Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طبق جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت (صمت) بخش صنعت-معدن در این مدت ۸۶ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات از بانک‌ها و موسسات اعتباری دریافت کردند که  ۷۹.۸ درصد معادل ۶۹ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از آن به تامین سرمایه در گردش تخصیص داده شده است.

بخش بازرگانی نیز در دو ماهه نخست امسال ۲۶ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده که ۶۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد از آن صرف تامین سرمایه در گردش شده است.

در بخش خدمات و کشاورزی نیز در این مدت به ترتیب ۹۰ هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان و ۱۰ هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان به تامین سرمایه در گردش تخصیص داده شده است که به ترتیب ۷۶.۶ و ۷۳.۴ درصد از تسهیلات داده شده به این بخش‌ها را شامل می‌شود.

در بخش مسکن نیز حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات بانکی به تامین سرمایه در گردش تخصیص داده شده که این مبلغ معادل ۴۲.۶ درصد از کل تسهیلات ۱۱ هزار و ۸۴۰ میلیارد تومانی است که به این بخش پرداخت شده است.

در این میان سهم "ایجاد"، "توسعه" و "خرید کالای شخصی" از کل تسهیلات پرداخت شده به بخش‌های مختلف به ترتیب ۱۰.۳، ۶.۹ و ۴.۸ درصد است.

همچنین بخش "تعمیر" و "خرید مسکن " که هر کدام ۱.۱ درصد از تسهیلات بانکی را دریافت کرده، کمترین سهم از این تسهیلات را به خود اختصاص داده است.

۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1540251

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تسهیلات بانکی مشکلات دریافت تسهیلات بانکی وام صنعت وزارت صنعت معدن و تجارت تامین سرمایه در گردش میلیارد تومان داده شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۵۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه+جدول

نرخ بهره بین بانکی برخلاف سه هفته نخست فروردین ماه، در هفته پایانی این ماه با افزایش همراه شد و به ۲۳.۵۲ درصد رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، نرخ بهره بین بانکی که از ابتدای فروردین ماه روند کاهشی داشت در هفته پایانی فروردین با افزایش همراه شده است. نرخ سود بین بانکی در هفته منتهی به 29 فروردین ماه با 4 صدم درصد افزایش نسبت به هفته قبل از آن به 23.52 درصد رسیده است..

این نرخ در هفته منتهی به 22 فروردین ماه با کاهش نیم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به 23.48 درصد رسید. نرخ بهره بین بانکی که در هفته نخست فروردین ماه سال جاری 23.62 درصد شده بود در دومین هفته از نخستین ماه سال جدید با کاهش 4 صدم درصدی همراه شد و به 23.58 درصد رسید.

این نرخ در هفته پایانی اسفندماه سال 1402 به 23.66 درصد رسیده بود که بالاترین نرخ بهره بین بانکی از آبان‌ماه به بعد محسوب می‌شود. بیشترین رکورد این نرخ در هفته نخست مهر 1402 ثبت شده است. نرخ بهره بین بانکی در پایان هفته منتهی به 5 مهرماه سال 1402 با رکوردشکنی 10 سال به 23.80 درصد افزایش یافته بود؛ البته بعد از آن روند کاهشی نرخ سود بین بانکی آغاز شد و در هفته نخست آبان‌ماه به 23.71 درصد کاهش یافت و بعد ان آن وارد کانال‌های پایین‌تر شد.

نرخ سود بین بانکی چیست؟

ممکن است بانک‌ها در دوره‌های مالی کوتاه‌مدت روزانه یا هفتگی با کسری یا مازاد نقدینگی روبه‌رو شوند. اگر بانکی دچار کسری نقدینگی شود، باید از طریق وام گرفتن آن را جبران کند تا به حالت تعادل برسد. برای اینکه بانک‌ها برای حل این مشکل به بانک مرکزی نیاز نداشته باشند، بازاری را به نام بازار بین بانکی تشکیل داده‌اند که در آن به یکدیگر وام دهند. اکثر وام‌های بین بانکی سررسید کوتاه‌مدت یک‌هفته‌ای یا کمتر دارند. وام‌دهی بانک‌ها به یکدیگر بر مبنای یک نرخ سودی است که به آن نرخ سود بین بانکی گفته می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت؛ شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خوزستان
  • مجمع حکشتی ۱۴۰۳ | سرمایه حکشتی چند درصد افزایش یافت؟
  • چرا امتیاز اعتباری مشتریان بانک‌ها کم می‌شود؟
  • ریزش سرمایه‌گذاری خارجی چین
  • اجرایی شدن ۸۱ درصد از مصوبات کارگروه تسهیل و یکشنبه‌های تولید در استان آذربایجان غربی
  • پرداخت ۵۶۷۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحد‌های صنعتی آذربایجان غربی
  • افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه+جدول