Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس جرجانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۱۴ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از چهار هزار میلیارد تومان در چارچوب ستاد توسعه خاوران به امضا رسیده است. 

وی گفت: از این تعداد ۱۰ تفاهم‌نامه در حوزه صنعت، معدن و تجارت به ویژه صنایع معدنی امضا شده است که در بازه زمانی ۲، سه و پنج ساله اجرایی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی میزان اشتغال پیش‌بینی شده در این طرح‌ها را ۶ هزار و ۵۳۶ نفر اعلام کرد و افزود: در ستاد توسعه خاوران، تمامی طرح‌ها را به سمت فرآوری‌های معدنی برده‌ایم و با توجه به کمبود منابع آبی در خراسان جنوبی با طرح‌های آب‌بر موافقت نمی‌کنیم.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه احیای معادن راکد و نیمه فعال استان تصریح کرد: این تفاهم‌نامه با شرکت هلدینگ معدنی عمران خاوران به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال و اشتغال قابل پیش‌بینی پنج هزار نفر در استان امضا شد.

جرجانی گفت: با امضای این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در دوره کوتاه مدت ۳۰ ماهه و بلندمدت ۶۰ ماهه، ۲۲۹ معدن نیمه فعال خراسان جنوبی به چرخه فعالیت کامل بر می‌گردد.

وی افزود: در قالب این تفاهم‌نامه در دوره اول ۶۰۰ میلیارد تومان و در دوره دوم هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی عنوان کرد: همچنین عملیات اجرایی کارخانه فروسیلیس با اعتبار ۵۵۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۲۲۰ نفر، در مدت ۲ سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه تولید کیسه‌های پلی پروپلین توسط بخش خصوصی گفت: در این تفاهم دوره اجرای طرح مربوطه ۱۸ ماه با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۷۰ نفر در محل ناحیه صنعتی شهر مود در نظر گرفته شده است.

جرجانی گفت: طرح استیل کورد با سرمایه‌گذاری هشت هزار میلیارد ریال، فرآوری کائولن با سرمایه ۳۵۰ میلیارد ریال، ۲ تفاهم‌نامه دولومیت کلسینه و زینتره با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۸۰ میلیارد ریال، کنسانتره مس اسیدی و سولفیدی با ۹۰۰ میلیارد ریال و بسته‌بندی آب آشامیدنی با ۷۰ میلیارد ریال از دیگر تفاهم‌نامه‌هایی است که تاکنون منعقد شده است.

ستاد توسعه خاوران با هدف به‌کارگیری همه ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی در فضایی هم‌افزا برای دستیابی به توسعه پایدار، همه‌جانبه و متوازن خراسان جنوبی، ۱۷ دی ۹۹ با حضور استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی در محل استانداری به طور رسمی راه‌اندازی و از سند توسعه خاوران هم رونمایی شد.

ستاد توسعه خاوران از ابتدای امسال فعالیت جدی و اجرایی خود را آغاز کرد و صدور مجوز بی‌نام سرمایه‌گذاری اولین بار در کشور از دستاوردهای این ستاد بوده است.

تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از معادن و صنایع معدنی خراسان جنوبی با تولیدکننده کنسانتره سرب و روی کشور به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان دوشنبه هفته گذشته در سیزدهمین نشست ستاد توسعه خاوران بین استاندار خراسان جنوبی و سرمایه‌گذار بخش خصوصی امضا و مبادله شد.

برچسب‌ها توسعه ایران توسعه اقتصادی خراسان جنوبی مواد معدنی سرمایه گذاری خاوران پروندهٔ خبری الگویی به نام ستاد توسعه خاوران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه ایران توسعه اقتصادی خراسان جنوبی توسعه ایران توسعه اقتصادی خراسان جنوبی مواد معدنی سرمایه گذاری خاوران ستاد توسعه خاوران میلیارد تومان سرمایه گذاری میلیارد ریال خراسان جنوبی تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۵۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد

منابع عراقی از تفاهم نامه چهارجانبه میان عراق، ترکیه، قطر و امارات در زمینه پروژه جاده توسعه خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری عراقی واع، منابع عراقی اعلام کردند که در مراسمی با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق، امروز دوشنبه تفاهم‌نامه چهارجانبه میان عراق، ترکیه، قطر و امارات برای همکاری در پروژه جاده توسعه امضا شد.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق اعلام کرد که این تفاهم‌نامه با هدف همکاری مشترک در پروژه راهبردی جاده توسعه تنظیم شده است.

بر اساس این گزارش، این تفاهم‌نامه را وزرای حمل و نقل عراق و ترکیه و وزیر حمل و نقل قطر و نیز وزیر انرژی و زیرساخت امارات امضا کردند.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق اعلام کرد که به موجب این تفاهم‌نامه این کشور‌ها در تنظیم چارچوب‌های لازم برای اجرای پروژه همکاری می‌کنند.

در بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق آمده است: جاده توسعه یک پروژه راهبردی است که موجب تقویت رشد اقتصادی و افزایش همکاری‌های منطقه‌ای و تحقق هم‌افزایی اقتصادی میان شرق و غرب می‌شود و به تسهیل مبادلات تجاری و ایجاد مسیر رقابتی منجر می‌شود.

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد