Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@19:18:35 GMT

توئیتر برای کشف باگ الگوریتمش به هکرها جایزه می دهد

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۵۴۱۵

توئیتر برای کشف باگ الگوریتمش به هکرها جایزه می دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، توئیتر مسابقه‌ای برگزار کرده تا هکرها و محققان، تبعیض‌ها و باگ های الگوریتم کراپ عکس‌هایش را بیابند و به تیم‌های برنده جایزه می‌دهد.

توئیتر امیدوار است به ارائه دسترسی به کدها و مدل کراپ عکس خود به گروه‌های مختلف آنها موارد مخرب الگوریتم را ردیابی کنند. مانند کراپ عکس به شیوه‌ای که موضوع تصویر حذف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت کنندگان در این رقابت باید توضیحات و مخزن اطلاعاتی به یافته‌هایشان اضافه کنند که بتواند در الگوریتم فعال شود و چالش را نشان دهد.

در مرحله بعد توئیتر براساس آزارهای یافت شده، تعیین می‌کند این موارد تا چه حد تأثیر گذار هستند.

تیم برنده ۳۵۰۰ دلار جایزه دریافت می‌کند. همچنین یک جایزه هزار دلاری برای نوآورانه ترین یافته‌ها نیز درنظر گرفته شده است.

توئیتر پس از آنکه متهم شد پیش نمایش عکس الگوریتم کراپ اش نژاد پرست است، در ماه می تحقیقاتی انجام داد. پس از آن نیز پژوهشی درباره شیوع تبعیض آمیز بودن نرم افزار ش منتشر کرد.

از آن زمان تاکنون توئیتر تا حد ممکن از کراپ پیش نمایش عکس‌ها خودداری می‌کند. اما هنوز در نسخه دسک تاپ توئیتر از این الگوریتم استفاده می‌شود.

کد خبر 5269298

منبع: مهر

کلیدواژه: توییتر تبعیض نژادی هکرها حاکمیت سایبری طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا تحقیقات علمی باتری لیتیومی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همراه اول علوم شناختی توییتر واکسن کرونا مغز انسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۵۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه محمد سالم بهترین عکس جهان را ثبت کرد؟

پنجشنبه ۱۸ آوریل، محمد سالم عکاس فلسطینی خبرگزاری رویترز جایزه معتبر بهترین عکس سال بنیاد عکس‌های مطبوعاتی جهان (World Press Photo) را از آن خود کرد.

ایناس ابومعمار زنی ۳۶ ساله است که پیکر بی‌جان خواهر زاده پنج ساله خود را در آغوش گرفته در حالی که تمام اقوام این کودک در پی اصابت موشک رژیم غاصب اسرائیلی به خانه‌شان جان باختند. این عکس نمادی از مقاومت و اندوه عمیق اتفاقات غزه است که دل هر بیننده‌ای را به درد می‌آورد.

محمد سالم عکاس برگزیده درباره انتشار این عکس می‌گوید: این عکس را روز دوم نوامبر سال گذشته با عنوان «لحظه‌ای قدرتمند و اندوهناک که بیانگر مفهوم گسترده رویداد‌های نوار غزه است گرفته‌ام.»

وی درباره ثبت این لحظه توصیف می‌کند: «مردم با سردرگمی به این طرف و آن طرف می‌رفتند و با اضطراب به دنبال عزیزان خود می‌گشتند. در لحظه‌ای به این زن که پیکر دخترک را در آغوش گرفته بود و از خود جدا نمی‌کرد، خیره شدم و این فرم را ثبت کردم.»

این عکاس برای دومین بار است که موفق به دریافت این جایزه شده است. او بیش از ده سال پیش نیز با تصویری دیگر از تلفات انسانی غزه موفق به دریافت این جایزه شده بود.

هیات داوران بنیاد عکس‌های مطبوعاتی جهان درباره انتخاب این عکس می‌گویند: این تصویر ترکیبی از توجه و تکریم است که نگاهی همزمان استعماری و واقعی به فقدانی تصور ناپذیر می‌اندازد.

تلخی‌های ماندگار تاریخ

قاب‌های تصاویر ماندگارترین بازمانده‌ها در تاریخ هستند. از اتفاقات اخیر غزه تصاویر زیادی ثبت شده است که باعث‌تر شدن دیدگان بینندگان می‌شود. در برخی از عکس‌ها درد‌ها به تصویر کشیده شده است و در تصاویر دیگر تفاوت شهر غزه در این چند ماه اخیر. اما در میان ثبت این حقایق هستند تصاویری که در اوج جنگ و بمب باران امید به افراد تزریق می‌کند، مانند لبخند آن ۳ کودک که به دوربین خیره شده‌اند.

شاید با دیدن خیلی از این تصاویر ته دلمان امید داشتیم تا هوش مصنوعی آنها را به تصویر کشیده باشد، اما در واقعیت این نبود و برخی از این این قاب‌ها از وضعیت آخرالزمانی آسمان غزه به ثبت رسیده بود. 

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • آل پاچینو در یک فیلم ترسناک
  • پاسخ معنادار سعید حجاریان به یک منتقد ناامید در توئیتر
  • چگونه محمد سالم بهترین عکس جهان را ثبت کرد؟
  • نواک جوکوویچ برنده جایزه بهترین ورزشکار سال لوریوس شد
  • جوكوويچ بهترین ورزشکار جهان شد
  • توییت عجیب و جنجالی کریمی قدوسی
  • خانواده حساس‌ترین قطب یک جامعه است
  • ادعای عجیب و مبهم کریمی قدوسی در شبکه ایکس؛ خبریه؟ | تصویر
  • ادعای خبرساز کریمی قدوسی
  • (ویدئو) نوجوان ایرانی که دل ایلان ماسک را برد؛ یاسین شفیعی کیست؟!