Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، امسال هم همانند سال‌های گذشته آنطور که مسئولان وعده داده‌اند، مبلغ وام‌‎های دانشجویی افزایش خواهد داشت. از طرفی وضعیت نابسامان اقتصادی و مشکل تامین هزینه تحصیل به ویژه برای دانشجویان خوابگاهی و تحصیلات تکمیلی، شرایطی را به وجود آورده تا وام دانشجویی به یکی از نیازهای مبرم و غیرقابل انکار آموزش عالی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط، ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، درباره تصمیم گیری این سازمان درباره میزان افزایش وام‌های دانشجویی در سال تحصیلی جدید اظهارکرد: فردا (یکشنبه) در جلسه هیئت امنای صندوق رفاه درباره چگونگی افزایش مبلغ وام‌های دانشجویی در سال تحصیلی جدید تصمیم گیری خواهد شد. البته باید ببینیم که هیئت امنا با کدام از قسمت از پیشنهادات ما موافقت خواهد کرد، بعد از آن درباره میزان افزایش، تصمیم گیری می‌کنیم.

وی افزود: هیئت امنای صندوق رفاه دانشجویان را وزیر علوم، معاون دانشجویی وزیر علوم، وزیر اقتصاد، خزانه دار کل کشور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان امور دانشجویان تشکیل می‌دهند.

مطیعی در پاسخ به سوالی درباره میزان افزایش مبلغ وام‌های دانشجویی گفت: هنوز نمی‌توانیم تا قبل از موافقت هیئت امنا درباره میزان افزایش مبلغ وام صحبت کنیم؛ زیرا اعلام عدد یا درصد در برخی موارد، موجب تشویش اذهان عمومی خواهد شد. به همین دلیل تا قبل از تصمیم گیری هیئت امنای صندوق رفاه، میزان افزایش وام را اعلام نخواهیم کرد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با بیان اینکه میزان افزایش وام‌های دانشجویی به گونه‌ای است به نفع دانشجویان خواهد بود، تصریح کرد: درسال گذشته با تصمیم گیری هیئت امنا، حدود 200 تا 350 درصد مبلغ وام‌های دانشجویی افزایش پیدا کرد. البته روال سال‌های گذشته به این شکل بود که میزان مبلغ وام، یک سال در میان افزایش می‌یافت؛ اما سال گذشته باتوجه به شرایط کرونایی و وضعیت اقتصادی کشور، شاهد افزایش بی سابقه مبلغ وام‌های دانشجویی بودیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قطعا امسال نیز با توجه به شرایط سخت اقتصادی کشور و مشکل تامین هزینه‌های تحصیلی دانشجویان، مبلغ وام‌های دانشجویی را با افزایش قابل توجهی در هیئت امنای صندوق رفاه دانشجویان تصویب خواهیم کرد.

انتهای پیام/

شایان دنیادیده کد خبر: 1105001 برچسب‌ها وام دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وام دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان مبلغ وام های دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان درباره میزان افزایش افزایش مبلغ وام تصمیم گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۵۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ۳۰۰۰ میلیارد ریالی از طرح مسکن خراسان‌ جنوبی

رئیس هیئت عامل صندوق ملی مسکن از حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی این صندوق در بخش زیربنایی نهضت ملی مسکن استان خراسان جنوبی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند به نقل از اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، محمدرضا مهدیار اسماعیلی رئیس هیئت عامل صندوق ملی مسکن با استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با رئیس هیئت عامل این صندوق، وضعیت احداث مسکن‌های استان بررسی و مقرر شد با توجه به عملکرد مثبت این استان و تامین 4 هزار و 500 هکتار زمین، مساعدت و حمایت لازم از سوی صندوق برای پرداخت هزینه‌های عملیات زیربنایی انجام شود.

رئیس هیئت عامل صندوق ملی مسکن میزان پرداختی مراحل اولیه به این استان پس از ارائه مستندات را 2 هزار و 100 میلیارد ریال اعلام کرد.

استاندار خراسان جنوبی هم با بیان اینکه مسکن‌های احداثی طرح نهضت ملی مسکن در 30 شهر این استان به صورت ویلایی در حال احداث است گفت: فقط در بیرجند که مرکز استان است با توجه به محدودیت اراضی، واحدها به صورت 4 و 5 طبقه احداث می‌شوند.

جواد قناعت با اشاره به پیشتازی استان خراسان جنوبی در طرح نهضت ملی مسکن گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمامی تعهد ساخت مسکن حمایتی این استان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد + شرایط
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل مرز «صلح و دوستی» به مرز «رفاه مشترک»
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • اعتلای ورزش کارگری با استفاده از ظرفیت‌های موجود
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • حمایت ۳۰۰۰ میلیارد ریالی از طرح مسکن خراسان‌ جنوبی
  • ایرانیان ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه دادند