیش‌بینی خود از عملکرد فرنگی‌کاران کشورمان در المپیک توکیو گفت: باز هم المپیک رسید و همه نگاه ها سوی کشتی گیران آمد! 

وی افزود: به نظر من هر پنج فرنگی‌کار تیم ملی کشورمان شانس کسب مدال طلای المپیک را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من بسیار به تیم ملی فرنگی ایران خوشبین هستم. فدراسیون کشتی و محمد بنا به عنوان سرمربی تیم ملی، بسیار تمرینات و اردوهای تدارکاتی خوبی را برای فرنگی‌کاران فراهم کردند. فرنگی‌کاران ما چیزی در حدود ۹ ماه در اردوهای آماده‌سازی بودند و در حال حاضر از نظر روحی، جسمی و بدنی در آمادگی کامل به سر می‌برند.

گفتنی است؛ ترکیب تیم کشتی فرنگی اعزامی ایران که باید طی روز‌های ۱۰ تا ۱۳ ماه جاری به مصاف حریفان خود در المپیک توکیو بروند، به شرح زیر است:

۶۰ کیلوگرم: علیرضا نجاتی/ ۶۷ کیلوگرم: محمدرضا گرایی/ ۷۷ کیلوگرم: محمدعلی گرایی/ ۹۷ کیلوگرم: محمدهادی ساروی/ ۱۳۰ کیلوگرم: امین میرزازاده.

بیشتر بخوانید: 

اعلام برنامه مسابقات کشتی المپیک توکیو

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: المپیک توکیو المپیک ۲۰۲۰ المپیک ۲۰۲۰ توکیو فرنگی کاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۵۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم ملی کشتی فرنگی با سهمیه کامل در المپیک ؛ رشادت کاویانی و مهمدی در بیشکک

ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران در المپیک پاریس با شش عضو، کامل شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ دو عضو تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان امروز در رقابت‌های گزینشی قاره‌ آسیا در بیشکک قرقیزستان با صعود به فینال ، سهمیه المپیک ۲۰۲۴ کسب کردند.

امین کاویانی‌نژاد و مهدی مهمدی امروز خیال حسن رنگرز، علیرضا دبیر ، وزارت ورزش و کاروان ایران در المپیک پاریس را راحت کردند و شش سهمیه کامل تیم فرنگی را رقم زدند.

مهدی محسن‌نژاد در 60 کیلو، محمدرضا گرایی در 67 کیلو، محمدهادی ساروی در 97 کیلو و امین میرزازاده در 130 کیلوگرم در پیکارهای قهرمانی جهان سهمیه المپیک را گرفته بودند.

 

صعود نفس‌گیر کاویانی مقابل کشتی‌گیر چینی

امین کاویانی‌نژاد با برتری مقابل حریف چینی، موفق به کسب سهمیه وزن ۷۷ کیلوگرم کشتی فرنگی بازی‌های المپیک پاریس شد. نماینده وزن ۷۷ کیلوگرم کشتی فرنگی با غلبه بر لی یو از چین، موفق به کسب سهمیه المپیک شد. این رقابت‌ها در رشته کشتی فرنگی از صبح امروز (2 اردیبهشت) در بیشکک آغاز شده است.

 امین کاویانی‌نژاد که دور اول مرحله مقدماتی استراحت کرده بود، در ادامه هفت بر یک علی محمد ال عبوداح از عراق را برد و به نیمه‌نهایی رسید. وی در نیمه‌نهایی مقابل کشتی‌گیری از چین با نتیجه 6 بر 5 به پیروزی رسید و با صعود به فینال سهمیه المپیک را کسب کرد. این کشتی بسیار نزدیک و نفس‌گیر شد و نزدیک بود مقابل حریفی معمولی، سهمیه را از دست بدهیم.

پیش از این محمدعلی گرایی نماینده این وزن ایران در مسابقات جهانی 2023 بلگراد بود که موفق به کسب سهمیه نشد.

 

مهمدی با دو جدال سخت، کار را تمام کرد

علیرضا مُهمدی دیگر نماینده ایران در مسابقات گزینشی قاره‌ای موفق به کسب سهمیه المپیک در وزن 87 کیلوگرم شد. مهمدی که دور اول استراحت کرده بود، در ادامه 6 بر 3 آسان ژانیشوف از قرقیزستان را برد و به نیمه‌نهایی رسید. کشتی‌گیر ایذه‌ای برای آنکه بتواند در المپیک حضور داشته باشد، باید از سد قهرمان بازی‌های آسیایی می‌گذشت. وقت اول ۲-صفر به سود بردی‌مرادوف تمام شد، اما در وقت دوم این مُهمدی بود که سه امتیاز در خاک گرفت و نتیجه را درنهایت 3-2 به سود خود تمام کرد تا سهمیه المپیک بگیرد.

این کشتی‌گیر سال گذشته در وزن 82 کیلوگرم عضو تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی بود که به مدال نقره جهانی رسید و پس از آن تصمیم به تغییر وزن گرفت و کار خود را در چرخه انتخابی المپیک در 87 کیلوگرم استارت زد.

پیش از این ناصر علیزاده نماینده این وزن ایران در مسابقات جهانی بود که در صربستان موفق به کسب سهمیه المپیک نشد. تیم ملی کشتی فرنگی ایران در بازی‌های المپیک 2020 توکیو نماینده‌ای در وزن 87 کیلوگرم نداشت.

دیگر خبرها

  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • فرنگی کاران خوزستان سهمیه المپیک پاریس را کسب کردند
  • فرنگی کاران خوزستان سهمیه المپیک پاریس فرانسه را کسب کردند
  • تمجید اتحادیه جهانی کشتی از شاگردان رنگرز
  • تیم ملی کشتی فرنگی با سهمیه کامل در المپیک ؛ رشادت کاویانی و مهمدی در بیشکک
  • کولاک علیرضا مهمدی؛ ۶ سهمیه المپیک کشتی فرنگی کامل شد
  • مهمدی ششمین فرنگی کار المپیکی ایران
  • کولاک نماینده کشتی ایران در بیشکک | سهمیه المپیک کشتی فرنگی کامل شد
  • سهمیه کشتی فرنگی ایران کامل شد؛ مهمدی به المپیک رسید
  • کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره آسیا| مهمدی و کاویانی نژاد به مرحله نیمه نهایی راه یافتند