Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، در 48 ساعت گذشته وضعیت شهرستان‌های کیار و اردل از نظر شیوع ویروس کرونا در شرایط قرمز قرار گرفت که بر این اساس تعداد شهرستان‌های قرمز به پنج شهرستان افزایش یافته است.

در حال حاضر شهرستان‌های بروجن، شهرکرد، فارسان، کیار و اردل در لیست شهرستان‌های با وضعیت قرمز، شهرستان‌های لردگان و سامان در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بن، کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت زرد قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی‌است از ابتدای طرح واکسیناسیون کرونا تا کنون ۱۲۵ هزار و ۸۵۲ دوز واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری به جامعه هدف تزریق شده است.

مجید شیرانی روز گذشته در خصوص وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: ظرفیت بیمارستان‌های شهرستان‌های بروجن و شهرکرد از جمله آیت‌الله کاشانی، هاجر (س) و امام علی (ع) فرخشهر تقریبا تکمیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد افزود: عادی‌انگاری، برپایی دورهمی‌ها و برگزاری مراسم عروسی و ترحیم از مهم‌ترین علت شیوع ویروس کرونا در استان است.

وی خاطرنشان کرد: ویروس کرونا با سویه دلتا از سرایت‌پذیری بالاتری برخوردار است و کودکان و نوجوانان بیشترین تعداد افراد مبتلا در موج پنجم کرونا را تشکیل می‌دهند.

سید راشد جزایری معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد نیز از شروع واکسیناسیون سه گروه پرخطر در هفته آینده خبر داد.

گفتنی است طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۳۵ بیمار با علایم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته‌اند که از این تعداد ۱۵٠ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۲۱۱ نفر از مراجعه‌کنندگان در بخش سرپایی و ۵۳ نفر از بستری‌شدگان مشکوک به کووید_۱۹ در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.

لازم به ذکر است هم اکنون ۴۶۷ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۳۸٠ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

شایان ذکر است هم اکنون ۳۷ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

انتهای پیام/68033

 

منبع: فارس

کلیدواژه: واکسن چهارمحال و بختیاری ویروس کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۵۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید در حفظ ظرفیت گردشگری چهارمحال و بختیاری تلاش شود

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست با حضور علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان، غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری، نورالله مرادی معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، یاسر پیرعلی رییس دانشگاه شهرکرد و سعید یوسف‌پور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و دبیر همایش در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

یاسر پیرعلی درآیین افتتاحیه نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست، تاکید کرد: نتایج برگزاری این همایش‌ها باید برای استان و کشورمان مثمر ثمر باشد و بتوان مشکلات و مسائل را به شکل علمی برطرف کرد.

وی افزود: این همایش محصول تعامل موثر بین دانشگاه شهرکرد به‌ویژه دانشکده‌های کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی با اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان است.

رئیس دانشگاه شهرکرد از وجود سازمان عمومی غیردولتی (NGO) در خصوص محیط زیست در دانشگاه خبر داد که تاکنون اقدامات مهم و مؤثری در راستای حفظ محیط‌ زیست، از جمله پاکسازی محیط زیست، کاشت نهال و... انجام داده‌ است.

پیرعلی خاطرنشان کرد: طبق مذاکراتی که با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست کشور انجام شد، انتظار می‌رود راه اندازی موزه تاریخ طبیعی دانشگاه شهرکرد با همکاری اساتید دانشگاه که از جمله الزامات مهم در انجام طرح‌های کلان پژوهشی است، مورد توجه قرار گیرد.

ایشان ضمن قدردانی از دولت سیزدهم برای توجه ویژه به استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: مجموعه دولت سیزدهم از جمله وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست، توجه خوبی در خصوص مسئله انتقال آب داشته‌اند و آرامش خوبی در این خصوص حاکم است.

رئیس دانشگاه شهرکرد، استان چهارمحال و بختیاری را استان گردشگری عنوان کرد و افزود: با توجه به فرهنگ و طبیعت بکر و ظرفیت بالای گردشگری استان که بین دو استان بزرگ صنعتی دیگر مثل خوزستان و اصفهان قرار دارد، باید در حفظ و نگهداری این ظرفیت تلاش کرد.

این مقام دانشگاهی همچنین ضمن قدردانی از عوامل برگزاری این همایش گفت: دبیرخانه دائمی این همایش در دانشگاه شهرکرد راه اندازی می‌شود و با توجه به سیاست‌ها و دغدغه‌های سازمان حفاظت محیط زیست، دانشکده منابع طبیعی، به‌خصوص گروه محیط زیست دانشگاه از این دبیرخانه حمایت می‌کند.

خبرنگار: رضا طهماسبی

انتهای پیام/

کد خبر: 1227458 برچسب‌ها سازمان محیط زیست کشور سازمان محیط زیست استان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گردشگری

دیگر خبرها

  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد
  • عزم جدی در جهت اعتلای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری شکل گیرد
  • باید در حفظ ظرفیت گردشگری چهارمحال و بختیاری تلاش شود
  • پیش‌بینی تداوم بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری
  • بامداد امروز بروجن خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری بود
  • اردوی تیم ملی بوکس نونهالان کشور در شهرکرد
  • چهارمحال و بختیاری باید استان گردشگری و نه صنعتی باشد
  • ثبت ۱۹۳ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن
  • فردا؛ تشییع و خاکسپاری رزمنده چهارمحال و بختیاری
  • لردگان گرمترین نقطه چهارمحال و بختیاری بود